Zavřít recenzi

Ford Mondeo 2.0 TDCI

“Rodinné auto za příznivou cenu s vynikajícíma jízdníma vlastnostma s pár muškama:-)”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2009 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 143 000 km 
  • Stav km nyní: 153 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 5 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 8.0
Moje recenze bude trochu obsáhlejší, nikoho jí nenutím číst ani nikomu nevnucuju svůj názor je to můj subjektivní pocit. Recenzi píši poprvé proto se předem omlouvám za překlepy.
Na jaře 2012 jsem začal hledat vozidlo s větším kufrem a větším vnitřím prostorem. Mé bývalé auto VW Golf IV, bylo co do prostoru trochu skromější, tak jsem začal hledat několik měsícu na internetu jaké auto by bylo to nejvhodnější. Zaměřil jsem se na auta VW Passat, Mazda 6, Audi A6, BMW 5 a Ford Mondeo. Samozřejmě všechny auta jsem hledal v naftě a provedení Combi. Audinu a BMW jsem po chvilce hledání ze svého hledáčku vyřadil. Důvod byl, že jsem chtěl vozidlo ve stáří do 4 let a s trochu lepší výbavou a cenou do 300.000,- Kč/12.000,- Euro. Což A6 ani BMW 5 nesplňovalo. Samozřejmě auto se dalo sehnat, ale auto s 350.000 km a více (ještě k tomu s typickou nažloutlou barvou - barva Taxi v D) ve mě nebudilo dost důvěry a vidina drahého servisu u BMW a Audi mě v tom utvrdila.
Začalo tedy několika měsíční hledání na internetu, čtení recenzí a zkušeností s auty. Ze seznamu po asi měsíčním hledání vypadla Mazda 6, sice se mi ze všech 3 hledaných aut líbíla svým zevnějškem nejvíc, ale vnitřek mě už tak neuchvátil (sehnat verzi s velkou navi a rozumnou cenou byl nadlický úkol) a spolu s velmi malou nabídkou ojetých vozů a cenou jsem jí musel ze seznamu vyřadit. Jinak technika vozidla a motoru se mi ze všech recenzí a zkušeností zdála na velmi vysoké úrovni.
Ve výběru tedy zůstal VW Passat a Ford Mondeo. Možná se budete ptát, proč jsem se taky nezaměřil na Škodu Superb Combi nebo Octavii. Superb byl nad rámec mého rozpočtu a Octavia ve slušnější výbavě a s rozumným nájezdem km se mi zdála předražená.
Jak Passat, tak Mondeo jsem chtěl se silnějším motorem ideálně 2.0. U Passatu mi přišlo, že 1.9 TDi 77kW je na tak velký auto slabý motor a slabá výbava u těchto motorizací a absence 6 st. převodovky to završila. Mondeo 1.8 TDCI 92kW na tom byl v porovnání výkonu o trochu lépe než VW, dokonce má i 6 st. převodovku, ale nabídek ojetin s dobrou výbavou bylo pomálu.
Při čtení recenzí na VW Passat bylo jasné, že motor 2.0 TDi do roku data 4/2008 by nebyl tou nejlepší volbou. Zejména pro svou vysokou poruchovost. Samozřejmě najdou se vyjímky, které jezdí bez problému doteď, ale při mé smůle jsem to nechtěl riskovat. Zejména kód motoru BKP se tedy VW vůbec nepovedl. A po rozhovoru s technikem v autorizovaném servisu VW, kdy mi bylo doporučenou se tomuto motoru raději vyhnout, bylo rozhodnuto, že se zaměřím na novější motory Common Rail, které by snad měli být více spolehlivé.
U Mondea po přečtení několika článků a recenzí, se mi jevilo, že motor 2.0 TDCI nevypadá vůbec špatně. Chtěl jsem se raději vyhnout úplně prvním motorům, která nebyli tak odladěné, rozhodl jsem se proto, že se zaměřím na auta od rv. 2008.
Nejdříve jsem se rozmýšlel, kde vozidlo koupit, zda vozidlo tady v Čechách nebo pro něj raději zajet k sousedům na západ. Říkal jsem si, že už určitě český bazary dospěly k tomu že nemají zapotřebí nějak vozidla maskovat nebo upravovat.
Začal jsem tedy z hledáním na českých automobilových serverech, kdy jsem hledal VW Passat Variant 2.0TDi CR a Ford Mondeo Combi 2.0 TDCI od rv. 2008. U obou aut jsem chtěl trochu lepší výbavu s nájezdem do 170.000 Km. U Passatu byl problém, že jeho cena byla docela vysoká, kdy jsem se dostal skoro na hranici svého rozpočtu. U Mondea takový problém nebyl. Samozřejmě, že Ford ztrácí rychleji svoji cenu proto byl u tohoto auta větší výběr ojetin za nižší cenu.
