Kvalitní zpracování
Kvalitní audio
Nadčasový design
Slušná spolehlivost, jednoduchý podvozek
Pohodlí - minimálně vepředu ano
Málo místa v podelném směru
U mého kusu řazení jedničky
Vysoko položený kroutící moment
Nevalná spotřeba
Drahé motorové díly
Tak jsem trochu študoval tenhle motor 1.6 16V a zjistil jsem nějaké informace. Tak hlavně je tento motor dlouhozdvihový - zásadní rozdíl oproti 8V, což je vhodné pro lepší tah a průběh kroutícího momentu. To se píše všeobecně snad všude. A takyže tento motor má momentovou křivku velice dobrou, a i tah. Ale je bohužel naladěn spíše do vyšších otáček a proto pocitově méně táhne od spodu. Škoda, že to ve VW nějak lépe nevymysleli.
Palivo N98 je kvůli velkému kompresnímu poměru, který je 11,5! Běžně je tak 10, u přímovstřikových motorů cca 11.
A N98 lépe odolává detonačnímu spalování, které při tak velkém tlaku může vznikat. Ale i při tankování N95 by se nic nemělo stát - čidlo klepání by si mělo poradit a upravit bod zážehu. Jen je o torochu snížen výkon motoru.
Už jsem si celkově na motor velice zvyknul a nemám s ním problém. Ani mi teď nepřijde tak slabý. Je to opravdu hlavně o zvyku. Před tím jsem jezdil s pružnou feldou a tam je to prostě jiné no.
Tak musím oznámit, že přesně po deseti letceh a najetých 60 tis. kilometrů letech šel golfík do světa.... Přeci jen už měl kluk jeden 20 let, plno věcí by bylo třeba udělat a chybělo i místo vzadu pro děti.
Jinak takové shrnutí po deseti letech zkušeností:
1. robustní kastle, pevné plechy a solidní zpracování. Ovšem materiály poměrně malé životnosti. Už při koupi (desetiletý vůz) bylo špatné slavné pogumování, výplně ve dveřích odchlíplé. Roleta v kufru se rozpadla (koupena funkční). Displej polodotu při vedrech nečitelný. Venkovní plasty hodně zešedlé. Jo a ventilátor mi nějakých osm let pohvizdoval s různou intenzitou.... :-)). Nechtělo se mi pouštět do výměny.
2. spolehlivost motoru výborná. Odešlo jen čidlo teploty, lambda a zapalovací cívky. Jinak ten motor nic nepotřeboval! Spotřeba s benzinem 98 hodně dobrá. Ano, město 8 - 9. Ale mimo klidně 6 litrů. Olej v podstatě vůbec.
3. ostatní spolehlivost dobrá, ale také nebyla bez chyby. Na podvozku se vyměnilo asi vše, třeba tyčky a uložení stabilizátoru dokonce dvakrát. Celou dobu jsem bojoval s řazením jedničky, ale po výměně silentbloku motoru se to hodně zlepšilo. Klimatizace celkem rychle unikala. Jednou i přetěsněno. Výkon také nic extra. A pak slavné vibrace kotoučů, které většinou vyřeší až výměna nábojů kol. U mně hodně pomohla nová ramena.
4. jízdní vlastnosti na svou dobu velice dobré, ale zatáčky se přeci jen hůře projížděly než s jinými vozy. Řekl bych, že zde byla silná nedotáčivost.
5. super byly skleněné světlomety. 20 let a stále jako nové. Žárovky v blinkrech a vzadu jsem neměnil snad ani jednou. V hlavních světlech často :-).