Zavřít recenzi

Kia Carnival 2,9 CRDi 16V ex

“za málo peněz hodně muziky, ale vyžaduje odbornou péči”
  • Rok výroby: 2002 
  • Typ motoru: J3 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 200 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 10 let

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

6
 

Jízdní vlastnosti

4
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 5.6
auto kupováno v akční nabídce s atypickými doplňky ( rám, boční nášlapy, DVD audio...) a slušnou výbavou jako nové v ČR
jízdní vlastnosti jsou pro rodinný vůz dostačující, ale slušel by se o dost větší rejd, tj. poloměr otáčení a menší náklony v zatáčkách (to lze řešit montáží tužších a nižších pružin)
interiér je velmi pohodlný a prostorný, ovšem jedna dost nepříjemná věc pro zimu - trvá hoooodně dlouho než začne pořádně topit - lze odstranit montáží tzv. "bufíka" tedy přídavného topení, přední světla trpí praskáním H7 - pomůže montáž omezovače napětí, ovšem pro výměnu žárovky je vzhledem ke strašnému přístupu vždy rychlejší a pohodlnější vyhodit rovnou celé světlo ( na 3 ks 10" šroubů)


motor a převodovka jsou dostačující a dobře dimenzovány, ale motor má několik úskalí:
-při montáži rozvodů musí i s pomocným rámem celý ven a rozvody samotné jsou složeny z mnoha komponent, tím pádem jsou dost drahé - lze řešit aftermarketovými díly, pozor ale na záměny kladek s motorem 2,9 TD, rozměry stejné, ovšem vyosení úplně jiné!
-první generace vstřikovačů Delphi je vysoce riziková, čerpadlo má také omezenou životnost, výrazně pomáhá vzhledem ke "kvalitě" zdejší nafty pravidelná aditivace při každém tankování a výměna natového filtru s každou výměnou oleje
-doporučuji věnovat pozornost korozi, auto se sice tváří jako dobře ošetřené (podle mě místní dealer prováděl ještě dodatečný nástřik), ale na hranách spodku karoserie a v podbězích se koroze umí rychle uchytit, pomůže dodatečné voskování a kontrola s ošetřením při každé výměně kol
-neštěstím je umístění rezervy pod auto - po 2 letech je kolo na odpis i s diskem
-trvanlivostí vynikla výfuková soustava, pořád původní bez jakéhokoli úniku
-to samé spojka, bez experimentování s ZMS (dvouhmotový setrvačník) je i při 200 tis klidná, jemná a funkční
-elektroinstalace bez jakéhokoli selhání, v dnešní době malý zázrak
- motor je při klidné jízdě rozumný se spotřebou, ale když mu naložíte, umí si říct i o 13 litrů, přeci jen kW trochu chybí a turbo efekt je tam taky

celkově si myslím, že si svoji nepříliš dobrou pověst nezaslouží, při náležité péči, kvalitním palivu a rozumném servisu poslouží výborně a neláká zloděje




Silné stránky

prostor a pohodlí
výbava
základ motoru je solidní

Slabé stránky

railové komponenty, poruchové a drahé na servis
citlivost na čistotu a kvalitu /suchost/ nafty
měkký podvozek a brzdy
malý rejd

Závady a opravy na autě

v záruce odešel komplet jeden vstřikovač, uznáno, vyměněno
cca 180 tis. měněno:
-nutná kompletní repase railového čerpadla- auto nestartovalo
-měněny trubky pod autem, vedoucí k zadnímu přídavnému topení - prorezlé
-měněny obě přední lopžiska i s vymletým nábojem
-chladič začal sáknout - výměna
lanovody ruční(nožní) brzdy

díky váze a rozměrům je třeba počítat s výměnou tlumičů včetně uložení a častější výměně předních brzd, i čepů

nutno častěji hlídat geometrii PN !

<
Přejít na standardní verzi stránky »