Zavřít recenzi

Škoda Superb Drive

“Prostor a pohodlí pro náročné”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2012 
  • Typ motoru: 1.8 TSI 
  • Stav km při koupi: 30 km 
  • Stav km nyní: 6 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 4 měs.
  • Průměrná spotřeba: 9 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.6
Proč právě Superb? A proč právě teď, když nastupuje nová Octavia a Superb čeká facelift? Je to prosté, potřebovali jsme druhé auto, verze před faceliftem šly s cenou dolů a natrefil jsem na něj u dealera sužovaného krizí v zajímavé výbavě a za cenu která se neodmítá :) O vzhledu netřeba dlouze psát, na českých silnicích je tohle auto vidět často. Osobně mi přijde povedený na rozdíl od VW, kde lze najít velmi podobné prvky designu od Pola až k Touaregu. Škoda už se k tomu začíná uchylovat též - viz. velmi podobný design Rapidu a nové Octavie.

Po pár týdnech ježdění jsem si uvědomil že Superb je pro dvě osoby které v něm jezdí nejčastěji zbytečně velký. Tohle mě ale částečně přešlo, když bylo třeba převézt nějaké větší věci a venku hustě pršelo, takže kamarád s přívěsem taky nepřipadal v úvahu. Dvakrát jsme jeli do Itálie ve 4 osobách i s nějakými většími věcmi a vždy prostorově na jedničku. Kufr je obrovský, takže nějaký síťový program nebo přihrádky jsou nutností. Naklánět se na konec prostoru pro nějakou zakutálenou drobnost přes špinavý zadní nárazník není pro každého. Dvojité otvírání zadních dveří Twindoor je užitečný vynález, když potřebujete naložit nebo vyložit různé drobnosti, není třeba je otvírat celé a z interiéru v zimě neuteče tolik tepla. Také strop v garáži má omezenou výšku. Naopak, když je řidič sedanu líný zamést z auta sníh občas musí počítat s tím, že mu při otevření dveří sjede všechen ze zadního skla do kufru. Tady se tomu vyhne tak, že otevře zavazadlové dveře celé. Na zadních sedadlech je místa jako v limuzíně, takže i když se za mě posadí stejně vysoká osoba, s místem nemá žádný problém. Když jsem unavený, občas se mi chce sednou dozadu a nechat se vozit :) Krom základní výbavy jako dvouzónová klimatizace, kožený paket, chrom paket, rádio s cd měničem, zatmavené zadní okna, tempomat, airbagy, esp atd. je tu navíc paket Plus, což obsahuje bi-xenon světla s ostřikovači, dešťový senzor, chrom lišty, mlhovky s corner funkcí (momentálně vypnutou), parkovací senzory vzadu, vyhřívaná přední sedadla, 17" kola Trifid, full rezerva+zvedák+klíč na kola. Auto s xenony mám poprvé, takže svítí perfektně a jak jsem předtím nesnášel noční jízdu v dešti po neznámých silnicích, teď je to o něco snesitělnější i když namodralé světlo mokrý asfalt taky dost pohlcuje. Jediné co mě překvapilo je, jak rychle mizí směs do ostřikovačů. Corner funkci u mlhovek mám vypnutou. Až tak užitečné se mi to nejeví a při denním světle to ztrácí význam úplně. Také po pár set km nastal notorický problém se špiněním motoru, s čímž jsem při prvním pohledu už u dealera počítal, takže první věc kterou jsem dokupoval bylo těsnění. Asi málokdo se chce při dolévání směsi do ostřikovačů umazat. U Octavie bych chybějící těsnění ještě pochopil ale u Superbu ne. S tímhle autem mě taky docela štvou malá parkovací místa u obchoďáků a někteří lidi co lezou z auta jako ze chlíva. Už mám na dveřích asi 4 místa s poškozeným lakem a 1 solidní důlek. Kdybych si barvu vybíral, černá metalíza by to určitě nebyla, protože každý škrábanec je v laku docela vidět. Parkovací senzory jsou minimálně vzadu nutností, hlavně ve městě při podélném parkování, kdy pro Superb každé uvolněné místo nemusí stačit.

