Zavřít recenzi

Fiat Stilo JTD 3D

“Hodně muziky za málo peněz ...”
Foto 1 / 2
  • Rok výroby: 2002 
  • Typ motoru: 1.9 JTD 85kW 
  • Stav km při koupi: 145 000 km 
  • Stav km nyní: 158 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 9 měs.
  • Průměrná spotřeba: 5.5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 8.0
Než jsem Stilo koupil, nikdy jsem nechtěl Itala, stříbrnou barvu a 3 dveřovou karoserii. Nyní mám vše v jednom. Z toho stále nejhůře snáším 3 dveřovou karoserii. Tu už opravdu nikdy nechci.

Vozidlo jsem kupoval od pečlivého známého, který servis nešidil a vozidlo dostávalo vše co dostávat mělo. V podstatě k vozidlu je kompletní servisní historie za posledních cca 5 let a ve stejném duchu pokračuji i já (evidence všech nákladů, tankování, spotřeby, ...).

Trochu k šílenosti mě dovedla výměna vzduchového filtru. Ten je dost nešťastně umístěn nad spodním krytem motoru, mírně vlevo od osy vozu. Pro výměnu je třeba provést následující:

- auto na hever
- levé přední kolo demontovat
- demontovat podběh a spodní levý kryt motoru
- poté odpojit kabel z horní strany airboxu a hadici pro změnu na dolní straně
- následně airbox lze vyjmout spodem, ale přístup je velmi špatný a ideální by byla demontáž i středního krytu motoru
- po výměně vše zpátky nainstalovat

Znova už to nehodlám dělat :-)

V současnosti (6/2013) mám se Stilem najeto cca 13 000 km, přičemž jezdím jak dálnice, okresky tak město. Dlouhodobá spotřeba nyní činí 5,56 l/100 km a stále klesá. Vyšší byla přes zimu. Dá se jezdit i za výrobcem udávaných 5,3 l. Zatím koupě Itala nelituji, jediné co mi nejvíc vadí, je 3 dveřová varianta vozu, která je nejméně praktická zato však nejvíce líbivá.

Jak jsem již uvedl, eviduji veškeré náklady, investice, opravy a tankování. Díky tomu mám poměrně detailní přehled o tom, co kolik stojí.

Ve zkratce:
náklady včetně koupě: cca 90 000 Kč
tankování celkem: cca 27 000 Kč
pojištění, poplatky a jiné účty: cca 10 000 Kč
najeto od koupě: cca 13 000 km
průměrná cena za 1km: 2,11 / 0,26 / 0,50 / 6,95 (tankování / údržba / účty / vše)
průměrná cena nafty: 35,22 Kč

Dále kromě několika výjimek tankuji zásadně na Benzině, poměrně často Vervu Diesel. Díky tomu je cena paliva zpravidla o něco vyšší, ale věřím, že se mi vozidlo odvděčí nižší spotřebou, kultivovanějším chodem a delší životností.

Celkově jsem s autem spokojen a dokázal bych si danou značku představit jako další auto, ev Aflu Romeo.

V neposlední řadě jsem rád za ručitou nevšednost vozu. Fitaů Stilo na silnici nepotkáte tolik jako Octavií, Passatů, Peugeotů atp. A jak jsem si ověřil, mezi majiteli vzácnějších aut je jekési spojení (výměna pohledů při parkování vedle sebe, vzájmený úsměv atp :-).

Silné stránky

líbivý sportovní design u 3D verze
dostatek prostoru na předních sedadlech
standardně vysoká výbava
nízká spotřeba
solidní výkon motoru JTD 85kW
cenově dostupnější než "renomovaná" konk

Slabé stránky

slabší elektroinstalace
méně místa vzadu (u 3 dveřové lze očekávat)
motor při volnoběžných otáčkách více vibruje
hlučná panoramatická střecha (nerovnost, volnoběh)
nelze sklopit zadní sedačky do roviny (3 dveř)
kvalita některých (zejména plastových) dílů

Závady a opravy na autě

Za dobu mého vlastnictví zatím bez poruch. Proběhl pouze periodický servis (olej, filtr, diagnostika) a svépomocí byl vyměněn vzduchový filtr.

Doplnění recenze ze dne 14.03.2014

Stav km nyní: 175 000 km

Uběhla nějaká doba a Fiat mi stále říká pane. Za 1.5 roku co jej mám byla největší závadou porucha hydrauliky na spojce, kterou jsem bohužel musel řešit na 2x. Dojížděl jsem s polofunkční spojkou z Chorvatska, ale podařilo se. Muselo se jen pořád našlapávat, aby se to odvzdušnilo a spojka vypínala. Během 10 dní mě servis stál asi 22 000 Kč, nešlo ale jen o spojku:
- komplet přední brzdy, včetně kotoučů
- hydraulika spojky
- silentbloky zadní náprava
- výfuk

Na podzim 2013 odešla žhavička, výměna všech ve Fiatu 3000,-
Jinak jen měním olej, žárovky a leju naftu.
Dlouhodobá spotřeba 5.53 l/100 km, najeto 30 000 km od koupě

Doplnil bych nějaké další poznatky za tu dobu:
+ motor 85 kW je opravdu skvělou volbou, jednoduchý a spolehlivý
+ stále slušná spotřeba

- praskající žárovky
- přístupnost částí v motoru je hrozná (např žárovky, žhavičky)
- výdržnost podvozkových částí, čeká mě výměna tlumičů a asi další silentblok na zadku)

Ještě doplním, kam se pohnuly statistiky po dalších kilometrech:

náklady včetně koupě: cca 159 000 Kč
tankování celkem: cca 62 000 Kč
pojištění, poplatky a jiné účty: cca 12 000 Kč
najeto od koupě: cca 30 000 km
průměrná cena za 1km: 2,03 / 1,02 / 0,40 / 5,17 (tankování / údržba / účty / vše)
průměrná cena nafty: 35,58 Kč

Doplnění recenze ze dne 24.11.2014

Stav km nyní: 191 000 km

Auto vlastním něco přes dva roky a společné dny se pomalu chýlí ke konci. Budoucí rodina si žádá praktičtější vozidlo a Stilo pravděpodobně brzy změní majitele. Jinak bych asi zatím neměnil. Za ty peníze to ještě nadělá mnoho služby.

V červnu 2014 bylo měněno jedno přední rameno, opraven podběh a spojler pod nárazníkem. Celkem 7600 Kč.
Jako menší rozmar jsem koupil AL kola Fiat 16" a pneu 205/55 R16. Tato sranda mě stála 11700 Kč.
Červenec 2014: výměna oleje a nějaké drobné opravy, 3600 Kč.
Listopad 2014: nějaké individuum mi u paneláku nabouralo levý přední blatník. Za 300 Kč jsou to nechával lehce srovnat, aby se s tím dalo aspoň jezdit.

Dále už jen nafta, kapalina do ostřikovačů a pár žárovek.

A opět statistiky:

dlouhodobá spotřeba stále 5.53 l/100 km
náklady včetně koupě: cca 212 000 Kč
tankování celkem: cca 92 000 Kč
pojištění, poplatky a jiné účty: cca 24 000 Kč
najeto od koupě: cca 46 000 km
průměrná cena za 1km: 2,00 / 0,93 / 0,53 / 4,60 (tankování / údržba / účty / vše)
průměrná cena nafty: 35,39 Kč

<
Přejít na standardní verzi stránky »