Hodnocení a zkušenosti s autem
Po zoufalství s Rendlem jsem se vrátil k Fordu a světe div se - závady 0.
Motor 1,6 není žádný trhač asfaltu a ani spotřeba není nejmenší, ale kvůli tomu jsem si auto nekupoval. Chtěl jsem něco spolehlivého, spíše většího (vyšší posez a přehled) a spolehlivý podvozek - vyšel C-Max :-). Motor na běžné ježdění stačí, pravda, pokud se auto naloží na dovolenou a pustí se klima, jde výkon dolů a je to znát, ale dovolená je 1x za rok, jinak jezdím většinou sám. Podvozek je excelentní v zatáčkách sedí jak přibitý hřebíky a na rendlovské utíkání ze zatáčky jsem si rád rychle odvykl. Pokud jsou dobré gumy a tlumiče, je to k neurvání , pokud ne , je to pořád o parník lepší než kde jaký hatch. Sedadla jsou přiměřeně tvrdá a dají se v nich polykat kilometry bez bolesti zad, mohli by ale mít lepší boční vedení. U řidiče je výškově polohovatelné s loketní opěrkou - to je jedna z mála slabin, kterou jsem tušil už při koupi, opěrka se celkem rychle strhla a pořádně nedrží, ale přežiju to....... Dobrá vychytávka je kastlík na brýle nade dveřmi řidiče, využívám hodně. Neštěstí jsou u Forda koberce, z toho čalounění nejde nic dostat, to je snad jediná věc, po které se mi z rendla stýská, vyluxovat auto, to je vzít si dovolenou :-(. Do kufru jsem dal plastovou vanu, takže jakš-takš, ale ostatní tapecírunk se fakt pucuje dost zoufale. Jo , taky ještě abych nezapoměl odešly plynokap. vzpěry víka kufru, ale budiž při 68tkm a denním několikerém požívání. V kabině je místa dost, dokonce i vzadu se sedí parádně a to i pěti, i když ve 4 je to pochopitelně lepší. Zadní sedačka lze na dvakrát překlopit nebo i vyndat, ale to je dost posilovna,, ženská by to asi nedělala.kufr má pravidelný tvar a tak je dobře využitelný.Řízení bez problémů, přesné s kvalitní zpětnou vazbou, řazení taktéž, i když bych řekl, že Sirka ho měla lepší. Občas vyskočí zpátečka, chce to řadit ji pomalu a precizně, ale je to o zvyku.Co mě vadí(ale to je obecný problém), že když si chci ostříknout přední sklo, rozjedou se stěrače automaticky a nedej bože, aby zrovna mrzlo :), taky ESP je občas dost horlivé, rád jezdím na hraně a to se mu moc nelíbí, jde sice vypnout, ale jen do dalšího nastartování - ne trvale.