Zavřít recenzi

Škoda Superb 2.8 V6

“Ač se to nezdá, provozně levné spolehlivé a pohodlné auto.”
  • Rok výroby: 2005 
  • Typ motoru: spalovací 
  • Stav km při koupi: 174 000 km 
  • Stav km nyní: 217 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 12.5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 9.0
Auto jsem kupoval od "nadšence", který se o něj staral víc, než o vlastní ženu.
A vyplatilo se.
Obecně pro něj platí to, co pro všechny Superby - v podélném prostoru nadprůměr, v příčném slušný průměr.
Na silnici má rád dlouhé dálniční cesty. Okresky a rychlé zatáčky mu moc nesedí.

Chtěl jsem konkrétně tento motor (2.8 V6) a dal do něj LPG, protože nic jiného nedokáže jezdit tak moc za levno a zároveň tak moc spolehlivě a zároveň tak moc výkonově pohodlně.
Podle stylu jízdy to žere 10 (extra opatrná jízda) až 15 (jízda jako prase). Dlouhodobý průměr mám 12-13/100 a to jezdím hodně svižně.
A při poloviční ceně LPG vůči naftě je to jako 6-6.5 litrů nafty.
Ano, spousta TDičkářů mi říká, že to jim to žere taky. Když pak ale jedou moje tempo, zjišťují, že se blíží spíše spotřebě kolem 8 až 9 litrů nafty.
Motor 2.8V6 není žádný závoďák, který by trhal asfalt a ochotně se vytáčel do 7.000 otáček a jel čím dál lépe (jako např motory Hondy).
Je to taková poklidná lokomotiva, jejíž výhodou je, že na 4ku (která je mimochodem delší než 5ka v obou Hondách, co jsem měl) to auto jede slušně od 40 do 180.
Co je ale pro mě podstatné - žádné turbo, žádné přečasovávání ventilů, žádné titěrné vstřiky, žádný společný rail... Prostě poctivý objemný motor bez nahoněného výkonu. Ideální základ pro to, aby ten motor najel 500.000 a víc km (tedy auto se ropadne dřív než motor).

Často se lidi ptají, jestli neplatím vysokou pojistku. NEPLATÍM. Mám maximální bonus 50% a k tomu 25% za flotilové pojištění. Takže povinné + havarijní včetně skel se vejde do 10.000 ročně KOMPLET !!!

Abych jen nechválil, nějaké drobnosti přeci jen jsou:
- vrže levé přední okno
- nefunguje parkovací asistent
- občas se nerozsvítí automaticky světla a musím ručně

Samé "důležité" věci.

Každopádně se nechci o spolehlivosti zatím moc rozepisovat. 42.000 km je ještě málo. Má cenu to počítat od 50.000 km, ale lépe od 100.000 - to už je pár let ježdění.
Ale za těch 42.000 km jsem v podstatě neměl akutní poruchu. Jen ty věci, co průběžně přicházejí a dávají o sobě vědět (vlnovce, destičky apod...).

Silné stránky

Podélný prostor
Pohodlí na dlouhé cesty
Příjemný průběh motoru
Minimální provozní náklady

Slabé stránky

Krade se to

Závady a opravy na autě

V nákupní ceně už mám započítané opravy, které jsem věděl v echvíli nálupu a rovnou jsem je udělal (1 ložisko PP kola, 1 klíč navíc, přední destičky, olej, filtry, svíčky) a montáž LPG. Jinak auto samotné bylo za 120.000.
Za ujetých 43.000 km jsem nechával opravovat vlnovce na výfukách (celkem 3.000 Kč) a 3x jsem dělal servisní prohlídku - pokaždé 1.200 - 1.500 Kč.
Jinými slovy - to auto mě nestojí ani 20 haléřů na kilometr na provozních nákladech mimo LPG.
<
Přejít na standardní verzi stránky »