Zavřít recenzi

Audi A4 2.5 TDI 110kw

“Koupil bych si ji znovu”
Foto 1 / 9
  • Rok výroby: 2000 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 232 000 km 
  • Stav km nyní: 255 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 7,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 9.2
Dost často slýchávám, že volba 2.5 TDI 110kw je sebevražda. Kamarád měl taky tenhle motor a po roce auto prodal protože do toho jen cpal prachy - a není se čemu divit, vytáčet motor za studena, měnit olej po 30tkm... Starý V6 jako je tento je náchylný na kvalitu oleje. Měním olej vždy po 12tkm (Castrol Magnatec 5w/40 + všechny filtry) a auto šlape jakpo hodinky. Tento model má však jeden velký neduh - olejová vana. Všichni, kteří mají stejný auto mají i ten samý problém. Zespodu se hodně rosí a čas od času i ukápne ta kapka. I u vstřiků se to rosí, ale tam stačí vyměnit sadu těsnících kroužků (do 1000kč se vejdete a pak je zase klid). Jelikož je to 6-ti stupňový manuál, stačí se rozjet, dát tam 6 a může se jet vkuse. Točí to nějakých 1100 otáček v 50 km/h a na dálnici ve 130 km/h 2500 otáček. A spotřeba?? Jelikož nemám palubní počítač, nemůžu to říct na 100% přesně. Mimo město je to kolem 6 litrů, ve městě 8 - 8,5L, kombinovaně jezdím za 7,5L. Záleží, jak se jezdí. Když jsem do toho sedl poprvé, zaskočilo mě, jak je 1. a 2. stupeň krátký. 300 NM je znát už od 1500 otáček, ale to nejlepší je, když se překoná hranice 1800 otáček a sepíná turbo. To opravdu hlasitě hvízdá a jelikož je to V6 tak má moc pěkný zvuk. Na 2. a 3.stupeň je turbo efekt opravdu úžasný - od 2200 otáček jede na plný pecky a auto vás pěkně zatlačí do sedaček. Dost často jezdím do Příbrami (z domu a zpátky je to 440km) tak mi to sebere při klidné jízdě 25L což odpovídá spotřebě 5,6 L. Posledně jsem jel 160 km/h a dost jsem na to šlapal a výsledek?? 7,5 L což vůbec není špatný. Co se pohodlí týče, ve předu paráda, ovšem vzadu sedící dospělí už to mají horší. Taky dost často slýchám že je to hodně nízký a že se do toho špatně leze. Já jsem mladej a nestěžuju si :) Obecně je to spolehlivé auto, určitě bych do této značky šel znovu. I do 2.5 TDI ale už s vyšším výkonem, kdy je spotřeba stejná.

Silné stránky

bezpečnost
turbo efekt

Slabé stránky

olej
ramena

Závady a opravy na autě

Když jsem si ji kupoval od známého (je automechanik) auto se zdálo být ve skvělém stavu. Jel si pro něj do Německa a měl ho 6 let. Já ho mám už 2 roky a za tu dobu se nic vážnýho nestalo. Akorát mě odešla jednotka centrálu (v krabičce se z ničeho nic něco rozbilo) která mě stála z vrakoviště 1500kč. 3 měsíce po té se mi rozbilo stahování okna u řidiče, zapadlo v půlce takže sem musel rozdělat dveře, podepřít dřívkem, a jet na vrakoviště pro celý rám dveří (1000kč). Auto má už 250tkm a jediný co se na tom opravovalo, byly za mě ramena na přední nápravě,a za známého turbo. Jinak je vše původní.Dále mě bliká kontrolka žhavení, na diagnostice mi řekli že je to něco se stavem paliva. Takže musim tankovat vždy do plna, jinak mě někde chcípne auto (už se mi to stalo) a musí se rodělat palivový filtr a nalít tam cca 1L nafty než auto chytne. Docela prekérka :)
<
Přejít na standardní verzi stránky »