Zavřít recenzi

Renault Megane 1.6 16v

“Navrh huj, uvnitř fuj!!”
  • Rok výroby: 2005 
  • Typ motoru: 1.6 16v 
  • Stav km při koupi: 110 000 km 
  • Stav km nyní: 150 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 6.5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

3
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

3
 

Náhradní díly

2
 
Hodnocení celkem 4.0
Auto neni moje, pisi recenzi za otce, ktery s autem jezdi a jeho zkusenosti predavam dal...
Napisi ji ale na zaklade vlasnich pocitu, ktere ve me auto vyvolava. Kdyz jsem s nim mel poprve vyjet, dostal jsem do ruky kartu, nevedel jsem co mam cekat, nemel jsem o autu zadne informace, spis jsem se tesil na zkusenost s relativne novym autem s modernim designem. Kdyz jsem k nemu prichazel, auto jsem si meril pohledem, design me celkem zaujal, tesil jsem se na jizdu. Nicmene vse zacalo nabirat uplne jiny smer, hned jak jsem poprve chytil za kliku, usedl a zabouchnul dvere.
Interier sice moderni, nicmene z nej cisi priselna lacinost, vsude kolem ridice hladky plast. Na nutnych plochach, kde je dnes nemyslitelne mit uplne levne materialy sice nejake mekcene plochy jsou, ale ani o kousek navic, aby to nahodou nezvedlo vyrobni cenu o nejake 2 tisice. Co me dostalo, bylo naprosto s prominutim debilni usazeni nekterych ovladacich prvku, napriklad sklon sedacky. Ten ma packu vepredu napravu pod sedadlem, kdy se musite ohnout dopredu pod volant, za packu zatahnete, sedacku to uvolni a pero vam ji hodi na zada, ale packu musite drzet dole pod sedadlem a neni zpusobu jak ji prirozene zatlacit dozadu do chtele polohy, takze se nekolik minut kroutite hledate pohodlnou polohu. Nektere ovladaci prvky jakoby nechteli byt po ruce, napriklad tlacitko zamikani dveri je tak paradne umistene, ze ho v noci najde bez problemu jen nekdo, kdo vi kde ji hledat. Vec, kterou asi nikdy nepochopim, je jazyk palubniho pocitace. V letech 2002 az 2005 byl renault jeden z nejvetsich inporteru automobilu do ceske republiky, ale asi ani tak nikomu nestalo za to prelozit palubni pocitac do cestiny, misto toho na vas sviti priserna nemcina, se kterou se auta do CR defaultne dodavali. Pritom muj stary golf 2000 rok vyroby mel krasny graficky display kompletne v cestine. Podsviceni palubni desky mimo budiku a displaye radia je velmi mizerne, takova spis bludicka. Design palubni desky je sice moderni, ale v konecnem dusledku nevyvola moc emoci, ale mozna je to jen muj subjektivni nazor.
Jizda je kapitola sama pro sebe, opet mi auto pripada jako by nevedelo, jestli ma byt sportovni, nebo pohodlne, nebo cert vi jake... Motor me prekvapil svoji pruznosti uz od nejakych 1500 otacek a auto s nim celkem plynule zrychluje. Prece jen 83kw na sesnactistovku neni spatny udaj. Prevodovka a delky prevodovych stupnu jsou fajn, razeni je presne, prirovnal bych ho treba k fabii. Brzdy jsou neskutecne jedovate a velmi spatne se davkuji, polechtate je trochu vic a jste zakousnuti do volantu (proc proboha?). Rizeni je podle me priserne, absolutne zadna zpetna vazba od predni napravy, auto je tak preposilovane, ze kdyz pustite pri vyjezdu ze zatacky volant tak, aby se vratil do roviny, tak se svou vlastni vahou pretoci vyrazne na druhou stranu a auto myskuje. Vim ze ne kazdy potrebuje ukecany volant, ale myslim si ze toto nekdo u renaultu prehnal. Co mi velmi vadi a opet nechapu, je naprosta absence aktivniho stabilizacniho systemu na aute roku vyroby 2005 (pouze ABS), opet podle konkurence nepochopitelny krok. Udajne vysoka bezpecnost pri havarii, tzn. nejakych 6 airbagu, deformacni zony, pyropatrony na pritazeni bezpecnostnich pasu. Vsechno toto ma i svou stinou stranku. Pokud s autem byt jen klepnete v nejakych 30 km/h v mestskem provozu a jste v aute sam, presto se Vam vsechny tyto prvky spusti, roztrhne Vam celou palubni desku, vsechny patrony vyleti a presto ze venku na aute je jen lehka plecharina za par ticic, interier Vas bude stat bezmala 40 tisic korun. Jeste jedna vec je nepochopitelna a to cena platovych nahradnich dilu, jako napriklad blatniku. Zatim co se da plechovy blatnik na passat B5 se zakladnim postrikem sehnat za nejakych 600 az 1000 korun, taky stoji "plastovy" blatnik and predni kolo 1800 korun. Muze mi nekdo rict proc? Takze lehky tukanec toho super poloplastoveho auta stal pres 60 tis korun.
Abych vyzdvihnul alespon nejaka pozitiva, tak musim rict, ze kufr by svou velikosti vyhovoval i italske mafii :). Podvozek je velmi komfortni, sice se auto celkem naklani v zatackach, ale neni to zadny sportak, takze chvalim. Posed a sedacky jsou celkove natavitelne i s vyskou, sice zadne extra bocni vedeni, ale komfort je jaky ma byt a delsi cesta nebude problem, takze lepsi prumer. Dlouhodoba spotreba pod 6.5 litru je taky podle me slusna, ale nevim jak moc se udaj s palubniho pc shoduje se skutecnosti. Co mi jeste vadilo byl fakt, ze jsem si nikdy nenasel idealni pozici za volantem jako v Golfu nebo v ted aktualnim BMW, nalevo ve dverich neni zadny rantlik v normalni vysce na levy loket a loketni operka je na muj vkus prilis kratka a ruku nepodepira dostatecne. Odhlucneni bych bral za dostatecne, ale zase nic extra a ve vyssich rychlostech na dalci je slyset celkem aerodynamicky hluk.

