Zavřít recenzi

Volkswagen Sharan 1.8t

“Velká investice, aby vydržel ale stojí za to.”
  • Rok výroby: 2001 
  • Typ motoru: AWC 
  • Stav km při koupi: 172 000 km 
  • Stav km nyní: 187 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 12 měs.
  • Průměrná spotřeba: 11,4 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 7.6
Auto jsem pořídil jelikož jsem začal podnikat a potřeboval jsem převážet velké věci. Mám však i hodně kamarádů se kterými rádi cestujeme a jediné co pro mě znamenalo splnění požadavků pro oboje byl Sharan a jeho klony. Z prvu jsem plánoval také VW Caravella, ale to už bylo na mě zbytečně velké a s absencí bezinových pružných motorů. Zvažoval jsem také francouzké zástupce jako Espace, ale bál jsem se jejich elektroniky a věděl jsem, že jsou u nich problematické přestavby na LPG.

Sharan představuje relativně pohodlné cestování na delších trasách, kdy i posez řidiče je na úrovní většiny SUV. Z auta je slušný rozhled a zvláště v zimě při škrabání skel zjistíte, že máte vlastně skleník. Jinak kromě navigace a parkovacího asistenta mám plnou výbavu. Kromě vyhřívání čelního skla (kde odešlo sklo) funguje úplně vše.

Co se týká motoru 1.8t se 110Kw není, řekl bych, úplně optimální motor vzhledem k váze auta, ale vzhledem k mým častým popojížděčkám po Praze, jsem nechtěl trápit nafťák. Po koupi jsem okamžitě nechal vyčistit olejovou vanu i přes přesvědčování servisákem že je to nesmysl, že s tímhle problémy zajisté nikdy nebyly a že volal i kamarádům a kdo ví co ještě. Za 2 hoďky jsem od něj dostal MMS s fotkou toho bordelu v nasávacím koši, co tam ten originál longlife Castrol zanechal. Olej dávám kvalitní Shell 10w40 a měním á 15 000 Km. Sežere to cca 3L na 10tis Km - což je více než felda, ta mi nežrala ani ň, ale vzhledem co sem se dočetl pohoda. Akcelerace je celkem normál, ale rychlostí 200 Km/h se dá jet úplně na pohodu.

LPG fachá výborně a je to jediná možnost, jak tohle auto Praze provozovat. Spotřeba na palubce po městě je cca 12 - 13, plynu stejně, mimo město se normálně dá jezdit kolem 10. Upozorňuji, že obce držím na 50-60Km/h, mimo jezdím 120, takže žádná úsporná jízda. Na dálnicích vzhledem k velikosti odporu celkem baští. Zkušenosti z D11 do Hradce při 160 pořád mi to sežralo 12,3 L/100Km LPG. Když mi svítilo varování zadření motoru, tak jsem jel i pod 8L benzinu na 100 :-)

Jinak zatím mě nikde auto nenechalo. Sem tam odejde nějaký čidlo, ale po 12 letech to jde, tak doufám že nová zase dalších aspoň 10 let vydrží. Lehká koroze je ze spodku auta, dále jsem jí našel pod značkou na kufru (puchýř cca 5cm) kam zatékalo a nikdo to evidentně neřešil. V létě se do toho pustím.

Oproti naftovým verzím auto výrazně dříve topí, nafťáka bez vyhřejných sedaček bych osobně nekoupil.

Silné stránky

Variabilita
Spotřeba na LPG
až 7 míst
velký kufr
posuvné všechny sedačky
místo v interiéru bez konkurence

Slabé stránky

odcházející čidla (snad už to končí:-))
menší výkon 1.8T vzhledem k váze
pomalu se navýjející pásy
spotřeba po městě a zvláště v kolonách

Závady a opravy na autě

Rozvody + Přední brzy komplet 18 000,-
Vyčištění koše olejové vany + nové olejové čidlo - 1100,-
Čidlo ABS - 1200,-
Cívka zapalování á 3x 1600,-
Vestavba LPG sekvenční Tartarini, nádrž 52.l,místo rezervy pod vozem, svíčky - 38000,-
Lambda sonda pře KAT - 3600,- ( nakonec svépomocí za 2026,-)
Prasklá PP pružina - výměna obou na přední nápravě + uložení 5600,-
Zátekání do zadních světel ( svépomocí zadarmo)

čeká mě:

zadní brzdy
zadní pružiny
koncový tlumič výfuku
preventivní vystříkání dutin
pravděpodobně poslední cívka zapalování :-)

<
Přejít na standardní verzi stránky »