Zavřít recenzi

Škoda Fabia

“Mám rád Škodovku, ať si zlí jazykové tvrdí co chcou. Fabie je dobré auto. Do budoucna u Škodovky zůstanu”
  • Rok výroby: 2005 
  • Typ motoru: HTP 
  • Stav km při koupi: 9 000 km 
  • Stav km nyní: 60 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 8 let
  • Průměrná spotřeba: 6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 7.4
S autem jezdím aktivně čtyři roky, předtím s ním jezdili převážně rodiče, hlavně matka, která celý život jezdila se starou 120, a tak jí řazení podle otáčkoměru moc neříká. Tzn věčně plyn na podlaze, motor řvoucí a rychlost tam házela silou jak ve vejtřasce. Každopádně tuhle dobu temna auto přežilo a já s ním odjezdil posledních asi 30 000 km. Byl jsem s ním dvakrát v Chorvatsku a jednou na Slovensku. Z Chorvatska mám nepříjemnou zkušenost se závadou, která se objevila kousek za Záhřebem. Na dálnici jsem natankoval plnou až po okraj a vyrazil směr Split. Asi po 20 km od benzínky přestal motor táhnout, rozsvítila se kontrolka motoru a auto nejelo víc jak 60 khm/h. Když jsem zastavil, nechal motor odpočinout tak to bylo chvíli dobré, ale pak se to opakovalo. Přestalo to až ve chvíli, kdy jsem vyjel část nádrže, tedy když se konečně pohnula ručička. Doma v ČR mi pak bylo řečeno, že to bylo vlivem vysoké teploty a právě té přeplněné nádrže. Od té doby tankuji plnou do prvního cvaknutí a jezdím v pohodě i ve vedru.
Co napsat k jízdním vlastnostem? Nemám moc s čím srovnávat. Jako předchozí auto jsem měl starou Corsu (rok výroby 1997) která měla naprosto v háji tlumiče, z motoru tekl olej a na pětku vůbec netáhla, ale i tak odvedla svou službu ( a stále jezdí u jiného majitele vesele dál). Fabie je oproti tomu jako nebe a dudy. Kombík lépe sedí na silnici, dobře drží stopu, při ostřejší jízdě však se auto hodně naklání do zatáček, až je to nepříjemné. Pokud máte zátěž i vzadu (třeba opravdu plný kufr) jízdní vlastnosti se podstatně zlepší.
Dynamika jízdy je dostačující. Od 47 kw nemůžete čekat zázraky, ale auto jde solidně za plynem a plynule reaguje v celém pásmu otáček. To vidím jako velké pozitivum. Od 3 tisíc otáček jede opravdu velmi pěkně, dokonce i na pětku na dálnici nemusíte podřazovat, pokud chcete zrychlit. Plynule jde do 150 km/h, pak už se autu moc nechce.
Maximálku jsem zkoušel. Dostal jsem se na rovině kolem 170 km/h. Spotřeba však byla strašlivá.
Ekonomika jízdy je zdařilá. Ve městě se dostanete max někam k 7 l (pokud tam nejsou stále jenom kopce), mimo město jedete pod 6 l. Když jsem jel na Slovesnko do Liptovského Mikuláše na dovolenou s přítelkyní, měli jsme plně naložený kufr a od Trenčína jeli přes hory, jelikož jsem nesehnal dálniční známku. Celou tu cestu cca 650 km jsme ujel na skoro půl nádrže (asi 30 l benzínu). Tedy průměr něco 5.3 l/100 km i přes ty kopce a s naloženým autem. Faktem je, že jsem se celou cestu celkem plazil (max 90 mezi vesnicemi), ale s tím jsem počítal.
Na spotřebu se jezdit dá, ale záleží na počasí a druhu vozovky a také jak moc řadíte, jak pracujete s plynem apod. Jednou jsem se dostal ke 4.6 l, ale chtělo opravdu mnoho sebezapření a žádné kopce. Dlouhodobě však jezdím někde kolem 5.5 l a to považuji za vynikající spotřebu.
Motor je dost hlučný, kolem 4 tisíc otáček je dost slyšet, obzvláště to je poznat na dálnici. Auto dá bez problémů 130 km/h i do kopce, na delší vzdálenosti to však není ekonomické (motor drží přes 4 tisíce otáček). Osvědčilo se mi jezdit kolem 120 km/h. Nepřekážíte a spotřeba je přijatelná pod 6 l.
Mám ve výbavě i klimatizaci, moc ji nevyužívám, protože mě z ní bolí hlava, ale když už jí zapnu auto si vezme zhruba o 0.5 l více a klima ukousne něco z výkonu. Obzvláště při rozjíždění do kopce s plně naloženým autem je to dost znát. Jinak ale i s klimou je jízda plynulá, i když akcelerace je nižší. Je s tím třeba počítat, toť vše.
Olej měním po 20 000 km, brzdovka je měněná jednou, médium do klimatizace také. Olej dávám polosyntetiku vysoce řídký (značku nevim, stará se mi o to kámoš automechanik) a vážnější závadu jsem zatím neměl. Tedy až na to spálené servo, kdy se mi za jízdy zablokovalo řízení. Naštěstí se mi to stalo při vyjíždění z garáže, ne někde na dálcici. Ale celý problém byl v baterce,která to servo odpálila. Teď je tam nové servo i baterka a auto šlape jako hodinky. Poslední technickou jsem udělal bez závady. S autem se snažím jezdit pouze vzdálenosti delší jak 50 km, na popojížďky do města mám feldu. Auto je garážované, ale vždy se ho snažím projet tak 1 za 14 dní, obzvláště přes zimu. Po zbytek roku je na silnici několikrát týdně. Ročně najezdím zhruba 8000 km.
Musím se přiznat, že fábii mám rád, není to žádné top auto, ale je spolehlivé, praktické (kombík je super, obzvláště na dovolenou) a jízdní vlastnosti nejsou špatné. Chtěl jsem ho nedávno prodat a koupit si Fabii RS, ale těch aut je na trhu tolik, že bych nedostal dost peněz za to, jak si toho auta cením. Takže zůstane v rodině.

Silné stránky

Dostačující motor
Dobré jízdní vlastnosti
Spotřeba
Spolehlivost

Slabé stránky

Špatné odhlučnění motoru
Strohá výbava

Závady a opravy na autě

Přední levý světlomet
Baterie a servo řízení (oprava za cca 6000 Kč). Špatná baterie odpálila servo posilovače
Nové stěrače a tlumiče pátých dveří
<
Přejít na standardní verzi stránky »