Škoda Felicia 1.3 MPi
“Levné auto ze všech úhlů pohledu - tedy jen pro nenáročné řidiče, kteří se potřebují dopravit z bodu A do bodu B.”
- Rok výroby: 1998
- Typ motoru:
- Stav km při koupi: 139 000 km
- Stav km nyní: 145 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Jak dlouho auto používáte?
1 rok
- Průměrná spotřeba: 9 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto není zrovna neporuchové. Ale pravdou je, že jestli máte alespoň nějaké základní nářadí a manuální zručnost, tak se hodně věcí naučíte opravovat sami.
Já jsem poslední dobou dost línej jezdit do servisu kvůli každé blbině, tak se radím s klukama na fórech, kteří poradí co a jak a pak je lepší dát i pár stovek za nářadí, než jezdit do servisu. Krásným příkladem je výměna oleje. Stačí vám klíč na olejovej filtr za dvě sta, olejovej filtr a olej si koupíte dle svého uvážení a pak už jen šikovný ruce a zvládnete to za půl hodiny, než abyste jezdili do servisu a dávali i pětikilo. Peníze za klíč se vám vrátí hned první výměnu..
Jinak motor šlape hezky ale musím říct, že 40kW je i na lehkou feldu málo. Pokud je člověk v autě sám, dá se jet i docela svižně, ale s každou osobnou navíc je to opravdu hodně znát a plné auto a plný kufr znaméná velmi pomalou jízdu a skoro až trápení auta..
Abych to nějak shrnul. Za rok užívání mě auto stálo na opravách a výměnách svíček, oleje, atd. asi 4000 kč, což je víc než přijatelné :-)
Silné stránky
levný provoz (lpg)
spolehlivost
nezájem zlodějů
levné náhradní díly
feldu spravíte s kladivem
Slabé stránky
poruchovost
s feldou nikoho neohromíte
Závady a opravy na autě
Umřel termostat, ale novej + cena výměny za 1000 kč, tak nebylo co řešit.
Dále prasklá přední manžeta, netěsnosti chladícího systému.
Za dobu užívání jsem měnil olej, svíčky, přední brzdový destičky, chladící kapalinu, nový gumy, a seřízení vůle ventilů.