Opel Zafira 2,0 dti
“Z každého auta se jednoho dne stane OPEL :-)”
- Rok výroby: 2001
- Typ motoru: 20YDTH
- Stav km při koupi: 999 999 km
- Stav km nyní: 999 998 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
5 měs.
Hodnocení a zkušenosti s autem
V recenzi jsem vyjmenoval auta s kterými jsem dosud jezdil a vlastnil jsem je delší dobu, jinak jsem ale krátkodobě jezdil ve spoustě dalších značek takže srovnání mám.
Oplík má příjemný podvozek, na silnici se chová celkem jistě, horší výhled přes přídavné okýnko u čelního skla, hlukově solidní, jezdil jsem dosud s relativně slabými motory tak mi 74kW připadá dostačující a auto má solidní zátah když se rozjede, sedačky trochu tvrdší ale jsem na to z jedné dodávky nissan co jsem měl chvíli před tímto autem celkem zvyklý, sedák se mi zdá malý na mou pr....zadnici :-) Variabilita interiéru ucházející jen mi vadí že nejde prostřední opěradlo polohovat, po vyklopení zadních sedaček už moc malý zavazadlový prostor ale při této délce vozidla víc chtít nemůžu.
Moc jsem nevěřil fámám o nekvalitě oplíků a jak jsem na začátku uvedl, nedá se to paušalizovat u aut která jsou čertvíjakstará a dotažená bůhvíodkud, ale nadruhou stranu dosud jsem jezdil jen na ojetinách a nejistota kterou zažívám u oplíka je zatím suverénně největší. Představa, že mi odejde pověstné vstřikovací čerpadlo, mě budí ze spaní :).
Silné stránky
prostorné auto nouzově pro 7 lidí
solidní jízdní vlastnosti (stabilita na silnici)
Slabé stránky
vyšší poruchovost
dražší náhradní díly
Závady a opravy na autě
Na úvod celé recenze musím zdůraznit že vozidlo je s neznámým počtem kilometrů koupeno v bazaru bez znalosti jeho původu (jisté je jen to že bylo dotaženo z itálie a že stav podvozku vzhledem k nesoleným cestám na kterých se pohybovalo byl z kategorie TOP, bohužel tímto mé kladné hodnocení tohoto auta skončí)
Druhý den po koupi jsem auto dal do prověřeného autoservisu na výměnu všech provozních kapalin, filtrů, sám jsem si vyměnil kotouče a desky na všech kolech.
Auto ujelo pouze 500 km a pak to začalo: zhoršené starty za vlažného stavu (doteď nevím čím to bylo, vyměněna autobaterie, žhavičky, přetěsnění přepadových hadiček, kontrola vstřiků. Startování od té doby pořád náladové ale alespoň to chytá zaručeně do tří pokusů otočení klíčkem a v relativně solidním času. Po dalších cca 500 km odešel diodový můstek na altíku- jeho výměnu jsem nakonec svěřil autoservisu protože už jsem měl při snaze se k altíku dostat tak pořezané ruce že bych musel jít asi na nemocenskou.
po dalších cca 500 km začal chrastit startér. O jeho výměnu jsem se pokoušel asi jen 20 minut, pak jsem si řekl že to za další ztrátu krve nestojí a opět to přenechal servisu. Pak asi tak 2000km klid a jednoho pěkného slunného dne se snažím rozjet a auto poskakuje jak koza- asi to ukazuje na dvouhmotnostní setrvák anebo já si zatím snažím nalhat že za to můžou přední tlumiče protože se mi zdá že se odporoučely (stejně jako teď i zadní tlumiče). Kolem 5 tis.ujetých km přestal fungovat termostat, jeho výměnu dělal jiný servis, termostat od té doby šlape ale po dvou dnech odněkud začala kapat chladící kapalina, odhaduju že je to tím že motor dlouho nejel na víc než na 40°C a teď když jede na 90 tak je mu asi horko a "potí se" :-).
Zdá se mi že mi nejde klima ale to teď v zimě nemůžu nějak prověřit tak si počkám na první horké dny. Auto špatně brzdí, zřejmě bude málo účinná vývěva posilovače, tu budu měnit až v nouzi nejvyšší protože nové díly jsou na toto auto cenově zatrest.