Zavřít recenzi

Škoda Felicia 1,3mpi

“Pro lidi kteří chtějí vůz na přemístění z bodu A do B za pár korun a nepřemýšlejí nad bezpečností ani nad tím užívat si jízdu.”
  • Rok výroby: 1998 
  • Typ motoru: 1,3mpi 
  • Stav km při koupi: 62 000 km 
  • Stav km nyní: 165 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 7 let
  • Průměrná spotřeba: 8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

3
 

Komfort

3
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 6.6
Auto jsem zakoupil se 62 000 km. Po první majitelce. Bylo po lehké bouračce na předek a následně opravené. Hned jsem ho nechal předělat na LPG zn Lovtec(podtlak). Na LPG nebylo za celých 100 000 km sáhnuto.

Felicie 1,3mpi je ideální pro lidi, kteří se nebojí si na autě udělat spoustu věcí, protože to není nic co by běžně zručný člověk nezvládl. Nikdy se mi nestalo, že bych nenastartoval(jen když byla baterie KO), nebo že by mě někde nechalo. Motor 1,3mpi má nízkou spotřebu a vysokou spolehlivost, nežere olej, je lehký. Nemá klasický rozdělovač čili ani kabely což je výhoda. Občas je potřeba seřídit ventilové vůle kvůli absenci hydroštelů. Na druhou stranu, když tam nejsou, tak se nemůžou pokazit. Proto do motoru můžete lit skoro jakýkoli olej. V kabině této motorizace 1,3mpi je poměrně velký hluk od motoru, ale mě to nevadí. Mám 50kw verzi, která má krátkou převodovku. Výhoda je, že se dá jet na pětku cca 55km/h, nevýhoda vysoké otáčky při vyšších rychlostech. Při plně naloženém autě je motor slabý a jízda je o ničem. Podvozek nemá stabilizátor a tudíž se naklání v zatáčkách.

S autem jsem velice spokojený. Přednosti vozu si uvědomím vždycky, když si mi někdo postěžuje, že zase nechal dvacítku v servise. To u Felicie nehrozí.

Silné stránky

celkové finanční náklady po všech stránkách
jednoduchost
spolehlivost motorů 1,3mpi
není potřeba řešit rozvody

Slabé stránky

koroze
nízká bezpečnost
pořád se vás někdo ptá kdy už si koupíte nový vůz

Závady a opravy na autě

Všechny práce na autě jsem si dělal sám, proto uvedu jen cenu náhradních dílů.

Utržený silentblok na vodní pumpě. Motor na volnoběh házel celým autem. Výměna pumpy za 650 Kč. Šlo by vyměnit jen silentblok za 150, pumpa byla OK.

Vymlácený svislý čep na pravém rameni. Cena 250 Kč originál. Levý je ještě původní a už se taky ozývá.

Výměna tlumičů(Kayaba) a uložení. Cena cca 3000 Kč.

Hučelo pravé zadní ložisko. Přes víčko náboje se dostala voda do ložiska a poškodila ho. Výměna obou ložisek L+P preventivně. Originál ložiska NGK 2x250 Kč.

Špatně ukazující čidlo chladicí kapaliny. Cena 200 Kč.

Rozebrání řadícího mechanismu, vyčištění, namazání, nahrazení nýtů šroubama.

Výměna kotoučů a destiček Ferrodo. Dohromady 800 Kč.

Vadný mikrospínač motorku centřálu. Cena 100 kč.

Odešel regulátor napětí na alternátoru(na volnoběh se rozsvěcovala kontrolka dobíjení). Cena 170 kč.

Výměna těsnění pod vanou. 50 Kč.

Výměna obou částí výfuku zn. TYLL, cca 1300 kč.

Spálené žárovky v palubce.

Když LPG neudrží otáčky na volnoběk a zhasíná, stačí vyčistit škrtící klapku.
<
Přejít na standardní verzi stránky »