Zavřít recenzi

Škoda Favorit 1,3

“Jako první auto mě posloužilo dobře, až je mě líto ho dávat pryč.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1993 
  • Typ motoru: 43kw 
  • Stav km při koupi: 90 000 km 
  • Stav km nyní: 110 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 7.8
Krom toho nepříjemného pískání (to když jedu po brně tak se za auto pomalu stydím jak to píská) je tady ještě pár věcí, které mi na autu vadí. Aby to trochu jelo, musí se víc šlapat na plyn, z toho důvodu mám asi trochu vyšší spotřebu. Když jedu na volnoběh z kopce tak i tak auto zpomaluje :D no asi dost záleží jak prudkej ten kopec je...
Jinak jak se jede 90 a více, hluk v interiéru je tak velkej, že se musí zesílit rádio. Profukuje to všude možně a auto je navíc docela náchylné na boční vítr. Když například projede kamion v protisměru, je hodně cítit jak vítr zpomaluje auto.
Abych auto ale jen nepomlouval. Motor běží bezvadně, startuju na první otočení.
Posilovač řízení mi chybí jen při parkování, to se musí trochu zabrat, jinak při jízdě ho nepotřebuju a spíš bych řekl že aspoň vím, jak se chovají kola. Řazení mohu porovnat například s renaultem scenic, kterýho maj teď naši. Je o hodně přesnější, u renaulta se mě stávalo, že třeba místo 2 jsem dal za 4. Jediná nevýhoda je, že když u fanouša řadím za 5, bouchnu spolujezdce do nohy :D
Na to že je mu 20, je motor krásně živý a jezdí pěkně. Brzdí taky dobře. Olej neteče, vodu do chladiče skoro nedolívám, jen po výměně jsem to tam lil každej týden, ale od tý doby dobrý.
Pohodlí je v autě takové, jaké je, na přemístění stačí. Nejdál jsem s ním byl v létě ve Val. Kloboukách, jel jsem po dálnici a fanouš jel krásně. Klimatizaci vynahrazuje aspoň částečně střešní okno, to je fakt velký plus tohohle auta a bude mě to chybět :)
Hlavně v zimě už nefungují písty v kufru, no vozím sebou dřevěnou laťku, kterou podložím víko a je to :D je to docela trapas to tam dávat třeba na parkáči někde u obchoďáku ale co...
Když jedu sám, auto jede i do kopce pěkně, čím víc lidí, tím hůř, musí se dřív podřazovat a víc točit motor aby to vůbec jelo. Mám tam tažné zařízení, co jsem potřeboval, jsem si převezl.

Silné stránky

spolehlivý motor
jednoduchá konstrukce
levné ND
komunikativnost auto -> řidič
celkově snadné ovládání
snadné a levné opravy (narozdíl od dnešních aut)
prostě se mi líbí :)

Slabé stránky

tvrdý podvozek
hlavně na českých silnicíh auto dost trpí
hnije to... (ale feldy ještě víc)
hlučnost
špatná aerodynamika

Závady a opravy na autě

Auto jsem podědil v celkem dobrém technickém stavu, naši ho měli fungl novej takže jsem věděl jak se s autem zacházelo, ale i tak se samozřejmě objevilo pár nepříjemností.
Nejhorší závada mě potkala asi 40 km od místa bydliště, to se mi doslova vysypal homokynetický kloub a volant začal při jízdě dost škubat. Přesto jsem opatrně (při jízdě nad 50km/h už to byl fakt hukot) dojel dom a dal to na opravu známému automechanikovi.
Další nepříjemnost byla, když jsem auto dal do servisu (od té doby tam nevlezu, jsou tam opravdoví odborníci) na výměnu silentbloku uchycení motoru. V podstatě by bylo lepší, kdyby tam nechali ten původní, protože nový byl kvalitní náhradní díl z POLSKA a při rozjezdu když se trochu pohl motor, mlátilo to o plechy a nebyl to moc příjemný zvuk. Asi jsme ten původní posrali s taťkou doma když jsme měnili čerpadlo na vodu... v návodu psal, že se má trochu nadzvednout motor zespodu, aby šel vytáhnout. No jak jsme zvedali jak jsme chtěli, nešel ven. Po chvíli snažení a kombinaci všech možných výšek konečně šlo ven. Ale za cenu silentbloku. Takže zbytečně vyhozené peníze za opravu, kterou mě musel známý udělat ještě jednou.
Pak jsem nechal měnit čepy, hlavně ty na pravý straně, co vlastně víc trpí, byli už dost špatný.
Dost věcí dělal už taťka přede mnou, dobře se o něj staral, natíral ho zespod apod.,
Další věci nebyli tak závažné, s taťkou jsme si je dělali doma na koleni, kromě čerpadla na vodu třeba chladič, alternátor, páčka blinkru, boční díly plechů nad zadníma kolama (byli dost zežraný)...
Na víc si zatím nevzpomenu.
No teď fanouše budu vracet zas našim, bude se na něm učit bratr (fanouš to je takové rodinné zlato :D). Objevilo se dost věcí, které přestali fungovat, ale už to neřeším, ať do toho zas strkaj pěníze oni :)
Například přestalo fungovat hladový okno, to se mě jednou vymstilo, když jsem spolíhal že nejedu ještě ani na rezervu, tak jsem zůstal vyset pár kilometrů od domova. Písty v kufru drží jen když je teplo, další je třeba nefunkční zadní stěrač, budou muset měnit olej, při tý příležitosti rozvoďák a seřízení vůle ventilů.
A věc která mě na tomhle autě štvala nejvíc - pískání nejspíš levého předního kola. Dělá to celou dobu, co ho mám a nevím co by to mohlo být, kamarád mě řekl že to bude asi ložisko, v servisu mě řekl, že ložisko ne a že spíš brzdová čelist. Tak jsem to tam nechal na rozhýbání čelistí (ani ne za 200,-), od tý doby sice brzdí dobře ale píská to pořád. Začínají se objevovat stopy rzi (to už teda nějakej pátek, dycky se to obrousí a natře ale objeví se to znova). Teď to už ale neřeším :) ať se s tím otravuje zas někdo jinej. :))
<
Přejít na standardní verzi stránky »