Celkove bych to zhrnul asi tak: Ano! Auto ma co ma mit, 4 kola, brzdy volant, motor a presune Vas z bohu A do bodu B. Ale cisi z nej lacinost, spousta zvlastnich reseni interieru, ktere jsou nejspis dusledkem prave snizovani vyrobnich nakladu a tim rapidne snizuji radost z jizdy a zvysuji zklamani po prvnich najetych kilometrech. Paradoxne nejsou provozni naklady na takto lidovem auticku diky castym opravam zadna hitparada. A nejhorsi je, ze tomuto automobilu chybi jakysi faktor X, diky kteremu se clovek na jizdu tesi, diky cemuz rad prehledne nejake mouchy a hlavne celkem caste mechanicke zavady, ktere z auta nedelaji zrovna nejspolehlivejsiho kamarada a neustale resit drobne problemy jako utrzena klicka dveri, vrzani plastu interieru nebo zatekani do ruznych dutin, vas casem prestane bavit a zacne vas to auto znacne zrat. Takze zaverem veta, ktera jej asi shrne je "Navrh huj, uvnitr fuj!!"... Za me renault uz nikdy!!!

Silné stránky

Pohodli
Spotreba
Pruznost motoru
Porizovaci cena

Slabé stránky

Ceny oprav a caste drobne zavady
Spracovani a kvalita interieru
Zadna radost z jizdy
Zvlastni povaha auta
Nastaveni brzd
Preposilovane rizeni

Závady a opravy na autě

Nejaky sensor v motoru, auto, spatne startovalo, chcipalo an krizovatkach... oprava cca 2000

Znovu nejaky sensor, auto jelo na 3 valce, podobne jako prvni zavada... oprava 1700

Vadne stahovani okna ridice cena 2000

Rezonujici dvere pri zabouchnuti, rezonovani v interieru pri vyvolane basovanim radia

Aktualne utrzena venkovni klicka zadnich dveri

Neustale sviti kontrolka SERVIS

Uz zase neco zacina bouchat na predni naprave
<
Přejít na standardní verzi stránky »