Zavřít recenzi

Hyundai Elantra 1.6 GL

“Za svoje peníze dostanete opravdu rozumné auto.”
  • Rok výroby: 2002 
  • Typ motoru: 1.6 / 79 kW 
  • Stav km při koupi: 123 000 km 
  • Stav km nyní: 139 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 12 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6,7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 7.6
Tohle vozidlo jsme zakoupili s manželkou po předchozí Toyotě Corolle (3 dv.). Je to ojetina po dvou firmách, celou dobu servisovaná v jednom z místních dealerství Hyundai. Vozidlo jsme prověřovali přímo v autorizovaném servise a vše sedělo, byly nám zaslány kopie faktur. Neočekávali jsme od Hyundai Elantry žádné zázraky, ale nakonec jsme mile překvapeni. Hyundai Elantra je poměrně prostorný vůz, ikdyž na první pohled možná nevypadá, je rozhodně větší než OI a přibližně rozměrově stejná jako OII. Kufr je samozřejmě měnší oproti konkurenci z Mladé Boleslavi, ale plně dostačující (400 litrů). Jenoznačně kladně hodnotím interiér, plasty (měkčené) neozývají se žádné pazvuky v kabině. Elantra není žádný závodní auto, spíše kvůli převodovce (opravdu dlouhé řazení) než kvůli motoru (1,6 / 79 kW). Je vhodná pro klidnou rodinnou jízdu po delších úsecích. Elantra nabízí rozumné pohonné jednotky, které začínají na objemu 1,6 litru (77 kW) a výše. Rozhodně je na vozidle znát, že výrobce si musel dát záležet co vypustí do světa. Jedná se o globální vozidlo prodávané na všech kontinentech a obzvláště pro trh v USA nemohli přijít s parodiemi na motor. Na ojetině Hyundai Elantra oceňuji hlavně to, že za svoje investované peníze (které jsou řádově o 30% nižšší než např. u Octavie) dostanete plnohodnotné auto střední třídy s příjemným výkonem, bohatou výbavou, kultivovaným projevem a zajímavým designem, které vás pohodlně doveze z místa A na místo B. Dle mého zcela subjektivního názoru, je Hyundai Elantra velmi zajímavá alternativa.

Silné stránky

Motor
Výbava
Prostor
Rozumná cena dílů
Nezájem zlodějů
Spotřeba

Slabé stránky

Slabá antikorozní ochrana
Dlouhé řazení
Některé elektronické záležitosti nefungují

Závady a opravy na autě

Po roce užívání se objevil problém s čepem na levém předním kole, nicméně je zřejmé, že je to dané běžným opotřebením na českých tankodromech. Dále díky slabé antikorozní ochraně se objevuje pomalu, ale jistě rez na blatnících (ale co také očekávat od 10 let starého auta). Nefunguje motorek pro zasouvání teleskopické antény a hodiny na palubní desce.
<
Přejít na standardní verzi stránky »