Zavřít recenzi

Renault Thalia LS Collection

“Malý vůz vhodný pro denní použití do práce a na obsluhu rodiny, méně už k dlouhým cestám početné rodiny”
Foto 1 / 5
  • Rok výroby: 2012 
  • Typ motoru: 1,2 16V 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 5 500 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 6 měs.
  • Průměrná spotřeba: 5,6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

6
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 7.2
Vozidlo jsem zakoupil jako nové 26. 6. 2012 jako třetí vůz do rodiny (Hyundai H1 6/Van, 2,5 TCi + Dacia Logan MCV 1,5 dCi) za účelem používání na cesty do práce a na nákupy pro manželku. Je tedy určeno převážně ke krátkým jízdám do 30 km od domu a na nákupy. Jedná se o vůz v nejvyšší výbavě LS Collection s automatickou klimatizací, integrovaným rádiem, litými koly, mlhovkami, elektronickou výbavou a v metalíze D14 hnědá Café. Jde o tzv. měňavou barvu přecházející podle povahy osvětlení od hnedočerné barvy přes modročernou až po švestkově modrou. Vozidlo jsem pořídil za využití "brutální slevy" 120 tis. Kč. Původní cena byla 274 900, moje kupní cena pak 154 900,- Kč. 45 tis. Kč slevy jsem získal jako akční slevu v té době poskytovanou všem vozům, ovšem navýšenou o 5 tis. Kč, dalších 45 tis. Kč, opět navýšeno o 5 tis. Kč jsem získal jako slevu při využití dluhového financování, další slevu 23 tis. Kč jsem získal od prodejce jako jeho dobrovolnou slevu a zbylých 7 tis Kč jsem obdržel v podobě dovybavení vozu "zdarma" jako dárek od prodejce. Šlo o montáž zámku řazení a vnitřní koberečky. Nevýhodou je, že cca 47 tis. Kč budu muset postupně "vrátit" v podobě úroků, ale i tak je sleva grandiozní v této třídě vozu. Důvodem takové slevy bylo to, že vůz byl vyrobem na základě individuálních požadavků zákazníka, který si nakonec vůz ale nepřevzal, takže několik málo týdnů stálo uskladněno u prodejce. Pořídil jsem ho ale za cenu vozu o téměř 2 stupně výbavy nižší. No nekupte to. Prvních 5 tis. km jsem vozidlo v době záběhu používal při zajíždění já, nyní už jej obrušuje moje žena. Na mě však zůstává technická péče. Moje dojmy z jízdy v tomto voze nejsou nijak negativní, zpočátku jsem měl pocit stísněnosti (logicky, když přecházíte z dodávky/mikrobusu H1 do tohoto drobku), ale po 1 tis. km jsem si polohu našel a pak už se mi s tím jezdilo dobře. Málo místa je však vzadu. Rovněž motor je poněkud méně dynamický, přičítám to jeho syrovosti, ale i normě EURO 5, kterou musí splňovatr. Trošku pro mne zpočátku bylo obtížné "zkousnout" jistou houpavost podvozku a naklánění do zatáček, které jakoby znejisťovalo jízdu, ale i na to jsem si asi tak po 3 tis. km zvykl. Spotřeba někde mezi 5,5 - 5,6 by mohal výt i lepší, ovšem vliv zde má i klimatizace, v horkých dnech až 0,2 litu na 100 km, jak jsem odpozoroval. Výsledkem je, že autíčko se mi tak asi po 3 tis ujetých kilometrech začalo líbit a rád jsem v něm i jezdil a snad to tak už zůstane, pokud budu mít příležitost ho řídit.

Silné stránky

Příznivá cena
Dobré užitné vlastnosti
Příjemný vzhled a vysoký stupeň vybavení

Slabé stránky

Jizdní vlastnosti v zatáčkách
Malý prostor vzadu
Málo dynamický motor

Závady a opravy na autě

Po 5 tis. km se projevily následující problémy:
Nutnost seřízení zámku řadící páky,
Nutnost překalibrování měřáku paliva v nádrži (ukazoval o 14 litrů více, než byla zkutečnost),
Únik oleje na přírubě převodové skříně O tomto problému jsem nevěděl a zjistil to servis při provádění předchozích zásahů - postačilo přetěsnění skříně převodovky, ta byla jinak v pořádku).
Všechny závady byly v záruce odstraněny a nyní je vůz v plné kondici.

Doplnění recenze ze dne 17.09.2014

Stav km nyní: 13 000 km

Auto jsem při stavu 13 tis. km prodal již počátkem z důvodu nadbytečnosti. Ukázalo se, že 3 auta v rodině, kde jsou 2 řidiči je nadbytečný výdaj počet. Přesto tvrdím, že to bylo dobré auto a mám na něj jen příjemné vzpomínky.

Doplnění recenze ze dne 02.03.2017

Stav km nyní: 107 600 km

Koupil jsem nové letní pneumatiky. Původní Pirelli CityNet měním po 13 letech provozu a ujetých 105 tisíc km. Zbytek připadá na zimní pneu. Vůz v zimním období téměř nepoužívám. Pořídil jsem opět Pirelli - Carrier za 2 128,.Kč /kus.

<
Přejít na standardní verzi stránky »