Zavřít recenzi

Volkswagen Crafter 2.5TDi 100kW

“Nejlepší dodávka na dlouhé cesty”
  • Rok výroby: 2007 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 999 999 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 10 měs.

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

6
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 7.2
Auto jsem dostal jako nástupce po VW LT... ze začátku jsem si těžko zvykal na motor... starý 5.ti válec v LT byl takový ráznější a měl chlapácký zvuk... Po usednutí do crafteru se mi zdálo, že je to zvukem benzíňák a že tolik nejede... a víc žere...
postupem času jsem ale na LT zapomněl a lepší dodávku než crafter jsem už neřídil.
Prostor, pohodlí, síla, jistota a krásný design...
promyšlený do detailu, super stěrače, světla (viditelnost v noci, od té doby, když jedu v jiném autě tak se mi zdá, že nesvítí), výhled v zrcátkách, ergonomie a když člověk není zdechlý kurtovat a rozumně si rozloží náklad, je crafter sebejistý jako by jezdil po kolejích.
Výkon 100/1O1kw nebo kolik to měl, byl zcela dostačující, brzdy super... daly se s ním dělat neuvěřitelné věci.
Na okreskách jsem s ním školil osobáky s kšitovkářema za volantem..

Jezdil jsem express CZ-Anglie/ Francie a jediné proč jsem musel vždy zastavit bylo potřeba tankovat... žádná únava, bolesti zad, prdele nebo nohou jako u francouzských konkurentů...
Spotřeba se dala uhlídat na 8l když se jelo s kamionama na spotřebu... kolem 100km/h už to bylo 10L a s každýma 10km/h nahoru šla i spotřeba o 1- 1,5l taky nahoru.
Když šlo o super express tak uměl jet i za 22l/100km... ale to rychlost neklesala pod 150 km/h.
Za 10měsíců jsem s ním najel asi 212.000km... po té jsem této činnosti nechal a jak můj mazlík dopadl nevím... ale nastavil laťku hodně vysoko i když nepatřil mezi nejspolehlivější auto na zemi. Na LTčku jsem najel asi 400.000km s jednou opravou váhy vzduchu a startéru... a to už mělo na tachu 700.000km...
Nicméně, dnes se nedělají auta typu VW LT, T4 apod, které najedou 1.000.000km bez větších problémů... dnes žijí automobilky ze servisu... né z toho, že prodají auto, které se jim vrací pouze na výměny filtrů a oleje.
Ale ono je to i o tom, kdo s autem jezdí... Já s ním jezdil sám... v pár případech ho řídil někdo jiný, ale to bych spočítal na prstech jedné ruky.

Crafter byl jako milenka, byly s ním trable, stál hodně peněz, ale uměl všechno nejlíp!
Měl jsem klasickou karoserii do 3,5t bez prosklení s prodlouženým rozvorem... uvezl 6 EUR palet a jednou na váze v přístavu vyskočilo na lístku 5460kg =D... i stím si poradil

Silné stránky

pohodlí
vzhled
prostor
jízdní vlastnosti
brzdy
výkon

Slabé stránky

častější výskyt poruch
vyšší provozní náklady

Závady a opravy na autě

Hned po příjezdu z prodejny na firmu auto nešlo zdechnout.
prý vadná řídící jednotka...
Kolem 100.000km začlo blbnout turbo... a díky neodbornosti či mazanosti servisu to došlo až tak, že se do 130.000km prvně řešily vstřikovače a čerpadlo, což nepomohlo a jednoho dne cestou z Anglie turbo odešlo a s ním i filtr pevných částic (asi 150.000km).
Po výměně turba a DPF filtru auto zase jak nové...
Jo a ještě kolem 100.000km se začala ozývat přední náprava.
Tam ale byla jen nějaká maličkost.
<
Přejít na standardní verzi stránky »