Zavřít recenzi

Peugeot 406 2.0i 16V

“Solidní auto jenž se dá v dnešní době pořídit za pár tisíc!”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2001 
  • Typ motoru: RFR 
  • Stav km při koupi: 170 000 km 
  • Stav km nyní: 235 064 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 4 roky
  • Průměrná spotřeba: 11.5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 8.8
I přes občasné zlobení elektriky bych tohle auto hodnotil kladně a dovolím si říct že i na dnešní dobu má stále co nabídnout.
Výbava:ABS,ESP,ASR,DO.centrál,AUT.klimatizace,senzor deště,posilovač řízení,elektrická okna,výškově nastavitelný volant,výškově nastavitelné sedadlo řidiče,4X airbag,elektrické ovládání zrcátek,vyhřívaná zrcátka.loketní opěrka,palubní PC,mlhovky,imobilizér.
Motor: 2.0i 16V 1997ccm o výkonu 99KW 136 koní je celkem svižný ovšem váha vozu jde stále znát!Ovšem v porovnání s motorem 1.8 16V je mnohem živější a nejlepší otáčky pro tento motor jsou od 3500-6500.
Rozdělení rychlosti dle převodů:1-50Km/h
2-100Km/h
3-140Km/h
4-180Km/h+dále netestováno:)
Maximální rychlost dle výrobce je 191Km/h a zrychlení na 100Km/h se dá zvládnout pod 10 vteřin.
Spotřeba: Kombinovaná je 8.5 litru.Velkou část jízdy trávím ve městě kde si tento motor vezme minimálně 11 litrů.
Co se týče spotřeby tak tento motor je ideálnější na delší trasy převážně dálnice kde se dá udržovat delší dobu stálá rychlost.
Interiér:I na dnešní dobu nepůsobí nějak zastarale a na materiálech se tenkrát taky nešetřilo.Uspořádání ovládacích prvků je na dobrých dostupných místech jen třeba hodiny a teplotu bych uvítal na někde na tachometru nežli na středové konzolce kde jsou tyto informace docela položeny nízko.Ovšem pořád lepší jako v některých vozech stejným způsobem uložena navigace.Další výhodou je ovládání rádia pod volantem jenž využívám dá se říct z 99%.
Jen mohlo být lépe řešené nastavení opěradla které je na straně dveří auta a v případě když máte na sobě bundu je to celkem obtížná věc se tam rukou dostat.Ale tohle je třeba věc jenž řeším párkrát do roka takže mě to až tak nevadí:)
Celkově interiér je útulný prostorný a pohodlný ovšem i když se jedná o Francouze tak v porovnání s Citroenem nebo Renaultem má mnohem tvrdší sedadla a klidně bych uvítal i o něco měkčí.
Další výhodou jsou napevno přidělané hágusy když člověk potřebuje něco převést a také velikost zavazadlového prostoru který má objem 526 litrů a při sklopení zadních sedadel dostanete rovnou plochu a objemu 1741 litrů.Což v případě nějakého převážení nábytku či spotřebiče v pohodě vystačí.
Podvozek: Na Francouzské auto je celkem tvrdý ovšem v porovnání třeba s koncernem je to pořád pro mě mnohem pohodlnější:) a při jízdě po našich tankodromech z vás nevytřese duši.
Řízení: řízení je celkem lehoučké a při menších rychlostech někdy i trochu nepřesné protože mu chybí jakákoliv tak trochu zpětná vazba.A když člověk drží ten volant tak nějak při rychlostech do 100Km/h necítí že něco řídí.Až z rychlostí kolem 140Km/+ člověk cítí jak řízení ztuhne a jde znát že řídí celkem těžké auto.Což mě osobně celkem u tohoto auta chybí!Dále co se týče brzd tak ty ztrácejí po pár brzdění ostrost což je celkem škoda ovšem i potom brzdí celkem obstojně a to je hlavní.Řazení není špatný ovšem asi už chápu ty povídky o převodovkách u Peugeotu!Ale je to o zvyku dneska mě to už nepřijde nějak zvláštní.A to je asi vše co bych k tomu to vozu napsal!Myslím že při rozhodování při koupi auta je 406 dobrou volbou ovšem chce si to dát pozor na technický stav a původ auta.V mém případě se to vyplatilo a po čtyřech letech nájezdu skoro 70 tisíc kilometrů jsem do auta dal něco málo přes 10 000Kč a to většinou jen za výměny spotřebních dílů nikoliv závad.Takže pokud člověk vybere dobře nebude litovat!Postupem času doplním fotografie a zase někdy další informace!:)

Silné stránky

Spolehlivost
Prostor
Motor
Jízdní vlasnosti
Komfort
Výbava
Praktičnost

Slabé stránky

Elektrika

Závady a opravy na autě

Výměna:Rozvody,brzdy,kapaliny,filtry,svíčky,baterie,třikrát žárovka do předního světla,stěrače.Ovšem tohle považuji za běžnou údržbu takže přejdeme k těm opravám a závadám!Tam patří výměna relátka a výměna snímače rychlosti..jenž způsobovalo že nefungovala ručička tachometru.
Dále bych mohl mluvit o menších neřešených drobnostech co se týče elektriky a dalších pár drobných věcí.
Takže začnu elektrikou!Ta je dle mě největší slabostí tohoto auta a asi Francouzských aut vůbec.
Takže za dobu užívání auta jsem se setkal s následujícími jevy které naštěstí přijdou jen v zimě a hlavně jak dojdou tak i odejdou.A to například nefunkční DO.centrál,nezastavitelné stěrače,samo se ladící rádio které i občas v zimním období se samo zesílí nebo naopak zeslabí.Dále nereálné udávání hodnoty paliva a oleje a nakonec zaseknuté elektrické ovládání předního okna.Sranda je na tom to že jeden to udělá a pak se to vyskytne zase až třeba za týden a dokonce třeba až za rok.Takže tyto jevy jsem neřešil ani neřeším!Pokud to nepřetrvává ale jen si to tak občas hraje tak je mě to celkem jedno.Naštěstí mě od zimy problikla párkrát kontrolka airbagů a tohle momentální počasí tomu jen svědčí.
Takže když to shrnu tak ty různé kabely relátka atd.nejsou v těchto vozech pořádně zabezpečeny před vnějšími vlivy počasí.A tím bych ukončil sekci o opravách a závadách co se týče tohoto vozu.
<
Přejít na standardní verzi stránky »