Zavřít recenzi

Mazda 5

“Vhodný pro rodinu, ale velké finanční ztráty díky závadám na motoru”
Foto 1 / 2
  • Rok výroby: 2006 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 145 000 km 
  • Způsob řazení:  
  • Status vozu při koupi:

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

3
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

3
 
Hodnocení celkem 4.8
Mazdu s diesel motorem jsem si koupil s perspektivou, že najedu přes 200.000 km bez generálky, uvedená závada se stala v 145.000km, přičemž její počátek musel sahat několik měsíců zpátky. Vůz již byl pochopitelně po záruce, ale podle mého názoru není podobné selhání dieselu při daných kilometrech přípustné ani v tomto případě. Dopis s fotodokumentací, který jsem se žádostí o finanční účast Mazdy poslal na Mazda Motor Corporation do Japonska, byl postoupen zastoupení Mazdy v ČR. Ti mně stručně odpověděli, že vůz je po záruce a jedná se tedy zcela o mé riziko. Vůz byl přitom servisován stále a pravidelně v autorizovaném servisu Mazda Aspekta Plzeň.

To, že u dieselů je pořizovací cena vyšší, ale motor víc vydrží, je mýtus. Po uplynutí záruční doby firma Mazda ani právně ani jiným způsobem nezaručuje, že i při pravidelném servisu motor nezkolabuje např. v uvedených 145.000km a jeho oprava se nebude prakticky rovnat generálce. To je skutečnost, kterou by zájemce o diesel měl vědět, přinejmenším pokud se zajímá o vůz firmy Mazda.

Silné stránky

dispozice
variabilita

Slabé stránky

filtr pevných částic

Závady a opravy na autě

V prosinci 2012 jsem měl problém s vozem Mazda 5, r.v. 2006, který spočíval v totálním zanesení motoru karbonem, ucpaném sacím koši, zadřeném turbu, částečně zadřené vačkové hřídeli a částečně zadřených ventilech. Příčinou byla netěsnost podložek pod vstřiky. Celková cena opravy 71.000,- Kč po údajné slevě 20% od servisu Mazda Aspekta Plzeň.
<
Přejít na standardní verzi stránky »