Zavřít recenzi

Peugeot 205 1,8 GRD

“Vůz co se za dobrou péči hodně odmění”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1989 
  • Typ motoru: 1,8 GRD 
  • Stav km při koupi: 174 000 km 
  • Stav km nyní: 196 400 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 14 měs.
  • Průměrná spotřeba: 3,8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 7.0
Auto jsem zakoupil jako levný dopravní prostředek na krátké trasy od pána co pro něj neměl již využití (přímo pracovník Peugeotu). Takže auto mělo i pečlivou péči. Jelikož mu však stálo přes rok na zahradě tak věci dokladovaně měněné po krátkém čase opět odešly (čepy, brzdy). Nicméně i přes počáteční vyměnění skoro všeho jsem si vůz oblíbil. Najezdil jsem s ním během cca roku kolem 30000 km a nedám na tento vůz dopustit. Z původního plánu druhého auta do rodiny to najednou byl vůz číslo 1 a neustále jsme se přetahovali kdo s ním pojede a kdo bude řídit. Na svou velikost i velice praktický a prostorný vůz- po sklopení zadních sedaček do roviny s kufrem se tam vlezlo co jen člověk chtěl. Nakonec jezdil po celé ČR a bez nejmenšího problému. Na pohodlí jsme si taky nestěžovali, sice měkčí, ale vyhovující sedadla byla tak akorát, možná mohla mít lepší boční vedení. Pohodlí jsem si časem jemně přilepšil použitím kuličkového (dřevěného) potahu ze škody 100. Díky němu se v letních vedrech tolik nepotily v autě záda a celkem i pěkně masíroval. Neskutečná byla spotřeba- snadno se jezdilo pod 4 litry. Díky výměně podvozku bylo auto i krásně stabilní a bez tlukotu :)I přes to že to je nafťák v zimě po řádném nažhavení(do cvaknutí relátka) chytal na škubnutí a i krásně topil. A o po opravě vytápění zadního okna (jakési lepidlo) nemělo v zimě chybu. Vydrápalo se téměř všude. Na úzkých gumách s těžším motorem v předu úplně radost do Krkonoš ( vím o čem mluvím bydlím na horách). Dynamiku jsem u toho vozu nepostrádal, popravdě ani jsem ji nehledal, ale i tak se předjet dalo. Ale to je ta daň za tu spotřebu. Jelikož to byl mazel tak se dočkal i několika modernizací a vychytávek jako centrál, el. okna, el. zrdcátka, angel eyes, lepší brzdy z GTI, litá kola, rádio s LCD, tažné zařízení atd. Nakonec odešel z domu celkem nečekaně, po sečtení částek do něj investovaných jsem ho dal na zkoušku na internet a za dva dny byl pryč. Neradi jsme se s ním loučili, ale na druhou stranu byl to starší vůz a dost možná poslední šance jak za něj mít to co se do něj dalo. Tímto se vám ne každý vůz odvděčí!

Silné stránky

Spotřeba
S kvalitními díly spolehlivý vůz
Praktičnost

Slabé stránky

V originále slabší brzdy
Téměř žádná deformační zóna

Závady a opravy na autě

Takže:
Termostat- nejdřív nezavíral, potom neotevíral
Obě přední ramena
Uložení stabilizátoru
Horní uložení tlumičů
Přední Tlumiče
Přední ložiska
Komplet brzdy
Zadní náprava
Výměna těsnění pod hlavou s tím i zabroušení ventilů a hlavy+ gufera na vačce.
Brzdová trubička
Zadní díl výfuku
+ věci typu oleje, filtry rozvody.
<
Přejít na standardní verzi stránky »