Zavřít recenzi

Nissan Qashqai 1,6

“Rozmyslete, jestli potřebujete crossover, resp. malé slabé SUV”
Foto 1 / 2
  • Rok výroby: 2011 
  • Typ motoru: 1,6 
  • Stav km při koupi: 8 000 km 
  • Stav km nyní: 19 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 8.8
Auto jsem koupil, když mu bylo půl roku a mělo 8tis.km. Nehavarované, v záruce, jako nové. Po počátečním seznámení s autem a po opadnutí euforie z "nový káry", začne člověk vidět krom toho báječnýho co auto poskytuje i nedostatky. Jelikož mě osobně většinou nejvíc pomůžou objektivně negativní recenze, tak se pokusím shrnout to, co se mi na Qashqaii nelíbilo. S přibývajícími měsíci a kilometry, jsem si čím dál častěji kladl otázku, pro koho je vlastně Qashqai se základní "jednašestkou" určen.
Výrobce udává, že je to auto do města. Ovšem spojení motoru 1,6i a kol 215/60/17" nevidím zrovna ideální do města. Né, že by to nějak extra drncalo, na to má Nissan v záloze ještě 18" v nejvyšší výbavě, ale rozjezdy na křižovatkách nejsou zrovna ideální. Člověk si musí dávat extra pozor na to jak pouští spojku a kolik dává plynu, jinak se vám auto odmění vibracemi, cukáním nebo dokonce elegantním chcípnutím. Na zimních 215/65/16" to je o trošku lepší, ale ne o moc. (pro rejpaly co budou oponovat,že jsou ta kola díky rozdílnému profilu stejná, můžu říct jediné-postavte si je vedle sebe...) Motor je zkrátka v nízkých otáčkách nepříjemně líný a nějaké průjezdy křižovatkou na "dvojku", jsou skoro nereálné. Když po motoru něco chcete, tak musí jít přes 4000 otáček. Pak je to na jednašestku velice slušné. Ovšem jeli to "auto do města", tak není zrovna praktické, že vám motor jede od čtyř tisíc nahoru. Nepřispívá k tomu ani řazení, protože jednička je příliž rychlá a třeba výjezd do kopečka z cesty na hlavní silnici se neobejde bez trápení spojky, protože bez jejího prokluzu vám motor prostě zdechne. Je hezké, že můžete na jedničku vyrazit jako ďas a nechat jí tam do padesátky, ale u crossoveru...? Osobně bych uvítal krátkou jedničku, která by uměla využít vysoké světlé výšky auta, třeba na polní cestě. Co se týče parkování a odhadu vzdálenosti, tak profil přídě a výška kapoty taky není zrovna pro začátečníky. Takže z mého pohledu to ideální auto do města až tak není.
Co se týče dálnic, tak myslím že asi nikdo nekoupí Qashqaie s 16i na dálniční provoz. O nějakém komfortu lze mluvit tak do 110 km/h. Pak už stoupá hluk i spotřeba.
No a na ježdění mimo město...není to špatné, nicméně výkonová rezerva pro předjíždění není zrovna veliká, co se týče posedu, tak mě osobně po cca sto kilometrech začínaly bolet záda a jízda v noci bída, pááč auto houby svítí. Dal jsem žárovky OSRAM NIGHT BREAKER PLUS,ale zlepšení jen mírné.
Poslední dvě věci, co mě na autě neseděly, jsou ESP a tzv.trojblik. ESP si dává hodně na čas,než vám sáhne do řízení. Chápu že je to fajn, třeba u Porche 911, ale zrovna u crossoveru určeného řekněme pro klidnější řidiče...Přichystá vám to občas horké chvilky:-)
Co se týče trojbliku, tak je to fajn věc, vcelku návyková, jenže Qashqai má tak jemný a krátký chod páčky, že buď nezablikáte nebo zapnete blinkr na stálo. A věřte že to umí nas...štvat.
Tož asi tak. Jak to po sobě čtu, tak koukám, že bych si Qashqai nikdy nekoupil, ale zas tak zlé to není.Všechno ostatní mi na autě vcelku vyhovovalo .El.posilovač řízení, rádio, tempomat, dvouzonová klima, celkový vzhled, jízdní vlastnosti, odhlučnění, venkovní oplastování, pocit bezpečí a určitě další detaily dělají z Qashqaie vcelku dobré auto a ve spojení s benzínovým dvoulitrem, moderní 1.6 dci nebo 2.0 dci to může být paráda. Ovšem 2.0 benzín asi nebude jezdit za 6,5l a nafta do auta co má jezdit po městě taky není úplně in vzhledem k filtru pevných částic.
Auto jsem už prodal. Kupoval jsem ho s tím, že to bude auto na rok, na zkoušku, na kterém neprodělám, pááč to byl tzv.dobrý kup. Za ten rok užívání, 11000km a dovolence v Chorvatsku jsem na prodeji tratil minimálně a co se nákladů týče, tak to byly jen ty žárovky a roční prohlídka v servisu s výměnou oleje. A to pozor!Cena velice příjemná. Tuším že to bylo 3200,- Cena za práci ve značkovém servisu v Liberci byla 450Kč/hod. což si dneska účtuje leckterý "garážník"
Snad bude recenze někomu přínosem:-)

Silné stránky

líbivost
plasty kolem celého auta
od verze Acenta slušná výbava
nízká cena proti srovnatelné konkurenci
světlá výška 19cm
variabilní posilovač řízení

Slabé stránky

tuhá necitlivá spojka
slabý motor na velká kola (motor 1.6i)
citlivý přepínač blinkrů
ESP s pozdním nástupem
slabé světlomety

<
Přejít na standardní verzi stránky »