Zavřít recenzi

Volkswagen Golf 1,2 TSI

“Mám z něj rozpačitý dojem.”
  • Rok výroby: 2012 
  • Typ motoru: 1,2 TSI 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 3 600 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 měs.
  • Průměrná spotřeba: 7,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 6.6
Auto mám jako služební, ale nejsem si jistý, jestli bych jej chtěl domů. Na Golfa jsem se docela těšil, protože je médii i některými rádoby znalci neustále vychvalován. Teď z něj mám trochu rozpačitý dojem, který odstartovalo odpadlé těsnění dveří řidiče po 5 dnech od převzetí auta.

Interiér: je prostorný. I větší postavy s dlouhýma nohama se tu budou cítit pohodlně ale nepříjemně je omezí široký středový tunel, a to hlavně řidiče. Jedná se totiž o obyčejný tvrdý plast. Řidič má horší výhled přes silný A sloupek, což bezpečnosti provozu nepřidá. Jinak je výhled z auta bez problémů. Vzadu je dost místa, 2 osoby obvyklé výšky a váhy tam nemají problém. Zavazadlový prostor je na velikost auta objemný, sice zdaleka ne jako u Octavie takže jeho polovinu mám permanentně plnou, ale zatím dostačuje. Příplatkové rádio má sice čtečku SD karet a AUX vstup ale nechápu proč chybí USB konektor, který je u ostatních výrobců standartem už několik let. Dvakrát už stávkovalo handsfree. Trochu jiné ovládání má i klimatizace, ale dá se na to rychle zvyknout.

Jízdní vlasnosti: bych popsal jako průměrné. Řízení je přesné a i v rychle projížděných zatáčkách se auto chová dobře. ESP funguje docela dobře, s řidičem se nepere a spíš mu pomáhá. Podvozek je ale trochu zbytečně tvrdě naladěný a to i na standartních 15" pneu. Když je Golf 7 prázdný a jede pouze s řidičem, pořádně jej natřásá a zadní kola jakoby odskakují od silnice. Jednou jsem podcenil upevnění telefonu v držáku a na výmolu mi z něj vyskočil. Je znát, že auto je naladěno pro kvalitnější vozovku než je ta česká. Od zvýšených otřesů se odvíjí i občasné drnčení interiéru, vrzání a lupání, které se ozývá nejvíce z prostoru palubní desky a odněkud od zadních sedadel. Řazení by mohlo být také přesnější, první týden šlo dost ztuha, teď už se vychodilo a možná jsem si i zvyknul. Aerodynamický hluk je nízký, při dálničních rychlostech se auto chová dobře, ale silný vítr nebo poryvy od kamionů s ním občas docela zamávají. Problém je malá svítivost halogenových světel. Nejhorší je to na mokré silnici nebo když musím jet po dálnici na potkávací. To už je na hraně a někdy radši zpomalím.

Motor: základní 1,2 TSI auto dokáže rozjet a udržet v pohybu, ale to je vše. Silnější 77 kw verze taky nebude žádné terno, ale snad bude aspoň trochu lepší než tohle. Motor ztrácí sílu už od středních otáček a už kolem 140 km/h už mu dochází dech. Řidič si musí každé předjíždění rozmyslet a hodně předvídat. Na víc než 176 km/h se mi jej rozjet nepovedlo. Pokud přiberete pasažéry a ještě nějaký těžší náklad do kufru, motor zleniví a musí se pořádně šlapat na plyn. To se projeví zvýšenou spotřebou a zvukovým projevem, který se může stát po delší době obtěžující. Nedivím se, že tu chybí 6. rychlostní stupeň, tenhle motor by jej neutáhl. Spotřeba 5 l/100km kterou uvádí VW je docela mimo. Při běžné jízdě je to těsně nad 7l. Po dálnici a po městě ještě víc.

Silné stránky

Na velikost auta prostorný kufr
Prostornost interiéru
Venkovní vzhled
Palubka zaměřená na řidiče

Slabé stránky

Spotřeba
Slabý motor
Tvrdé odpružení podvozku
Vrzání a lupání plastů v interiéru
Špatně svítící přední světla

Závady a opravy na autě

5 dní po převzetí auta upadlé těsnění dveří řidiče
Dvakrát oprava handsfree
Špatně svítící přední světla
<
Přejít na standardní verzi stránky »