Jízdní vlastnosti asi taky není třeba rozepisovat. Superb je pro pohodlné cestování, ideálně na delší trasy nebo po dálnici. Na silnici se chová jistě a vzdáleně mi připomíná dobré jízdní vlastnosti mého bývalého Chevroletu Epica. Při rychlých průjezdech zatáčkami se auto naklání a je trochu nedotáčivé. Občas se mi povedlo na sněhu probudit esp, ale při běžné jízdě není žádný problém. O menších nerovnostech posádka auta prakticky neví, větší výmoly už se projeví, ale není to žádné drama. I tak je podvozek na nekvalitní silnici o poznání lépe utlumený než např. u naší Octavie a auto se na ní chová naprosto klidně. Nikde nic nedrnčí ani při jízdě po dlažbě. Při vyšších rychlostech, je trochu znát hluk od pneu, ale to přičítám spíš 17" se zimními pneu 225/45 R 17. Na příští zimu mám v plánu aspoň 16" plech. komplety. Brzdy jsou dostatečně účinné a předvídatelné. Kdysi jsem se projel se základním 1.4 TSI a 2.0 TDI. První se hodí spíš do lehčí Octavie a diesely mi nesedí, i když už máme Octavii Combi 1.6 TDI. Motor 1.8 TSI mi přijde nejlepší a naprosto ideální. Dokáže auto solidně rozhýbat a zrychlovat i z nízkých otáček, např. když se na dálnici uvolní levý pruh ve stoupání. Snaha táhnout začíná od 2.tis. otáček a to trvá dokonce až do červeného pole k hodnotě 7. tis. otáček. Potřeba nějakého podřazení je minimální. Na stovce je přibližně za 9 vteřin a začne slábnout až někde u 180km/h. Touhle rychlostí samozřejmě často nejezdím. Hlučnost motoru je znát jen při razantní akceleraci někde od 5tis. otáček - při běžné jízdě o něm na rozdíl od dieselů v interiéru prakticky nevíte, přičemž spotřeba je přijatelná. Samozřejmě lze zajet za 15l i za 7l/100km - to záleží na řidiči. Abych to shrnul, pružně a většinou v rámci pravidel se lze pohybovat kombinovaně v rozmezí 7.5-10l.

S autem jsem spokojený a jako docela kritický člověk nemůžu až pár drobností nic závažného vytknout. Zatím ho prověřuje tuhá zima a žádné problémy se nekonají. Dokonale splňuje moji představu o pohodlném cestování s dostatečným výkonem i vnitřním prostorem. Během cestování se v něm řidič i ostatní cítí velmi příjemně. Na kvalitních silnicích a dálnicích to díky komfortu a tichu v autě svádí k rychlejší jízdě. Vzhledem k dostatku místa na zadních sedadlech a zavazadlovém prostoru se Superb určitě dá využít nejen jako reprezentativní povoz ale i jako rodinné auto. Člověk tak není nucen sáhnout jen po nějakém kombi, takže když někam přijede, nebude působit jako český taťka/mamka od rodiny :) Ale to už je na vkusu každé/ho...

Silné stránky

Jízdní vlastnosti (i při vyšších rychlostech)
Pohodlí a prostor vpředu i vzadu
Obrovský zavazadlový prostor
Motor s dostatkem výkonu a přijatelnou spotřebou
Dobré odhlučnění (krom pneu)

Slabé stránky

Patrný vyšší hluk od pneu
Prostor pro nohy vpředu by mohl být širší

Závady a opravy na autě

Nutnost dokoupit těsnění motorového prostoru + montáž.

Doplnění recenze ze dne 22.10.2013

Stav km nyní: 19 000 km

Superb slouží dobře. Nechal jsem jen u kamaráda opravit důlky na bocích od dveří různých pitomců na parkovišti. Jediným problémem bylo zamlžování zadních světel, takže po delším otravování v servisu je nakonec na záruku vyměnili. Nové jsem prodal a osadil LED světla z nejvyšší výbavy Laurin & Klement.

<
Přejít na standardní verzi stránky »