Zavřít recenzi

Opel Vectra 1,6 16V

“Velké pohodlí v nespolehlivém kabátě.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1996 
  • Typ motoru: 1,6 16V 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 120 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 10 let
  • Průměrná spotřeba: 6,8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

3
 
Hodnocení celkem 6.6
Rodiče měli toto auto v domácnosti cca 10 let.
Auto je to velice pohodlné s dobrými jízdními vlastnostmi. Silnicí si pluje měkce, ale jistě - české nerovnosti a výmoly uvnitř moc nepocítíte - pokud jsou nápravy ok.
Sedačky jsou velice pohodlné a dobře tvarované. Posez patří k těm nízkým.
Vzadu jsou místa pro 3 osoby, ale tvarováním sedaček bylo myšleno spíše jen na dvě. Zatímco po stranách se sedí, jako v pohodlném křesle v obýváku, střední je nepohodlné a pro dlouhé cestování naprosto nevyhovující.
Zavazadelník je velice prostorný, dobře přístupný. Jeho využitelnost trochu limitují ramena víka zavazadelníku, která při zavření dosti zasahují do prostoru.
Sedačky se dají sklopit a velmi praktické a pohodlné je sklopné opěradlo mezi zadními sedadly, kterým lze navíc po sklopení 2. přepážky prostrčit např. lyže - při troše snahy i 4 páry.
Palubkovka je velmi přehledná. Budíky, které netradičně neuzavírají celý kruh, jsou snadno čitelné. Ovládací prvky logicky uspořádané. Nic nehledáte. Prostorná přihrádka, praktické držáky na nápoje. Dostatek prostoru na šířku i v podélném směru. Interiéru není co vytknout.
Plechy s ohledem na kategorii vozu korodují až moc brzy a nepotřebují pro to žádnou vnější příčinu (poškrábání, náraz). Nejen hrany ale kvetoucí plochy dveří a jiných částí, jak u starých škodovek. Velké mínus.
Motor byl z počáku života velice úsporný, tichý, pružný. Na dlouhých cestách nebyl problém uhlídat si spotřebu na úrovni 5,3 - 5,5L, což bylo nebývalé. Byl to poměrně těžký vůz, přesto motor 74kw neměl problém, aby ručička rychloměru pokořila cifru 200. Veškerý úžas a spokojenost se však vypařila po cca 90tis. km. kdy začaly nehorázně drahé problémy s hlavními částmi motoru.
Po pár letech se do světa dostaly informace o značně nekvalitních dílech při výrobě právě u motoru 1,6 16V 74kW, ale to už s tímto motorem jezdilo velké množství aut a v prodejně to tenkrát neřekli, že životnost je 100-150tis.km.
Naproti tomu motor 1,8 16V 85kW byl vychválen do nebe jako velice zdařilý a s obrovskou životností, přičemž narozdíl od konurence tato 1,8 rozhodně nepatřila k těm, co konzumovala mnohem více paliva, než 1,6.
Pokud tedy uvažujete o bazarové Vectře, dejte přednost 1,8 16V. Pokud chcete 1,6 16V, pak jedině roku výroby od 1999 - raději až 2000. To už se do vecter měla montovat kompletně modernizovaná a vychytaná 1,6 16V, která se začala osazovat do nových aster.
Osobně si myslím, že velice pěkné - originální, až luxusní Vectry B už to v současnosti mají za sebou a jejich koupi bych nedoporučil ani za těch pár desítek tisíc, jak je možné je nyní sehnat.

Silné stránky

Slabé stránky

plechy

Závady a opravy na autě

Časté opravy na nápravách - vůle v silentblocích.
Prasklé kontakty ve vedení el. u víka zavazadlového prostoru v ohýbané části.
Poruchy info displeje.
Největší katastrofa dorazila poprvé cca po 90tis. km.
Velmi opotřebované pístní kroužky, spolu s nimi ventily, spolu s tím velká spotřeba oleje. 0,5L na 100km.
Oprava vyšla na cca 25000 Kč. Během dalších 20tis km. následovaly ještě další dvě velmi drahé opravy motoru.
Během 100tis km. dvakrát oprava EGR ventilu + 1x výměna.
To byly takové ty vážnější, nečekané a nepříjemně drahé + další opravy, které již byly standardní vzhledem k ujetým km. Ačkoliv intervaly některých dílů bych u takového auta čekal 1x tak delší.
<
Přejít na standardní verzi stránky »