Zavřít recenzi

Škoda Octavia 1.6

“S alternativním pohonem LPG jsou velice příjemné provozní náklady, hodně muziky za málo peněz.”
  • Rok výroby: 1998 
  • Typ motoru: 1.6 MPi 
  • Stav km při koupi: 60 000 km 
  • Stav km nyní: 270 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 11 let
  • Průměrná spotřeba: 9 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 8.4
Auto bylo garážováno, olej měněn pravidelně. Na svůj věk a najeté km stále dobrý služebník. Dá se počítat že se rozsype převodovka a je třeba si hlídat lambda sondu. Jinak si myslím že chybu neuděláte, ale asi jde taky o zacházení. Já ho "zdědil" po tátovi, ten se o něj staral jak o domácího mazlíčka, takže auto bylo ve výborném stavu, bohužel čas se nezastaví a km naskakují. Spotřeba - benzín 7.5/100, LPG - 9/100 Jinak můžu jen doporučit.

Silné stránky

spolehlivé
možnost LPG
dostupnost servisu a dílů

Slabé stránky

lambda sonda
převodovka

Závady a opravy na autě

už při koupi přes známého, ofiko prodejce, se měnila lambda sonda, ještě v záruce, několikrát se měnil výfuk, teď dosluhuje třetí, v 90 tis. km odešla převodovka - u těchto aut častá závada, je problém je sehnat - ale sehnali jsme mechanika z MB, pracuje ve škodovce a tyhle převodovky opravuje, od té doby převodovka bez problémů. V 135 tis předělání na LPG, žádný závady kromě klasický údržby (kotouče, destičky, olej). Okolo 150 tis. začalo zlobit tepelný čidlo motoru, na palubce se neukazovala teplota, postupně odešlo úplně, ale jeho výměna je levná, vyšla asi na 300 Kč. Až v 262 tis, problém s termostatem, je plastový, kousek se ulomil, nehlásil teplotu chladiči, auto se chladilo jen vzduchem a topením. Oprava bez problémů, vše vyšlo asi na 2 000 Kč.265 tis - měnila se spojka. 266 tis. v zimě, odešla cívka u zapalování, auto nenaskočilo, bohužel se nedal nový díl, pouze starší, došlo ke stejnému problému, takže znovu oprava, plus rozvody, svíčky, řemen asi 10 000 Kč, a druhý vadný díl odpálil řídící jednotku LPG - takže oprava za dalších 7 000.
Bohužel stále přetrvávají problémy s provozem ve vlhku, nebo po aspoň jednodenním klidu, auto "cuká" než se zahřeje, na plyn i benzín, chvílemi to podle zvuků vypadá, že jde pouze na tři válce, diagnostika nic neobjevila, vždy při napojení už auto jelo v klidu, podezření je na špatný rozvaděč.

<
Přejít na standardní verzi stránky »