Hodnocení a zkušenosti s autem
Dlouho jsem váhal mezi 1,4 benzin a dieslem , ale po zkušebních jízdách vyhrál diesel. Lepší zátah a snad i spotřeba. S 1,4 nutno jezdit stylem ralye, aby byl ten výkon 85 kw cítit a to teda nemusím. Další výhoda byla nabídka dealera se super slevou na ,, loňský model" ( r.v. 11/2009, koupě leden 2010).
Přesedlal jsem na i30 z Laguny (r.v.1998) a dodnes nemohu lehce strávit trochu nepohodlný posez, způsobený zřejmě jinou třídou vozu, kratším sedákem nebo vůbec ergonomií posezu řidiče. Při delší jízdě mám nepříjemné pocity na holeni díky neustálému nadlehčování špičky chodidla. Ale zkouškou u mnoha jiných vozů a typů ( C5, Superb a p.)zjištěno, že to tak bude asi u všech nynějších vozů s podobnou cenou. Pro lidi co mění z fábie je to super.
Po roce provozu jsem i za cenu ztráty záruky auto nechal přečipovat na cca 85 kw a tak už nemusím na každém kopečku dálnice řadit 5-ku. Potud spokojenost.
Nikdy jsem nechtěl nové auto kvůli předraženým garancím a teď jsem se o tom přesvědčil. Ale to servisy sami neskrývají, že jsou živi z oprav a ND. Tak že
5-tiletá záruka vás příjde na cirka 5x 7 tisíc, pokud se nic nepodělá. Takže si skoro našetříte na nové turbo.
Jinak na auto nemohu říci nic špatného, odpovídá třídě a ceně. Trochu nedrží podélně při přejíždění do pruhu na dálnici s poškozeným středem pruhů. Jakoby zaplave. Super audio soustava, trochu hlučnější zimní kola, ale to zřejmě jde na vrub Barumek.
Spotřeba trochu vyšší, než jsem očekával od takového kotěte, Mám méně delších cest a po městě v zimě klidně 6.8l. Ale v létě, dovolená v Rakousku i v kopcích za 4,5l.
Chce se to naučit, kdy šlapat a kdy jen hladit.
Takže ve finále, žádné nadšení, ale ani zklamání. Do laguny jsem se těšil, tady s tím prostě jen jedu. Možná je to celkovým mylným očekáváním nějakého zázraku od nového vozu . Nenáročným řidičům , kteří v autě netráví polovinu života,mohu doporučit
Jinak bych asi hledal něco pohodlnějšího.