Škoda Roomster 1,4 TDI
“jsem s tímto autem spokojen, i když mám nějaké výhrady”
- Rok výroby: 2007
- Typ motoru: 1,4 TDI
- Stav km při koupi: 23 000 km
- Stav km nyní: 66 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Průměrná spotřeba: 5,0 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Mám Š - Roomster a jsem s ním spokojen. Nyní jsem absolvoval pravidelnou prohlídku po 5 letech, jenže asi 2 dny (sobota večer) na to jsem zjistil, že mi nesvítí pravé přední světlo a ani obrysové. Rozsvítil jsem tedy přední mlhovky (abych aspoň trochu viděl a ostatní mě nepovažovali za motorku, i když chápu, že to nebylo ideální řešení, ale potřeboval jsem dojet 200 km a nemohl jsem čekat do pondělí na nějaký servis...). V neděli dopoledne jsem se rozhodl do toho doma pustit. Všude se píše, že je to hrozná práce, tak to mohu potvrdit.
Jednalo se o pravou stranu, v návodu je, že musíme odmontovat nádobku s aktivním uhlím (u verze s diezlovým motorem), která brání dosti přístupu. Osvětlení zajišťuje hologenka H7, obrysové světlo W5W (taková ta nastrkovací žárovička). Již při demontáži nádobky nastal problém, protože šrouby tam jsou 3 a přístup k nim je jak u Kradouska k penězům... a navíc to jsou takové ty hvězdičky, po prvých několika pokusech mi spadl bin s patřičnou hvězdičkou do plastů, kterými je zakryt celý spodek - VÝBORNĚ!! Nezbylo, než sundat přední kolo, odšroubovat polovinu plastového podběhu (opět šrouby s hvězdičkou, ale menší (doporučuji ponechat odšroubované a znovu přidělat až po kompletní výměně žároviček!!!). Bez speciální sady nářadí (před pár lety jsem si udělal radost a asi za 2.500,- Kč si koupil v Bauhausu celý kufřík) není možno toto provádět.
Když jsem konečně vyměnil H7, podstatně horší je výměna obrysového světla - bez pletacího háčku manželky a přístupu právě částečně odmontovaným podběhem bych to nedokázal. Takže kdo se do této práce budete chtít pustit, na silnici nemáte šanci, bey speciálního nářadí také ne, tak ve všední den doporučuji raději Š - servis )určitě to takto chlací z VW+Š i mmysleli.
Silné stránky
spolehlivý vůz
Slabé stránky
Závady a opravy na autě
Po 5 letech co vlastním Š-Roomster jsem s tímto autem naprosto spokojen. Možná někdo kroutí hlavou, protože na netu je spousta komentářů typu "Škoda peněz" atd. ale to je každého věc (taky se nám chlapům nelíbí jediná ženská...). Nyní jsem absolvoval pravidelnou prohlídku po 5 letech, jenže asi 2 dny (sobota večer) na to jsem zjistil, že mi nesvítí pravé přední světlo a ani obrysové. Rozsvítil jsem tedy přední mlhovky (abych aspoň trochu viděl a ostatní mě nepovažovali za motorku, i když chápu, že to nebylo ideální řešení, ale potřeboval jsem dojet 200 km a nemohl jsem čekat do pondělí na nějaký servis...). V neděli dopoledne jsem se rozhodl do toho doma pustit. Všude se píše, že je to hrozná práce, tak to mohu potvrdit.
Jednalo se o pravou stranu, v návodu je, že musíme odmontovat nádobku s aktivním uhlím (u verze s diezlovým motorem), která brání dosti přístupu. Osvětlení zajišťuje hologenka H7, obrysové světlo W5W (taková ta nastrkovací žárovička). Již při demontáži nádobky nastal problém, protože šrouby tam jsou 3 a přístup k nim je jak u Kradouska k penězům... a navíc to jsou takové ty hvězdičky, po prvých několika pokusech mi spadl bin s patřičnou hvězdičkou do plastů, kterými je zakryt celý spodek - VÝBORNĚ!! Nezbylo, než sundat přední kolo, odšroubovat polovinu plastového podběhu (opět šrouby s hvězdičkou, ale menší (doporučuji ponechat odšroubované a znovu přidělat až po kompletní výměně žároviček!!!). Bez speciální sady nářadí (před pár lety jsem si udělal radost a asi za 2.500,- Kč si koupil v Bauhausu celý kufřík) není možno toto provádět. Pžřední halogenku jsem vyndal a vyměnil, jenže problém je s obrysovou žárovkou, ta se mi podařila vyndat až pomocí platacího háčku a z přístupiu právě zespodu z podběhu.