Zavřít recenzi

Ford C-Max

“Asi to nejlepší za vložené peníze.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2008 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 71 000 km 
  • Stav km nyní: 115 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 6,1 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

6
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

3
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 5.8
Auto mám dva roky - předešlého forda focuse jsem měl 8let.
Nejde se nevyhnout malému srovnání.
Co se týče jízdních vlastností C-Maxe, nejsou špatné, ale je tu znát vyšší stavba karoserie - pravda je, že jde jen o zvyk a na výhody z toho plynoucí se zvykne snadno (snadnější nastupování, vyšší posazení za volantem)
Co se týče jízdního komfortu - můj stary ford byl nesrovnatelně lepší.
C-Max je taková židle, která nezapomene řidičovy připomenout, že projel nějakou díru.
To bych od rodinného vozu nečekal.
K motoru: Mám tam 1,8TDCI - papírově měl 85KW - je nutné dodat, že to není až tak málo, ale žádný zázrak to není, tak jsem nechal zvednout výkon čipem na 109 KW, po načipování jsem byl hned spokojenější, hmotnost vozidla není zanedbatelná a výkon chyběl. 2,0 jsem nechtěl, protože má filtr pevných částic. Motory 1,8 ho nemají.
Z načipování vyplynula prasklá hadice turba - hadici jsem vyměnil za odolnější a je klid. Nedávno jsem nechal měnit naftový filtr. V nadobce, kde je filtr uložen byly malé špony. Mechanik mi řekl, že je to z čerpadla a že to má skoro každé TDCI u nás. Také tvrdil, že to německá TDCI nemají. Výsledek špon před filtrem je nekvalitní nafta - suchá. Kvalitu pohoných hmot nemá cenu zde rozebírat, ale dodám k tomu jen to, že tankuji pouze na Shelce. Takže to nebude asi žádný zázrak. Rada mechanika zněla, dolívat před každkým tankováním aditiva a to jak zimní, tak i letní. Je nutné dodat, že cena aditiv není malá a zvyšuje už tak vysokou cenu pohoných hmot.
Otázkou je, zda to už načaté čerpadlo zachrání.

Silné stránky

prostornost interiéru
parkovácí asistent vpředu
vyhřívané přední sklo

Slabé stránky

motory TDCI choulostivé na horší naftu
tvrdé naladění podvozku

Závady a opravy na autě

Ztráta chladící kapaliny - 1litr za měsíc - prasklý domek termostatu - 3000Kč
Prasklá hadice k turbu - 1800Kč
Špony z naftového čerpadla zachycené před palivovým filtrem
Vadné čidlo parkovacího asistenta - objednáno u Forda - už v barvě 1000Kč
<
Přejít na standardní verzi stránky »