Hodnocení a zkušenosti s autem
Focus jsem koupil v jednom menším východočeském bazaru, údajně po prvním majiteli z Hamburku (serviska nebyla). Po zakoupení jsem nechal vyměnit rozvody a provozní náplně (to jsem považoval za standard při nájezdu přes 100 tis.Km).
Po předchozí Felicii kombi (1.3i, 50kW) to byla úžasná změna - vnitřní prostor, kufr, chod motoru (pouze "ševelení" proti rachtajícímu rozvod.řetězu Feldy). Jen se mi zdálo, že při projíždění zatáček zadek auta podivně "plul" - takže následoval test tlumičů a následně výměna zadních (pravý zadní byl KO). Nechal jsem se ukecat na plynové od Kayaby a to jsem teda neprohloupil - jízda s novými tlumiči byla neskutečná auto sedělo jak přibité a zatáčky se daly řezat opravdu dost (proti karoserii Felicie zn. Chewing Gum).
Z hlediska spotřeby jsem oproti předchozímu autu více než spokojen - dlouhodobý průměr (za celé 3 roky) mám 6,3 L/100 km (motor 74kW/100k). Většinu km jsou cesty do práce cca 35 km tam a zpět, takže žádné couračky po městě. Motor je živý, pružný a rychle naběhne na provozní teplotu.
Konektor u palivového čerpadla byl vyměněn poté, co naši celou rodinu nechal Focus "na holičkách" v HK po příjezdu z dovolené - přijel pro nás tchán (našim autem) a po naložení bagáže od moře a 3 dospělích+2dětí se chtěl rozjet a chcíplo mu to. No a pak už to nenatočil...a došlo na odtah. Po odtahu do servisu /druhý den/ to vypadalo na vadné palivové čerpadlo - nabídli mi buď nové od Bosche (cca 6000,-) nebo starší za dva. Naštěstí byl vedoucí servisu tak šikovnej, že si vyndané čerpadlo připojil na napětí a ejhle: ono běželo. Tak přišel na vadný konektor těsně u čerpadla. Nakonec chtěl 500,- za vše (demontáž+zpětná montáž nádrže, výměna konektoru)...to mě fakt potěšil, takže jsem mu dal těch stovek šest a byl mu moc vděčnej.
Mimo tento dost nepříjemný zážitek musím Focuse jen a jen chválit - v podstatě jen tankuju a měním olej. Starty v létě v zimě na první otočení (tchán má Vectru B 1.8i a nechápe, jak motor ve Focusu může tak rychle naskočit).
Z výbavy mám klimu, ASR, centrál na dálku, závěs, samozřejmě ABS...celkem bych bral tempomat, i když po dálnicích moc nejezdím. V interiéru ani po 12 letech provozu nic nedrnčí, plasty jsou slušné, ovládacích prvků je tak akorát a jsou příjemně na dosah.
Někde jsem četl, že na vývoji motoru 1.6i 74kW se taky podílela Yamaha a je to na tom motoru znát.