Zavřít recenzi

Mazda 6 2.0 MZR CD

“Nepřestane vás bavit !!”
  • Rok výroby: 2003 
  • Typ motoru: RF5C  
  • Stav km při koupi: 165 000 km 
  • Stav km nyní: 178 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 6 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 8.6
V loni jsem si pořídil nového mazla ,už jsem dlouho toužil zasednout za volant Mazdy 6 a tak jsem si splnil svůj sen... Tohle je má celkem 4 majda (1. Xedos6 2.0i V6,2. Xedos9 2.3i V6 MC a nakonec znovu Xedos6 ale 1.6i) tak můžu porovnat jak moc se Mazda  přizpůsobila evropským
zákazníkům.

A tady je... pozorně se ji prohlížím jak zvenku tak uvnitř  a říkám si jak to ty Mazdy dělají že i po více jak 10letech vypadá stále tak dynamicky a skvěle-je to až zarážející jak nadčasové auta dokáží navrhnout a uvést na trh. Nemusím ani chodit daleko to sámé platilo i o mnohem starších modelech jako je Xedos 6/9-323 F... ten kdo ty auta viděl určitě mi dá za pravdu že takhle auta z 92roku si nedokázal ani představit. Ale dost slovíčkaření a teď více osobní zkušenosti! :-) Mazda 6 je prostě zábavná-praktická-technicky vyspěla a chválně jako celek velice vyvážená...

Zavírám dveře, nastavuji si sedačku(lze i výškově), volant a ještě si doladím zrcátka a je to. Říkám si  to není špatně! Sedačka je pohodlná, ale přitom není otravně měkka ,  volant je přesně tam kde chci a skvěle se drží v rukou, řadící páka je hezky po ruce a  výhled na vozovku je příkladný-přitom  člověk sedí niž než u konkurence, ale tady to nevadí .
To jsem fakt nečekal! Tohle mi v xedos6 chybělo. Veškeré ovládání je dobře po ruce vše je přehledné a není problém se rychle zorientovat kde co je - hlavně v noci.

JÍZDA
Nastartuji můj první diesel zařadím 1 – spouštím spojku a jedu. Řazení je OPRAVDU super krátké dráhy a rychlosti přesně zapadají i po 178t km(vůle minimální)! Spojka zabírá asi od 1/3 dráhy, má plynulí chod bez nějakých kopanců a pedál jde lehce. Jel jsem s Octavii 1.9TDi(r.2000) a ta mi na první pokus rozjezdu chcípla než jsem přišel  jak na to , ale u Mazdy to neplatí a naučíte se ji velmi rychle provozovat . Už mám zařazen 2-3-4 a nakonec 5 stupeň. A musím uznat že si jízdu užívám, ovladatelnost je výtečná a chirurgicky přesná! Zatáčky se naučíte milovat a někdy i vyhledávat (hlavně v pozdních hodinách na méně frekventované cestě :-D ).  Podvozek je naladěn trochu sportovněji ale přitom vás nepřipraví o komfort. I po delší cestě není znát únava, dokonce si musíte hlídat rychlost kolik jedete nebo vás čeká trestný bod za rychlou jízdu :-) Máte pocit že jedete 50 a mrknete na tacho a ejhle 70 :-D . Po 30min jízdy si člověk říká sakra jak to že jsem si ji nekoupil už dřív!!!! Hluk do kabiny  je do 130km/h v pořádku nic vás rušit nebude, ale jízda nad 160km/h už může některé řidiče trošku otravovat. Co ale zaujme je posilovač řízení, není přeposilovaný a kontakt s vozovkou je příkladný(odezva). Lidičky nedokáži dobře popsat jak se výtečně ovládá , ale ihned si ji zamilujete. Ten kdo tohle auto navrhoval jí dal duši o tom není pochyb, už jsem pár značek aut řídil  , jedno vás dostalo designem ,druhé výkonem, třetí pohodlím a pod. Jenže Mazda 6 má něco navíc, už trochu chápu ty co mají Alfu Romeo a říkají že je to srdcová záležitost. Mazda zoom zoom to dobře vystihuje!!!

MOTOR
Motor je zahřátý a tak je na,čase vyzkoušet co v něm je :-D  Zařadím 2  dám plný a BOMBA doslova vás to vcucne do sedačky teď 3 a znovu zátah který je doslova návykový pak 4 a musím brzdit protože nejsme na dálnici :-) Brzdy mají plynulí nástup a příjemně se dávkují – zatím jsem je nikde neunavil a jsou dost účinné když je třeba. Zátah motoru hlavně na dvojku je fakt silný, je to dáno i tím že  2 převodový stupeň je o něco kratší, ale na předjíždění v obci nějaký traktor je ideální. Jen přidáte a jste hned před ním. Průběh výkonu má menší rezervy hlavně kolem 1500-2000ot ale to vadí jen když chcete předjíždět jinak je tam dostatek výkonu i do kopců. Trošku zamrzí menší prodleva při přidání plynu(než turbo začne pořádně foukat :-) ), ale dá se na to zvyknout a když předjíždíte musíte s tím počítat . Ovšem to pravé ořechové se děje nad hranicí 2000ot kdy motor krasně a  plynule zrychluje až za hranicí 4000ot...Myslím si že výkon  100kw a 310 Nm je dostatečné pro tohle auto a nudit se sním nebudete. Přitom spotřeba je myslím tam kde má být, jezdím spíš kratší vzdálenosti a stále mezi obcemi  přitom se teď v zimě průměrná spotřeba nedostane přes 7l/100km-v létě to bylo 6l .Hlučnost a projev motoru je na dnešní dobu průměrný rozhodně se ale nejedná o nějaký traktor.  Co musím pochválit je předehřev vody motoru (bufík) teď v zimě se často využívá a je to fakt poznat i když je -10C už po 5min jízdy začíná foukat teplí vzduch. Zároveň to šetří motor díky tomu že se rychleji zahřeje – navíc okruh vody je propojen s výměníkem tepla oleje takže se rychleji zahřívá i olej + udržuje stabilní teplotu oleje hlavně v letních vedrech kdy hrozí přehřátí a následná karbonizace-přepálení oleje(šikovné řešení).  

