Zavřít recenzi

Kia Shuma 1.6 16V

“Nemastné neslané průměrně pohodlné přibližovadlo z bodu A do bodu B.”
  • Rok výroby: 2002 
  • Typ motoru: 1.6 16V 
  • Stav km při koupi: 145 000 km 
  • Stav km nyní: 150 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 4 měs.
  • Průměrná spotřeba: 9 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

6
 

Jízdní vlastnosti

4
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 5.2
Tak asi bych mohl popsat to své autíčko. Budu porovnávat s Octou, protože je to stejná třída, stejná kastle i stejně obsahový motor a měl jsem oba vozy. Až na to, že v Octě jsem měl motor Tdi.
Nejprve interiér
Je líbivý, korejci maj o něco vyšší posezení než japončíci, takže tak nějak průměr. Sedačka řidiče se už ale trhá v těch pověstně nejextrémnějších místech povolují švy boky. Typické taky u jiných značek, které nalítají podobné kilometry, počítám k ním nejen octu ale i Baworáky 3 a 5, však to známe.
V sedačkách se sedí dobře, nebolí zadek, jsou o hodně měkčí od Škody, no přirovnám k Fiatu spíše. Fiaty jako lidové vozy maj jedny z lepších sedaček, které mě neurazí. Do italů se ale lépe nastupuje. Blbě se mi opírá levá ruka o dveře. :D Jinak někdo nemá rád když mu koleno dře o středový panel, já si toho nikdy nevšim u žádnýho auta, a to jsem celkem při těle, naopak někdy jsem si tím středovým panelem upravil nohu abych mohl udržet určitou polohu nohy na plynu na delší trasy, kde není tempomat.
Kvalita plastu na lepší úrovni od Škody stále se leskne jak nová. Volant je na druhou stranu hoodně ošuňtělý na můj vkus a uvažuji o potahu i když u Škodovky to bylo trochu podobný. Odkládacích míst je tak akurát, nic navíc, boční kapsy, odkládací prostor pro pitíčko a šuplík spolujezdce. Kvalita tlačítek, o něco lepší od Škody, místo vzadu samozřejmě větší. Mě třeba už blbne centrál spolujezdce, ale nevím jestli se do toho někdo nechtěl dostat a tím to vlastně zničil.
Audio příšerný, uvažuju o změně repra. Rádio jiná značka - nefungující originál motorkem poháněná anténa, která je třeba vyměnit za obyč. snad u všech modelů Shumy.
Motor 1.6 16V žravý 8,5-9litrů běžně. S lehkou nohou 7l, rekordní 6,5l. Moc netáhne, slabší od Octávky. Silně poddimenzovaný, nebo to prostě korejci ještě v těch letech (2002) neuměly. Po otevření kapoty na mě motor působí dojmem, že by stejně vyšší výkon nedával, materiál vypadá o něco laciněji než v Octávii, až na takové pěkné vzhledové plasty a sací parohy. Nedoporučuji výměnu oleje a olej.filtru, pi.oval jsem u tohodle auta 3 hodiny a stejně jsem to pak pořádně ani nedotáh a musel to za mě udělat někdo jiný. Jak lakatoš, hrůza kdo vymyslel takové místo u motoru, kde ten olej.filtr se mění snad nejčastěji na tom motoru. :D
Karoserie, tak u toho to je děs, koroze prahů, blatníků lemů, po 10letech mno, 10 let tak jo dá se to zkousnout, horší byly Škodovky před Octou. Ale jak jsem rozdělával ty prahy, tak to bylo jak papír a loupal to rukou až půl metru podél, jak to chytlo rez. Naštěstí žádný chycený nosník. Kde by musela dolů náprava, nebo u podlahy, kde by musel dolů vnitřek a koberce. Takže před zimou je to v pohodě opravené a od koroze klid. Lak je hrozný, že to nemůže jít přes myčku, každý škrábanec se tam objeví a nelze to zaleštit. Oproti Octě, s nesmrtelnou kastlí se to nedává srovnat bohužel, tady Octa s přehledem tu Shumu válcuje.
Jízda - auto dobře řadí, brzdí, posilovač ten dobře zatáčí. Takový velmi mírný podprůměr v jízdních vlastnosti se Octě na suchu nevyrovná, za to na mokru je na tom lépe Shuma. Octě na mokru předbíhá prdel a sebemenší ledovka a mírně zajetý tlumiče a nic nepomáhá a tedy já jsem se s Octou vysekal a to jsem na ní měl týden staré zimní gumy. :( Se Shumou mi to nehrozí tomu věřím, protože je dobře vybalancovaná podvozkově i brzdama a nemá tak těžký předek navíc už jsem s tím několikrát na mokru jel a drží stopu skoro stejně jak na mokru, žádný extrém, uvidíme na ledovce v zimě. )

Auto jsem si pořídil přes rodinu za tržní cenu, a v rodině byl vůz cca 2-3 roky a měl najeto na tachometru kolem 100tkm, takže jsem věděl do čeho jdu, kde majitel nebyl spokojen se spotřebou a potřeboval vůz na denní dojíždění do práce. Auto vypadá stále dobře,zřejmě nemá stočené km. Také pochybuji, že by benzínový korejec odjezdil třeba 200tkm bez většího zásahu do motoru.

Silné stránky

Nízká pořizovací cena
Pohodlná průměrná jízda bez vrzání

Slabé stránky

Pochybná karoserie
Větší spotřeba
Dostupnost náhradních dílů

Závady a opravy na autě

Nefungující anténa rádia, centrál spolujezdce, koroze lemů prahů, blatníků, umírající servo, geometrie vozu, pískající kladka, trhající sedačka řidiče.
<
Přejít na standardní verzi stránky »