Zavřít recenzi

Ford Focus 1.6

“Rychlé, pohodlné auto i na hodně dlouhé trasy za skvělý peníz!”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2004 
  • Typ motoru: zetec 
  • Stav km při koupi: 38 000 km 
  • Stav km nyní: 42 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6.5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.6
Odjakživa jsem byl "Oplistou". Tedy skoro. Mé první auto bylo Peugeot 406, rychlá kára (2.0 benzín), která žrala jako Hummer. Skvělé auto, ale prodal jsem jej po roce užívání kvůli spotřebě. Koupil jsem si vytuněnou Š Rapid. Podsvícený spodek, motor 1.6 Felicie, načipovaný, Rapid trhal asfalt (max. 190 km/h), krásné auto, příliš přitahovalo policii. Po roce opět prodaný. Pak následovala 3dv. corsa B, skvělé vozítko, projeli jsme s ním celou Evropu. Jednolitr, který bez problémů držel dálničních 140 km/h při 6,5 l spotřebě. 100 tkm jsme s ním dali bez poruch, po 7 letech šel zase dál. Průměrná spotřeba 4,5...Následovala další Corsa, tentokrát C, opět 1.0, tu máme doteď, nalítáno za 3 roky 60 tkm v naší režii, dohromady má 140 tkm, skvělé auto, opět dlouhé trasy po Evropě, vč. vysokohorských alpských silnic. Spaní v autě pro dva lidi na pohodu (měřím 185 cm). Další auto měl být Opel Corsa D....ovšem chtěli jsme větší (stárneme :), tak jsem plán změnili na Opel Astra H 1.6 ...v několika vozech jsem se projel a nebylo to ono. Pak se nám v jednom autobazaru zalíbil Ford Focus 1. faceliftované generace (vyráběn 2001-2004) z konce roku 2004. Byl v nabídce den a bylo pět zájemců. Projel jsem jej, prohlídl spodek, servisku a šel jsem do něj (70 000,-, 38 tkm) ....První kroky směřovaly samozřejmě k mému mechanikovi, který vůz proťukl, pochválil, načež jsme mu v únoru 2013 udělali první zkušební jízdu do Chorvatska (cca 2000 km), naprosto luxusní jízda. V porovnání s Corsičkama o mnoho víc místa, tlumení nerovností lepší, 1.6 101 koní krásně táhne. Má dlouhé převody, na 130 km/h točí kolem 3000 otáček, tedy skoro jako silný diesel :), = velmi dobrá spotřeba na dálnici, nebo dlouhých tratích vůbec. Zatímco ZETEC 1.6 v Escortu byl hladový (cca 10 l/100 km v zimě), Focus si bere cca 6,7 l přes zimu, 5.9 l přes léto při lehké noze. Tedy, oproti Corsičkám téměř nulový nárůst spotřeby = pro mě velké překvapení. Daleko silnější motor, těžší auto a prakticky srovnatelná spotřeba.... s autem jsem během dvou měsíců najel asi 4000 km, a zatím pohoda. Je vidět, že auto bylo garážované, používané na menší vzdálenosti, málo ježděné, hodně bržděné. Tedy, laicky a jinak, používala jej žena - brzda, plyn, spojka.....tj., spojka, která standardně vydrží 150 tkm, půjde za dva roky (cca 70 tkm) na výměnu, destičky i kotouče budu měnit letos. Auto bylo však stále nezajeté, prakticky jsem jej zajížděl cestou do Chorvy. Hodil jsem tam pár přípravků STP, aby se pročistily trysky, ventily, vyžralo to vodu v nádrži, trošku jsem to projel a jede jako z praku. Dříve bylo garážované, zvyklé na určitou teplotu při startu, proto mi těsně po koupi špatně startovalo v mrazech po nočním stání venku (Zetecy 1.6 od Fordu jsou na tohle háklivé), hodil jsem tam 100oktanový OMV, do toho trošku additiva a motůrek si zvyknul. Nyní už je bez problémů, bez kolísání otáček, bez