Zavřít recenzi

Nissan Almera Tino 2.0

“Auto, které se bude Vaší ženě rozhodně zamlouvat.”
  • Rok výroby: 2000 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 110 000 km 
  • Stav km nyní: 125 000 km 
  • Způsob řazení: automat 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 12 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 8.8
V obavě z vysoké spotřeby jsem nechal vestavět jednotku na E85 a jezdí to poměrně slušně. Jen v třeskutý zimě je fakt lepší benzín, ten Ethanol moc při studeném motoru nestíhá. Spotřeba se v zimě hravě vyšplhá k 14 litrům, ale při ceně 24,50 za litřík lihu, to tak nebolí. V létě je to o fous lepší, ale naše rodinná kombinace zima / šupsemšuptam do školky a na nákup, nepřipouští moc velké ústupky.
Komu se to auto fakt moc líbí, je manželka. Vašim ženám by se taky líbilo. Je to velký, bytelný, silný a nemusí se řadit. Spotřebu ženský vůbec neřešej - vždycky dostanu povel a nádrž se naplní!! Takže pánové, jestli chcete udělat ženě radost nenáročnou koupí, klidně tento model zvolte. Základem je Almera ( jo - model sedan s 1,4 benzinem jsem zapoměl, stejně jako dalších asi 20 aut napsat do přehledu používaných vozů, ale to je jedno). To je známý držák a naprosto nudná záležitost, protože se ne a ne rozbít.
Tina se u nás vyskytují v naprosté většině s naftou 2,2 a benzínem 1,8, takže tohle provedení ,s dvoulitrem a CVT z Primery, je dost raritní, ale řekl bych , že naprosto plní účel bezpečného, snadno ovladatelného a prostorného vozu pro dámy. Páni by se z něj totiž asi brzy zvencli. Navíc mi ho žena už nechce půjčovat, takže si asi koupim něco k tomu, nejlépe litrový tříválec od Daihatsu.. Konečně si zajezdim!!

Silné stránky

nezničitelný dvoulitr plus CVT
variabilita iteriéru
dobrý power a bezpečí

Slabé stránky

spotřeba - řešeno E85

Závady a opravy na autě

Auto jsem kupoval s tím, že tyhle automaty se zpravidla prodávají v očekávání závady, takže mne skutečnost nezaskočila. Jinak O.K. Tento typ je tak trochu netypický a informací o něm jsem nalezl málo - jen jakousi recenzi z roku 2003 a potom článek p. Vaculíka o typických závadách CVT převodovek. Tak - byla to typická závada... Na převodovce pravděpodobně není moc co zničit a tak roli tzv. kurvítka zde zastává krokový motorek. Ten se prostě sekne a auto jede pořád na "1", i když v případě CVT to není přesné, protože zde nejsou rychlostní stupně - je to variátor. Zkrátka motor se dusí a nejede to víc jak 30 km/hod.Motorek v originále stojí jako ojeté Twingo, ale přátelé z Nissan clubu poradili, že jestli to má dvoulitr z Primery, tak krokový motorek z Primery bude možná taky pasovat a - bingo! Za čtvrtinu ceny byl motorek k mání. Další past je olej do CVT převodovky, který stolí v Nissanu asi 1320,- za litr. Přímo do dodavatele jest za lidovou cenu 250,-, takže taky dobrý. Navíc si na tom můj oblíbený mechanik výtečně spravil sebevědomí, protože (a moc se mu teda nechtělo - znáte to) se teď může pyšnit, že umí i CVT...!
<
Přejít na standardní verzi stránky »