Zavřít recenzi

Ford Galaxy 1.9 85kW

“Univerzální auto "vše v jednom" pro firmu i rodinu.”
  • Rok výroby: 2003 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 120 000 km 
  • Stav km nyní: 250 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 6 let
  • Průměrná spotřeba: 7.2 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 8.6
Je to moje druhé galaxy, to první z roku 2002 (66kW)a které jsem zde již recenzoval mi v roce 2007 ukradli, takže s popisem se nebudu zdržovat, byl by v podstatě shodný jako v mé minulé recenzi. Auto jsem koupil ve stejném ostravském autobazaru (ukončený leasing v Belgii) po kontrole servisní knížky a její ověření přímo v Belgii (kladná odpověď přišla asi 30 minut po odeslání naskenovaného techničáku od obou servisů, které byly v servisce uvedeny). Výfuk, spojka a zadní tlumiče vydrželi asi 200.000km. Přední tlumiče jsou dosud původní (pokud je již nevyměnil belgičan během jeho 120.000km) a po změření kupodivu stále OK. Před technickou prohlídkou zásadně nikdy nic neopravuji, vždy počkám až na měření (emise, brzdy, tlumiče, čepy, uložení, řízení, apod.) a na to co řekne technik na STK. Pravidelně každých 15.000km měním značkový olej a značkové filtry olej / vzduch a každých 90.000km rozvodovou sadu.
Chtěl jsem a mám auto které:
- tahá přívěs s 10 kanoema v půjčovně lodí
- po vytažení zadních sedadel uveze až 4 kola (speciál držák kol do Ford Galaxy, takže se uvnitř nic nepoškrábe ani neodře)
- po vytažení zadních sedadel uveze uvnitř 2 kajaky (délka kajaků asi 230cm) abych se nemusel otravovat s nakládáním na střešní nosič
- uveze 7 lidí (pravda, pokud jedou na lyže, tak je potřeba použít až 2 střešní boxy na lyže a zavazadla, protože při plném obsazení nezbývá moc velký prostor na bagáž)
- 2 lidi se v něm vyspí "na rovině"

Závady a opravy na autě

r.2008/147.000km - nevracejí se stěrače (vyschlá pouzdra) - vyřešeno vyvrtáním dvou dírek o průměru 5mm do dvou hliníkových těles táhel, pouzdra nejdříve prostříkány olejem WD a potom vtlačena vazelína, otvory zaplněny vazelínou a zalepeny TESA páskou - dosud OK.
r.2010/185.000km - prasklá hadice do turbodmychadla, náhlý pokles výkonu ale dojel jsem asi 60km, pak výměna hadice, diagnostika.
r.2010/190.000km - výměna drážkového řemene a volnoběžky (řemenice - začala !chřestit")
r.2010/200.000km - prokluzuje spojka (vozím na nebržděném 700kg přívěsu turistické kanoe v půjčovně lodí) - výměna spojkové sady (lamela, setrvačník, ložisko) ve značkovém servisu Ford.
r.2011/201.000km - zavaření středního a posledního dílu výfukového potrubí.
r.2011/220.000km - začaly se špatně sjíždět zadní gumy-kontrola a výměna zadních tlumičů.
r.2013/240.000km - prosakuje brzdová kapalina přes těsnění třmenu levé zadní brzdy - pokus o vyřešení problému servisní sadou (náhradní těsnění, váleček a gumičky za 500Kč) ale středová hřídelka již byla orezlá a stejně to teklo, takže po této ztrátě 2 hodin času následovala rychlá výměna celého brzdového třmenu asi za 30minut, cena třmenu asi 2500,-Kč.
<
Přejít na standardní verzi stránky »