Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem pořizoval jako zcela nové. Cena byla snížená z důvodu, že se již očekával příchod nové generace Sharanu, jinak ceníková cena mého konkrétního modelu byla zhruba o 200.000 vyšší.
Kromě šíbru a koženého interiéru má vůz veškerou výbavu. Počínaje samozřejmým ABS, ASR, MSR, ESP, posilovače brzdného účinku, přes dvouzonovou automatickou klimatizaci, která je skutečně vyladěna dokonale, přídavné topení, vyhřívané sedačky, čelní okno i ostřikovače, hagusy. V zadním podběhu CD changer a podobné drobnosti. Dále 10 airbagů a skutečně výkonné xenonové reflektory.
Výborná věc jsou protiběžné stěrače, které dokonale usnadňují výhled. Trochu mínusem jsou ostřikovače světlometů, které zásadně zvyšují spotřebu kapaliny do ostřikovačů.
Zavazadlový prostor není třeba jakkoli komentovat. Jednoduše obrovský, široký, vysoký a při nákupech čehokoli se není třeba obávat, že by se něco nevešlo. Od dětského kočárku, který se rozhodně skládat nemusí, přes stoly, židle, skříně, vanu. Když na to přijde, do Sharanu se vejde bez problému i europaleta. Díky rovné podlaze a zcela rovné nákladové hraně bez prahu je manipulace s čímkoli naprosto jednoduchá. Během minuty snadným vyjmutím druhé řady sedaček se získá nákladový prostor o délce přes 2m. Tam se naskládá i 12 sudů piva.
Spotřeba paliva.
Hodně záleží na jízdním stylu. V zásadě se dá jezdit na normovanou spotřebu (6,7 litru) bez větších problémů i s plně obsazeným autem. Na dálnici je potřeba však nepřekračovat tachometrových 125 km, potom se začne projevovat MPV efekt - nevýhodná aerodynamika a vyčšší světlá výška. Při uspěchané jízdě si Sharan řekne i o 9 litrů.
Jízda v autě je v zásadě měkká, díky vyššímu těžišti není ideální rychlé projíždění zatáče, i když auto drží stopu dobře a neprojevuje nedotáčivost ani opačný jev, ale Sharan se potom hodně naklání.