Zavřít recenzi

Toyota Aygo 1.0

“Pro dva stačí, pro čtyři nouzově :)”
  • Rok výroby: 2012 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 2 km 
  • Stav km nyní: 15 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 10 měs.
  • Průměrná spotřeba: 5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 8.0
Vystřídal jsem všechny kolíňata, první byl Peugeot 107-holá výbava. Následující Citroen C1 po prvním faceliftu-posilivač řízení, jinak holá výbava. Teď přišla na řadu Toyota Aygo, chtěl jsem bílou třídveřovou verzi v základní výbavě. Musel bych ale čekat protože nebyla skladem. Skladem byl mode Czech edition-metalíza, autorádio, posilovač řízení, klimatizace, dal.centrál a pět dveří za 200000kč. Peugeota v holé výbavě jsem kupoval za 206000kč. Upřímě jsem přemýšlel nad Škoda Citigo ale byla v tu dobu dva měsíce čekací doba. Po praxi s předešlými kolíňaty jsem se rozhodl koupit Toyotu, v době 2007 byla drahá.
K motoru jde o upravený původní motor-kompresní zdvih zvýšen z 10.5 na 11.0, důvodem byla Euro norma 5. Tato úprava má svá negativa, každý moderní motor má čidlo detonací. Zvýšením kompresního poměru se motor necítí moc dobře v nízkých otáčkách, myslím pod 2000. Dá se ale jet s lehkou nohou padesát na pětku po rovině. Mám externí palubní počítač který mi ukazuje předstih zážehu, takže vím kdy motoru nedělám dobře. Převody jsou stejné jako u původní stosedmičky, jednička-55, dvojka-105, trojka-150. Všechny hodnoty podle tachometru. Při stotřicítce točí pětka 3600ot. Čtyřka v devadesátce 3000ot.
Co se týče spotřeby v létě po koupi auta jsem byl kolem 4.5l na sto, v zimě 5 litrů na sto. S klidnou nohou se dá jezdit za normovanou spotřebu výrobce 4.4l.
Jízdní vlastnosti se proti starému předchůdci mírně zhoršily na úkor pohodlí což mě mrzí. Velkej pokrok udělalo odhlučnění auta, je to fakt znát. Mám nachystané pružiny 4cm, jen se pomalu chystám je tam dát.
Jinak záruka 3 roky ale vypustil jsem jí, už jsem si vyměnil olej sám Mannol 5w40, technik tvrdí že z výroby je plněno 5w40, samozřejmě spotřeba oleje ještě neměřitelná, časem příjde.
Autem jezdím jenom sám, práce 55km tam a zase domů. Občas malé popojíždění. Dříve jsem najel 60000km ročně-teď už jen dvacet.
Klimatizaci nepoužívám, přiznám se že kvůli spotřebě. Nicméně jsem jí samozřejmě zkusil, po zapnutí je znát ztráta výkonu, ale není to nic hrozivého.

Závady a opravy na autě

Žadné zatím.

Doplnění recenze ze dne 29.06.2013

Stav km nyní: 17 000 km

Najel jsem poměrně dobrou nálož kilometrů.Garančním prohlídkám jsem se vyhnul přesto že jsem na měl chodit měl.Špatný materíálna sedačkách je po těch kilometrech lehce odřený.Motor jede dobře maximální spotřeba 6,5l na sto,minimum 3,8l/100km,spotřebu podle zjíždění motoru nepozoroju.Jiné gumy to auto potřebuje jako koza drbání,jízdní ok a gumy se rychlé opotřebování,doporučoval bych 195/50r14 nebo195/45r15.Šíře je lepši jed pomalulu,amortizace je neuvěřitelná pokď jezdí člově driftem.Samo taky auto snížit.

Doplnění recenze ze dne 20.05.2014

Stav km nyní: 30 000 km

Tak když to sečtu u všech tří aut z TPCA dělá to dohromady 260000km co jsem najel.
Chvilku jsem si zapisoval spotřebu.Natankováno 184,56litru naturalu 95 a ujeto 4574km-spotřeba 4,035l/100km je to ale vychcípaná jízda.Dále jsem zkoušel míchat e84 a n95.Auto zvládne poměr 3:1 E85:N95 aniž by motor zahlásil chudou směs kód P 0171, spotřeba vzroste o dvacet procent podle mého měření.Přešel jsem zpět na naturál 95.Jinak spotřeba e85:n95 byla 4,855, natankováno 83,62 litrů mixu a ujeto 1722km.Výrobce zakazuje používat více jak 10% biosložky jinak to může prý poškodit palivovou soustavu.Napište kdo tankujete E85 třeba i mix.
Pamatuju na krásné staré časy jak jsem měl denní průměr kolem 200km teď se to pohybuje kolem 100km, snažim se jezdit ale nejsou love:/ Jinak výrobce udává spotřebu 4,4l/100km pro mě není problém se na ní dostat při větší snaze jsem schopen jezdit dlouhodobě 3,8l/100km měl jsem takhle pár tankování.Na spritmonitor.de je celkovej průměr 5,37l/100km, je to dáno tím že auto se využívá hlavně ve městě.
Jinak mě čekají pružiny, mám je doma a čekám na namontování slibuju si zlepšení jízdních vlastností, na hraně je auto přetáčivé protože zadní vnější kolo je ve vzduchu dá se to krásně srovnat kontra ale snad těma pružinama posunu hranici trochu dál,jinak můj rekord je 110km po třech díky svědkům co jeli za mnou.Dá se jezdit i po dvou ale chce to dobrej kruháč kdy najetí na střed vás aspoň na chvíli povznese na dvě kola.Ale po dvou jsem jel asi dvakrát.Pružiny přinesou snížení o 40mm

<
Přejít na standardní verzi stránky »