Na několik inzerátů jsem odepsal a to jak na Passata, tak na Mondeo, ale nevěděl jsem, že pro český bazarníky je ohromný problém zaslat VIN vozidla nedej bože ofocenou servisní knížku, kterou měla všechna auta mít. Od někoho se mi odpovědi nedostalo ani po opakovaném emailu, jiný zase tvrdil, že VIN neposílaj apod.. Asi po týdnu se na internetu objevila nabídka na jednoho Passata vypadal hodně slušně dovoz D plná výbava najeto 150.000 Km. Ihned jsem na inzerát odepsal, VIN poslali hned, servisku prý nemůžou najít, ale byl jsem ujištěn, že vše sedí a není s autem žádný problém. Samozřejmě jsem uvěřil a plný nadšení a optimismu jsem běžel do VW, abych si to ověřil. Po kontorole VIN jsem, ale domů odcházel smutný. Jak jinak neseděli km. Půl roku zpět mělo auto najeto o 5 tis.km více než teď. Říkal jsem si proč asi někdo stahuje tachometr o 5 tis. km. Volal jsem tedy do bazaru, že tam nesedí km, a vyptával jsem se na servisku, kdy mi bazarník řekl, že jí stále nemohou najít a po zjištění, že k vozidlu, které je staré 3 roky maj pouze jeden klíč jsem v toto vozidlo ztratil důvěru. U mondea byla situace obdobná. Pěkný auto dovoz NL 6/2008 mimo kůže plná výbava a najeto 67.000 km. Po ověření km v roce 2010 najeto 90.000km, divný jak za 2 roky provozu navíc to najede 67.000km:-) Na internetu inzerovaná auta v plný výbavě měla najeta kolem 120.000 km, kdy 90% z nich bylo dovezeno z D. Říkám si, že je to nějaký divný, že by měli všechny auta tak málo najeto, když jsou z D. Koukal jsem proto na mobile. de a autoscout.de jaká je situace v D a zjistil jsem, že vozidla v D s tímhle nájezdem km, r.v. a výbavou jsou mnohem dražší, kdy český bazarník by musel být světec, aby vozidlo přivezl z Německa a ještě ho prodal třeba o 50.000,-Kč pod cenou než zakolik ho koupil v D:-)
Rezignoval jsem proto na český šmelináře a rozhodl se koupit auto v D. První rozhodnutí bylo jak přivést vozidlo. Buď po vlastní ose nebo si ho nechat přivést. Po dlouhém přemýšlení pro a proti jsem se rozhodl vozidlo si nechat přivést. V žádném z bazarů, kam jsem psal nebyl problém a ještě týž den mi poslali VIN i ofocenou servisku. Na internetu jsem si našel obrovský bazar u Hamburku, kde měli asi 1000 aut ne starších r.v. 2007. Všechny vozidla nehavarovaná, servisovaná ze serviskou a roční zárukou. Vybral jsem si tam Mondeo rv. 09 plná výbava mimo kůže za cenu 11.000,- euro. Stav ověřen ve Fordu vše sedělo jak má, proto jsem vozidlo zakoupil.
Teď k samotné recenzi auta. Vzhled auta nikoho neuráží ani neprovokuje a mě se líbi(provedení Combi se mi líbí vic než sedan) jeho rozměry jsou pořádné. Na parkování jsem si musel chvilku zvykat(přeci jenom je to jiný oproti Golfu) Na normálním parkovišti většinou parkuju přes dvě místa jinak bych to měl hned omlácený z obou stran. Rozměry kufru jsou parádní, abych dosáhl do zadní částí kufru musím se víc natáhnout a to nejsem žádnej prcek 185cm. Místa na předních i zadních sedačkách je hodně. Místo v zadu se sice nedá srovnat se superbem, ale místa je tam i tak opravdu hodně. Problém ani nejsou 3 lidi normálního vzrůstu na zadní sedačce. Místa nad hlavou jak ve předu tak vzádu taky hodně.
Po motorový stránce si nemůžu stěžovat. Motor je parádně odhlučněn, mírně jsou slyšet až vyšší otáčky, které ale po chvilce nevnímáte. Turbo sepíná kolem 2000 otáček a táhne do nějakých 3500 otáček. Dlouhodobá spotřeba dle tankování je cca. 6 l/100km. Samozřejmě se dá jet za 4,5l nebo za 8l ale za víc jak 8l jsem se ještě nedostal ani na dálnici při rychlosti cca 190km/h spotřeba 7,5l. Brzdy brzdí jako blázen čemuž napomáha i brzdový asistent. Podvozek u Forda jak jinak parádní. Na autě mám 235/45R17 a auto drží jako přibitý. Auto svítí opravdu skvěle - bixenony byla dobrá volba:-)Zatím jsem s vozidlem najezdil cca. 10.000km a jsem s ním spokojen. Žádná závada se zatím neprojevila a doufám, že v brzké době ani neprojeví. Mnoho známých mi forda vymlouvalo, ale nevidím důvod proč forda nekoupit. Technika šla hodně dopředu a nedá se srovnávat naftový ford před 15 lety a teď. V budoucnu bych se nebál koupit si opět Forda.

Silné stránky

podvozek
odhlučnění, jízdní komfort
spotřeba
bi-xenony
vnitřní prostor
audiosystém
rozměry +kufr

Slabé stránky

chybí couvací kamera
navigace neumí česky, nepřehrává DVD
neustále praskání ve středovém panelu
nesmyslně velký displej u otáčkoměru
složitá diagnostika auta
některé díly jsou předražené

Závady a opravy na autě

zatím bez oprav a závad
<
Přejít na standardní verzi stránky »