špatných zimních startů. Laicky, chce to zkrátka vždy trošku Projet a pročistit, pokud máte 1.6 nebo 1.8 focuse po člověku, který jezdil pod otáčky. Jak si jej zajedete, je to miláček. V zatáčkách naprosto bezkonkurenčí. I s plechovýma 15kama sedí jako minicooper, audiny si v serpetýnách absolutně neškrtnou, kombíci v passatech jsou zoufalí....až tam dám letní 16 litá kola, bude to totálně trhač zatáček.....díky víceprvkové zadní nápravě opravdu sedí jako motokára a v zatáčkách vás žádné koncernové auto prostě nedá :) Komfort tlumení je průměrný, nemůžu si stěžovat!! Rychlost, = zajeté autí se nechá svést i na tachometrovou maximálku (220) a šlo by i víc, ...ale v techničáků je max 195 ...v dešti do kopce jsem jel 200 tacho s úsměvem na tváři....ale bylo to v rámci testů. Real pohodová jízda končí na 160 km/h, od 170 výš už je to o řidičově umu, takže pohodové dálniční tempo tak kolem 140 km/h.....no, a když jste lážo plážo řidič, tak 120 km/h na dálnici 6 l/100 km ....s autem jsem maximálně spokojen, skvělá palubka, parádní auto na přespání ve dvou (sklopení zadních sedadel do roviny), prakticky stejné jízdní schopnosti, jako typ, který se vyráběl po něm. Auto je v plné palbě, bylo za dobrý peníz, náhradní díly na něj stojí míň než na "česká" auta, tedy koncernové škodovky. Za chvíli budu měnit auti manželce, takže počítám buďto s focusem 1.6 101 ps nebo opel astra g 1.4 90 ps. Případným zájemcům můžu vůz jen doporučit, hlavně si jej pořádně projeďte. Vůz, který je ok, bude řezat zatáčky jako mini, bude sedět na silnici, mrkněte na podvozek, dobrý stav poznáte podle toho, že je bez rzi. Fordy obecně trpí na povrchovou rez, nemá sice vliv na funkčnost, ale když uvidíte kompletně zrezlé nápravnice apod., je to známka toho, že auto stálo stále venku. Chtějte slevu. V případě, že se projedete a vše bude ok, jděte do toho. Hlavní je, nechat si auto nakopnout za studena. Zkuste si zpátečku, oblouky ve zpátečce(spojka, převodovka), prudké oblouky na jedničku (homokineťáky), pokud autí bude plavat při jízdě v zatáčka, chtějte velkou slevu (20 000), táhla zadního stabilizátoru vyměníte za 5 tisíc. Focus je skvělé auto, ale bez servisky bych jej nekupoval. Moje auto bude o nějakých 30 tkm přetočené, ale to je v normě. Vždy, když budete kupovat nové staré auto, klikněte si na cebii, a nechte si zjistit za 5 stovek historii auta. Vyhnete se mnoha nepříjemnostem. Focusy trpí na kolísání otáček. Ale kolikrát se nepřijde na příčinu, a někteří jezdci najedou i 300 tkm, aniž by se starali o lehké poklesnutí ručičky otáčkoměru. Není toho moc finančně náročného, co by vám na focusu mohlo kleknout. Maximálně volnoběžný ventil, nebo palivové čerpadlo (vše v druhovýrobě okolo 3000,-), no a díky tomu, že focusů jezdí skoro jako fabií, většinu dobrých dílů můžete za hubičku koupít i na vrakáči. můj názor: kupte si focuse, ukažte majitelům milionových audin, že si koupili plečku a užijte si jízdy, kterou vám 4prvková náprava nabídne )

Silné stránky

prostor, komfort jízdy, rychlost, dynamika,
zrychlení, design, pohodlí, sedadla, kufr

Slabé stránky

Závady a opravy na autě

Po koupi běžná prohlídka automechanikem, preventivní výměna filtrů a náplní
<
Přejít na standardní verzi stránky »