Hodnocení a zkušenosti s autem
Rodiče měli toto auto v domácnosti cca 10 let.
Auto je to velice pohodlné s dobrými jízdními vlastnostmi. Silnicí si pluje měkce, ale jistě - české nerovnosti a výmoly uvnitř moc nepocítíte - pokud jsou nápravy ok.
Sedačky jsou velice pohodlné a dobře tvarované. Posez patří k těm nízkým.
Vzadu jsou místa pro 3 osoby, ale tvarováním sedaček bylo myšleno spíše jen na dvě. Zatímco po stranách se sedí, jako v pohodlném křesle v obýváku, střední je nepohodlné a pro dlouhé cestování naprosto nevyhovující.
Zavazadelník je velice prostorný, dobře přístupný. Jeho využitelnost trochu limitují ramena víka zavazadelníku, která při zavření dosti zasahují do prostoru.
Sedačky se dají sklopit a velmi praktické a pohodlné je sklopné opěradlo mezi zadními sedadly, kterým lze navíc po sklopení 2. přepážky prostrčit např. lyže - při troše snahy i 4 páry.
Palubkovka je velmi přehledná. Budíky, které netradičně neuzavírají celý kruh, jsou snadno čitelné. Ovládací prvky logicky uspořádané. Nic nehledáte. Prostorná přihrádka, praktické držáky na nápoje. Dostatek prostoru na šířku i v podélném směru. Interiéru není co vytknout.
Plechy s ohledem na kategorii vozu korodují až moc brzy a nepotřebují pro to žádnou vnější příčinu (poškrábání, náraz). Nejen hrany ale kvetoucí plochy dveří a jiných částí, jak u starých škodovek. Velké mínus.
Motor byl z počáku života velice úsporný, tichý, pružný. Na dlouhých cestách nebyl problém uhlídat si spotřebu na úrovni 5,3 - 5,5L, což bylo nebývalé. Byl to poměrně těžký vůz, přesto motor 74kw neměl problém, aby ručička rychloměru pokořila cifru 200. Veškerý úžas a spokojenost se však vypařila po cca 90tis. km. kdy začaly nehorázně drahé problémy s hlavními částmi motoru.
Po pár letech se do světa dostaly informace o značně nekvalitních dílech při výrobě právě u motoru 1,6 16V 74kW, ale to už s tímto motorem jezdilo velké množství aut a v prodejně to tenkrát neřekli, že životnost je 100-150tis.km.
Naproti tomu motor 1,8 16V 85kW byl vychválen do nebe jako velice zdařilý a s obrovskou životností, přičemž narozdíl od konurence tato 1,8 rozhodně nepatřila k těm, co konzumovala mnohem více paliva, než 1,6.
Pokud tedy uvažujete o bazarové Vectře, dejte přednost 1,8 16V. Pokud chcete 1,6 16V, pak jedině roku výroby od 1999 - raději až 2000. To už se do vecter měla montovat kompletně modernizovaná a vychytaná 1,6 16V, která se začala osazovat do nových aster.
Osobně si myslím, že velice pěkné - originální, až luxusní Vectry B už to v současnosti mají za sebou a jejich koupi bych nedoporučil ani za těch pár desítek tisíc, jak je možné je nyní sehnat.