Zavřít recenzi

Renault Megane Scenic 2.0 8V

“Scénic mi poskytuje přesně to, co od vozu očekávám.”
Foto 1 / 15
  • Rok výroby: 1996 
  • Typ motoru: JA0G 
  • Stav km při koupi: 160 000 km 
  • Stav km nyní: 170 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Průměrná spotřeba: 9 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.6
Osobně mám slabost pro Renaulty a od své první zkušenosti s R21, do kterého jsem přesedlal z rozvrzaného Favorita, nedám na Renaulty dopustit.

Můj Scénic je jeden z prvních modelů. Byl vyroben 10/1996 a v listopadu téhož roku uveden do provozu ve Švýcarsku. Motor 2.0i 8V podává výkon 83kW a poskytuje vozu dostatečnou sílu.

Interiér vozu si mne získal svou jednoduchostí, přitom výbornou variabilitou. Scénic odvedl kus práce při stěhování, kdy se dokázal proměnit bez zadních sedadel na téměř dodávkový vůz s ohromnou ložnou plochou. Cestování se Scénicem je "za odměnu". Poskytuje spoustu prostoru jak pro cestující, tak pro náklad. Není problém do auta poskládat tři děti, kočárek, dva dospělé, oblečení na chalupu a nákup za dva tisíce.

Motor bohužel nepatří do generace nejúspornějších. Při jízdách po městě spolkne bez diskuzí kolem 10L na 100km. Při delších trasách spotřeba samozřejmě klesá, nicméně pod hranici 7.5L/100km jsem se nedostal ať jsem jel se silným větrem v zádech.

Renault Mégane Scénic RT 2.0i je přesně vůz podle mých potřeb. Prostorný, výkonný, spolehlivý. S dostačující výbavou (centrál, imo, el. okna, klima, rádio).

Jediné, co mne mrzí, že jsem s tímto vozem nemohl být "od začátku". Mít v roce 1996/7 zbytečných cca 400 tisíc, tak bych měl jasno :-)

Silné stránky

Prostor pro cestující
Účinnost brzd
Prostor pro náklad
Příjemný interiér
Výborný výhled z auta
Přístup do zavazadlového prostoru, páté dveře
Variabilita ložné plochy

Slabé stránky

Závady a opravy na autě

Po zakoupení výměna rozvodů a oleje (5.000,- Kč).
Výměna opotřebovaného zadního stěrače (59,- Kč).
Sákne (až teče) servo. Je to bohužel konstrukční slabost Scéniků (simerinky na ramenou). Zatím řešeno jen doléváním hydr. oleje s nákladem 160,- Kč / za 5 měsíců provozu.
<
Přejít na standardní verzi stránky »