Zavřít recenzi

Ford Focus 1.6 TCDI

“Dobré auto, ale v naftě nebrat!”
  • Rok výroby: 2005 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 130 000 km 
  • Stav km nyní: 235 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 5 let
  • Průměrná spotřeba: 6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

4
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 6.8
S vozem jsem najezdil poměrně dost kilometrů. 1.6 v dieslu má docela dobrý tah, ale po výměně turba zabírá až někde u 2300 otáček, před výměnou zabíral už někde okolo 1 900, což je docela rozdíl. Spotřeba je také pěkná, dá se na dlouhé trase ukočírovat i okolo 5 litrů, nyní s tím jezdí matka a bere ji to 6,5. vůz je docela prostorný, ale na předních sedadlech by mohlo být přeci jen více místa a komfortu. Mne osobně se líbí to, že nevypadá Focus jako pohřebák (jako většina kombíků), je udělaný docela pěkně. Říká se, že Fordy mají jedny z nejlepších podvozků, což mohu jen potvrdit (i nové Mondeo, co máme je úžasné). Převodovka je dobře odstupňovaná akorát se mi zdají slabší brzdy. Systém ESP hlídá dokonale a s tímto autem téměř nelze jít do smyku. Zdá se mi ale, že čím více elektroniky, tak tím víc to stojí za prd. Slabá klima nám dělala před 2 lety v létě problémy, unikal nám freon. Jinak za 5 let co Focuse máme najel už přes 100 tkm a slouží dodnes, mou důvěru už ztratil když mne nechal na cestě při poruše turba, tomuhle autu já už moc nevěřím. Myslím si, že benzínové motory jsou lepší! Přeci jen ten diesel je z Peugeota.

Silné stránky

velký kufr
dobrá akcelerace
dobře ovladatelný
na pohled pěkné auto
vyhřívané sedačky i přední sklo

Slabé stránky

kazové naftové motory
problémy s klimatizací
slabší brzdy

Závady a opravy na autě

V prvních 3 letech používání byl Focus ve velmi dobré kondici a věřte nebo ne, závada nebyla žádná, ale tento rok 2012 stál Focus cca 40 tisíc za opravy, dvakrát nás nechal viset na cestě (odešlo turbo). Poté se motor samovolně vypínal a počítač hlásil chybu v motorové části (špatný vstřikovač) - po nastartování jel dále. tlumiče se tam měnily také (po 4 letech od výroby tohoto vozu bych očekával, že tlumiče vydrží více i když je to kombík a převáží se v kufru věci, mně na Mazdě 323 držely přední tlumiče od novoty celých 13 let!!!!). Další závada, ucpaný přívod oleje do turba (zanesené síto), čili odešlo turbo po druhé a to nejsou levné záležitosti! Otec už chtěl auto prodat, ale od té doby co pohrozil prodejem Focus drží a drží! Tak uvidíme kolik ještě najezdí.
<
Přejít na standardní verzi stránky »