Citroën Xsara 1,9 td 66kw
“perfektní poměr cena / užitná hodnota”
- Rok výroby: 1999
- Typ motoru: DHY
- Stav km při koupi: 164 000 km
- Stav km nyní: 203 000 km
- Způsob řazení:
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
2 roky
- Průměrná spotřeba: 5,8 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Přes všechny předchozí vozy až k předposlední Škodě Superb 1,8T, kde jsem si uvědomil že platit ročně skoro 10tis Kč za pojistku atd + spotřeba kolem 9ti litrů benzínu potřebuji od auta vlastně jen aby mně přesunulo z bodu A do bodu B. Superb šel z domu a po delším pátrání padla volba nakonec na Citroena Xsaru s nesmrtelným a dle mého nejlepším turbodieslem kdo kdy udělal.
Samozřejmě svezení atd se s Superbem nedá srovnat,ale tohoto kroku rozhodně nelituji, věděl jsem zkrátka do čeho jdu...
Xsara byla dovezena z jihu Itálie absolutně bez koroze po prvním slušném majiteli, který se pravděpodobně o vůz patřičně staral. Se skoro plnou výbavou jako je aut. klimatizace,4x airbag,el.okna,zrcátka,dálkový centrál atd jsem Xsaru koupil za 42tis Kč což si myslím je vynikající poměr cena / užitná hodnota. Pokud vozu dáte k jeho provozu vše potřebné, nikdy vás nikde nenechá a odvděčí se vám svojí vysokou spolehlivostí. Motor 66kw dává celkem lehké Xsaře slušný výkon a kroutící moment dovolující bezproblémové předjíždění i ve větším stoupání.Jedinou výtku bych měl snad jen k nečitelným jízdním vlastnostem v zatáčkách a celkem tvrdým a lacině působícím plastům v interiéru, které však i po skoro 15letech nevydávají naštěstí žádne nepříjemneé pazvuky (jak bylo zvykem v Superbu) Celkově bych Xsaru doporučil každému, kdo chce za malý peníz pořád slušně vypadající a nenáročný vůz.
Silné stránky
spolehlivost
poměr cena / užitná hodnota
výborný motor
nízké provozní náklady
pozinkováná karoserie
Slabé stránky
nejisté jízdní vlastnosti
Závady a opravy na autě
Hned po zakoupení výměna rozvodů(komplet),filtů, náplní a plynového lanka. Celkem za 7500 Kč
-vypálené uhlíky v alternátoru-repase 1500 Kč
-výměna stabilizačních tyček,(2500Kč) což samozřejmě vzhledem ke stavu našich silnic považuji spíše za spotřební materíal stejně jako výměny oleje atd
-2x výměna řidičovy ulomené kliky,které se vyrábějí snad z toho nejhoršího plastu co existuje (2x500Kč)
na jaře nechám repasovat zadní nápravu, která už ve 202tis km hlásá nutný zásah. Holt to je slabina vozů PSA používájících torzní tyč na zadní nápravě.
jinak auto nemělo žádnou závažnou závadu, kvůli které by nejelo, pouze výše popsané drobnosti