Když jsem vybíral auto neřešil jsem zda je to bude BMW,Audi,Škoda nebo Mazda atd. Dokonce jsem málem koupil Audi A4 1.9TDi sedan (2004), protože ji měl kamarád a nemohl si ji vynachválit, ale mé požadavky byli předem dané 1. Hezké, 2. Výkonné, 3. Úsporné, 4. Spolehlivé a hlavně PROSTORNÉ (kombi jsem nechtěl).  

A tady je další velké plus Mazdy 6. Mám 180cm a i když si nastavím sedačku jak potřebuji pro posádku vzadu je stále dostatek místa jak u kolen tak nad hlavou. Kufr mi maximálně vyhovuje i diky karoserie hatchback  (tady audi totálně pohořela), navíc to u Mazdy šikovně vyřešili když sklopíte sedačky tak máte rovnou podlahu – opravuji dům a tohle se mi fakt líbí když potřebuji něco převézt ze stavebnin. Sklopení sedaček je možné z prostoru  kufru takže vše pohodlně a rychle.

ZPRACOVÁNÍ A CELKOVÍ DOJEM
Interiér má dobré zpracování, vše dobře lícuje a nikde nic nevrže. Materiály sice nejsou všechny měkčené ale oku to dobrou náladu nezkazí. Palubovka se mi jedním slovem zamlouvá nemám žádných výhrad . Jen PC je trošku až moc jednoduchý a displej by mohl více informací zobrazovat-čitelnost na slunci je dobrá a přehledná.
Zato aut. klimatizace funguje skvěle a člověk se nemusí o nic starat jen si vychutnává jízdu kolem.
Červené podsvícení palubovky jen podtrhuje sportovní geny Mazdy 6 a jízda večer na prázdných silnicích z vás udělá lovce zatáček.

-------------------------------------------------------------------------------------

Abych to krátce shrnul --- Mazda 6 už není ta stará Mazda jak si ji mnozí připomínají 323/626,xedos...atd. Jde vidět že v Mazdě nespí, protože šestka má přesně to co jsem postrádal u starších Mazd. Ano, dokonalá taky není, ale které auto je? Jsem možná trošku zaujatý protože ji vlastním jen půl roku, ale dobré jídlo taky poznáte v okamžiku kdy ho jíte a ne až z půlročním  odstupem.  Rád jsem se podělil o moje pocity z Mazdy 6 a snad jsem aspoň trošku nastínil jaké je ji řídit :-)

Silné stránky

Jízdní vlastnosti
Pružný motor s dostatečným výkonem
Bohatá výbava - vše co člověk potřebuje
Prostorný vůz vhodný pro rodinu
Spotřeba 6-7l

Slabé stránky

Koroze
Drahé náhradní dily

Závady a opravy na autě

Opravy a poruchy...
Hned po koupi klasika olej 5w-30,všechny filtry,

Po jednom týdnu následující opravy :  spodní  2 ramena na levé straně a jeden čep na pravé straně (horní) cca 4000kč (Febi,MOOG)
Zadní kotouče Ferodo + desky cca 2000kč (totálně zarezlé zadní třmeny, ale hlavně že destičky byli nové-některé servisy nakopat do p.dele!)
Přetěsnění olejové vany a výměníku tepla
Zadní tlumiče (Monroe) - ještě by něco vydrželi ale mám rád auto v pořádku. cca 2500kč
Vzpěra na páté dveře  2ks cca 700kč
Odpojený EGR ventil - začal házet motor do nouzového režimu – 30min práce :-)
(navíc motor jede lehčeji do otáček)

Teď po Novém roce rozvody 2xkladky,hyd. Napínák,řemen Gates,vodní pumpa,gufera na klice i horní vačce, cca 5500kč

Práci si dělám sám jsem mechanik. Ceny náhradních dílů pro Mazdu 6 jsou dost vysoké, ale díky pár kontaktu je mám asi o 30-40% levněji než se běžně prodávají.

Co mě čeká... Zadní lemy hlavně na pravé straně a vystříkání spodku, protože koroze je velký kamarád šestky-bohužel.
<
Přejít na standardní verzi stránky »