Zavřít recenzi

Honda Jazz 1.2 S plus

“Spolehlivé malé rodinné auto s nízkými provozními náklady”
  • Rok výroby: 2012 
  • Typ motoru: 1198 ccm 
  • Stav km při koupi: 600 km 
  • Stav km nyní: 9 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 5.6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 8.6
Auto je ideální na jízdy po městě a okolí, denní dojíždění do práce, ale 2x-3x za rok není ani rodinná dovolená utrpením, jezdíme 2 dospělí + malé dítě. Je neskutečné, co se do auta vejde - v podstatě to samé, co jsme vozili v Roomsteru.
Výborně využitelné je místo pod zadními sedačkami. Není problém naložit auto veškerou výbavou pro dítě, včetně cestovní postýlky, matrace, kočárku, hromady tašek, všichni rodiče znají, co to je vyrazit na týden s prckem. Auto je pohodové, na řízení se přímo těším, baví mě i cesta do práce :D

Vybíral jsem v posledním kole mezi Toyotou Yaris, Auris, Hondou Civic, Jazz a Škodou Roomster. Roomster to prohrál v podstatě kvůli motoru a ceně. Toyota Auris byla také mnohem dražší, Yaris o dvě třídy míň prostorný, než Jazz. Civic dražší a pro mě míň praktický.
Za 25 let ježdění jsem (většinou služebně) vystřídal snad všechny škodovky od 105tky po roomstera 1.4, tempru, dodge s automatem 2.0, VW 1.6, pracovně také nějaké offroady. Nejsem milovník aut, hledám rozumný kompromis mezi cenou a užitkem a co nejmíň starostí... Pokud bych auto nepotřeboval, žádné si kupovat nebudu, je to příživník v rodině :) Jazze bych koupil znovu, i když ještě čekám, jak se projeví pověstná spolehlivost, 9 000 km není dost ani na zajetí motoru, čekám, že i spotřeba se ještě pohne o chlup dolů. Samozřejmě je nutné počítat, že 1.2 litru má své hranice, ale tenhle objem je využitý dokonale. Průběhem se turbomotoru nevyrovná, ale ta spolehlivost a spotřeba za to stojí, chce to jen trochu cviku.

Silné stránky

motor bez turba - spolehlivost
malá pravděpodobnost krádeže
nízká pojistka
rezerva (ve výbavě 1.2 S+)
hlídání pasů vzadu na displeji
2x isofix
nastavitelný sklon zadních sedaček
geniální sklápění zadních sedaček
snímatelné potahy
výškově nastavitelná sedačka řidiče
spousta odkládacích míst
neskutečně prostorné auto
malý poloměr otáčení, velmi obratné autíčko
rozumně citlivý stabilizační systém a ABS
výborné brzdy, možná příliš ostrý průběh
výborná spotřeba ve městě a okolí, 5,6l kombinovan
pružný motor, ideální do města, v nižších otáčkách
výborný výhled
velká zrcátka
skvělá ergonometrie palubky, všechny ovladače výbo

Slabé stránky

chybí 12V zásuvka v kufru
ve verzi 1.2 S+ není USB vstup
líné při plném obsazení
nemožnost podélníků na střeše
velmi drahé originální doplňky
do držáku na láhve se vejde rozumně jen litrová lá
na dálnici chybí šestka
základní verze bez vyhřívání zrcátek
konstrukce plováku - ukazuje 0 při cca 8 litrech v
ovládání počítače má jen jeden směr procházení pol
PP ukazuje spotřebu o cca 0,3-0,4 litry nižší než
špatný příjem autorádia u slabšího signálu
plexi kryt na budících se VELMI snadno poškrábe
mlžení/namrzání skla, opravdu intenzivní
odolnost laku, každý kamínek je na laku vidět
odhlučnění podvozku

Závady a opravy na autě

Zatím nic, v podstatě nové auto. Ani žádné problémy z výroby, kterých jsem se trochu obával (auto je made in China).

Doplnění recenze ze dne 26.02.2014

Stav km nyní: 19 000 km

Doplňuji náklady na prohlídky a opravy po necelých dvou letech:
1. prohlídka (cca 7000km) - v podstatě čistě kontrola - 1600,-
2. prohlídka (cca 19000km) - kontrola, výměna oleje, filtru, pylového filtru v klimtizaci - 4200,-

Poškozený práh o kámen v délce cca 60 cm - vyrovnání+lakování - 4500,-

Přesně spočítaná spotřeba dle tankování : 5,52 l/100km

Doplnění recenze ze dne 23.03.2017

Stav km nyní: 49 000 km

Momentálně najeto 49000 km, kromě zmíněné opravy prahu přibyla oprava střechy, po které mi přeběhl blbec (podařilo se mi ho ve spolupráci s policií chytit a čeká ho soud s náhradou škody). Jinak jediné vadné díly od pořízení auta jsou žárovky, jedna H4, jedna obrysovka vepředu, jedna vzadu :) Do autorizáku nejezdím, takže náklady minimální. S Jazzem prostě maximální spokojenost. Původně jsem ho chtěl po 5ti letech prodat, ale prodej odkládám minimálně o dva tři roky.. Jezdím obvykle trasy do 7! km (práce, školka, nákup), tak se zvedla spotřeba na 5,87l/100km (přesně počítáno dle tankování). Ostatní náklady čistě spotřebák: filtry, olej, dezinfekce klimatizace Sonaxem. Letos mě čekají brzdové destičky, cca 1200,- komplet (Ferodo). Překvapivě drží baterie, žádné problémy ani v zimě. Nikdy jsem jí zatím nedobíjel.

<
Přejít na standardní verzi stránky »