Zavřít recenzi

Škoda 120 L uzovka

“Super auto pro naučení a později i uživání si z jízdy.Nenáročnost. Řídíte auto vy, ne auto vás....”
Foto 1 / 2
  • Rok výroby: 1979 
  • Typ motoru: 742.12 
  • Stav km při koupi: 82 000 km 
  • Stav km nyní: 90 500 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 6 měs.
  • Průměrná spotřeba: 8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.4
Hodnocení auta se musí brát z jiného hlediska, tak nejprve ekonomické hledisko :
Auto s dobře seřízeným motorem může jezdit delší trasy klidně pod 7 litrů na 100km, já to tady mám samý kopec a horu a zatáčku takže jezdím za 8 litrů , cená nových náhradních dílů je v porovnání např.: s felicii úplně směšná :-) ,nějaké díly se už ale shánějí hůře ,ale kdo se orientuje na internetu nebude mít žádný problém sehnat všechno za krásné ceny...
Na auto jsem si rychle zvykl, je to úžasně pohodlná a klidná jízda přes naše silnice... Auto je měkoučké a jen tak si plave. Max rychlost pro normální jízdu je mezi 80-90km/h ,pak už je to opravdu na vlastní riziko :-D . (jel jsem 150 z kopce a to bylo už kamikatze)
Na rovinkách není problém někoho předjet na dvojku trojku , čtyřka je už totiž o něco delší převod.. (i tak, ale chybí ta pětka - ale nechci změnu na 5-kvalt)
Jízdní vlastnosti jsem vyzkoušel opravdu co to šlo na 14" a 13" kolech... Na 14" se dalo smykovat i na kruhovém objezdu při 20-30km/h :-) dosti nebezpečné úzkoprofilové 14"tky - ale je u nich možnost krásných chromových poklic.
Na 13!tkách už auto nešlo pomalu utrhnout. Teď mám 20mm podložky pod koly a auto sedí jako přibité v zatáčkách.
Stručně řečeno je škodovka nejterénější auto, které má pohon na jednu nápravu. Projel jsem opravdu hodně ve sněhu i bahně. Horší to je na zpátečku, to pod kola stačí "plivnout" aby se zahrabalo :-D ..... Ale když už nemůže ve sněhu, stačí řetězy a vyjede třeba až na Schnekopf... :-)


Jednoduše řečeno -> tohle auto řídíte vy a ne auto za vás ,jak to dnes už je.

Silné stránky

Jednoduchost oprav
Dostupnost v terénu (a sněhu)
Levné díly
Nenáročnost a skoro bezúdržbovost
Pohodlné svezení i na nezpevněných cestách
Spolehlivost (až na uplné drobnosti)

Slabé stránky

Slabší výkon motoru (50koní)
Horší bezpečnost za jízdy v běžném provozu
Průměrná až vyšší spotřeba 8-10 litrů/100km

Závady a opravy na autě

Auto by bylo schopno jezdit skoro bez údržby. Po pořízení jsem akorát dolil olej, koupil baterku, fridex .... Asi po 4 měsících jsme udělali komplet brzdy (kotouče,destičky,čelisti,pakny,bubny,hadičky,trubičky). Takže teď brzdí jako drak :-)
Auto ještě nemá posilovač brzd, ale na to si člověk zvykne.
Jinak opravy jsou hlavně na vlastní uvážení. Postupně čeká auto komplet repase a renovace. Zatím však potřebuje ještě přežít zimu 2013 a v létě se začne od vyvařování kastle po Go motoru.
Auto je schopno dojet i s vážnějšími závadami jako proražení nádrže, defekt pneu, prasklá hadice brzd... Prostě pokud člověk trošku hoví autům a maličko jim rozumí není problém se "škodovkou šroubovákem a pár klíči objet zeměkouli" :-)
<
Přejít na standardní verzi stránky »