Zavřít recenzi

Škoda Octavia 2 bez faceliftu. 1.9 tdi

“Není špatný, ale O1 byla lepší.”
  • Rok výroby: 2008 
  • Typ motoru: 77kw 
  • Stav km při koupi: 101 000 km 
  • Stav km nyní: 115 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 7 měs.
  • Průměrná spotřeba: 5.3 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 7.8
Chtěl bych napsat pár uživatelských názorů. Nebudu hodnotit příliš spolehlivost.

Je to okrskové auto spíše na kratší trasy, ale lze v něm absolvovat i delší trasy. Ale typický dálniční polykač kilometrů není. Rozhodně bych si to auto nerad představoval na služebky na 100ky km po východních dálnicích jako dálnici d1. Ze 3 důvodů - hlučnost, absence 6ky, tvrdší podvozek.

Nemohu si pomoct, ale Octavia 2 je podle mě navzdory jiným recenzím tvrdší než octavia 1. To jsem pozoroval u 2.0 tsi 4*4 a u této motorizace je to snad ještě víc. Původní Octavia byla podle mě dobře na hraně mezi tuhostí a komfortem a nenakláněla se. Všichni ji sice v odborných recenzích vyčítali nestabilitu - já ji teda nepozoroval. Toto auto je už dle mého názoru za hranou tuhosti. A o hrbolech na českých cestách vám dá vědět. Což mě u této motorizace překvapilo, protože očekávám, že ji mají lidé spíš na klidnou a úspornou jízdu. Ale zase má to i své výhody - když jedete na dovolenou s naloženým autem, tak to auto pak ok.

Bohužel, nemůžu si pomoct, ale auto ztratilo v mnoha věcech svou robustnost. Stačí se podívat různě kolem sebe. Bouchnout dveřma, vnitřní kliky dveří, madla dveří různě křupou u (O1 ne).
U O1 dveře měly nějakou váhu, precizní mechanismus zavírání. Třeba páčky blinkrů v O1 sloužící jak nové po 16 letech u O2 nic moc atd. atd.

Hlučnost. Zvláště u diselových motorizací včetně této se projevuje dost špatné odhlučnění navíc v kombinaci s rezonujícím interiérem. U o1 jsem si ničeho takového nevšiml ani v autě co melo 400tkm. Tady se mi zdálo, že čím má bazarový kousek víc najetých km, tím horší. Podle mě to souvisí i s tou robustností.

Zajimavé, že ty samé motory jsou v Pasátu jako beránci. Takže to není motorem PD. S oblibou rezonují nějaký ty přihrádky na brýle atd, které jsou sice hezké..

Pokud se motor zahřeje a udržuje méně zatížený v otážkách 1700 až cca 2400 je to ok. Ale jakmile tomu začnete třeba šlapat na krk nebo zvýšíte otáčky začne to různě vibrovat.

Od 90 km/h se řadí pátý stupeň. Ve 100 tachometrových to točí cca 2000 ot/ min. A auto je tu tiché. Do 120 km/h je to ok. Pak už hlučnost postupně roste.

Auto těžce kazí absence 6ky. Protože by na dálnici pomohla špatnému odhlučnění.
Při rychlosti 130 tachometrových to točí cca 2600 je navíc dost rezonanční kmitočet.

Chyba tachometru je cca. 8 procent.

Motor: motor je sám o sobě dobrou volbou pro auto této velikosti. A dokáže být i docela dynamický a s tužším podvozkem dokonce i hravý.

U této 1.9 palubní počítač ukazuje o 3 - 4 deci měně než skutečnost. Ale může to možná být načnutým vstřikovačem, protože auto za nižších teplot po startu 5s. kucká. (za to Škoda nejspíš nemůže, ale zdá se že 1.9 tdi není tak nesmrtelné jak se vykládá )

Co kladně u O2 hodnotím je Climatronix,loketní opěrku, zobrazování parkovacích senzorů na displeji rádia, rádio stream (zejména u 2.0 4*4 se mi, že tam je i něco jako subwofer)

Co u O2 nemám moc rád jsou nedotažené clever funkce.

- automatické zapínání klimatizace s tlačítkem cirkulace (uvítal bych, aby si auto zapamatovalo, že když klimatizaci vypnu - má zůstat vypnutá)
- automatické stírání zadního skla při zařazení zpátečky (okno už je u combi poškrabané od šutrů)
- clever 3* blikání blinkrů. Mě na tom štve, že když se člověk splete, pak to nejde zrušit třeba krátkým přetočením páčky na opačnou stranu. Pak buď matu někoho že odbočuju a neodbočuju nebo blikám na všechny strany.



Nelze říct, že by bylo špatné auto. Jako rodinné auto s velkým kufrem na univerzální ježdění po okolí dobré. Ani velké ani malé. Na okrskách se cítí jako doma.
Ale třeba Toyota Avensis, Pasát a spol je s komfortem a odhlučněním zcela jinde
a pokud potřebujete jezdit mnoho kilometrů po dálnicích..
Ceně nového 530 tisíc se mi zdá na to plastové provedení dost vysoká. Octavia 1 je na svou dobu výborné auto, které i po 16 letech jezdí a u ní bych si tu cenu dovedl představit. U tohoto nevím.

Silné stránky

dynamika v nízkých otáčkách
vzhled
velký kufr a řešení 5. dveří
Dobrá spotřeba/síla motoru
Climatronix, loketní opěrka, autorádio stream

Slabé stránky

Odhlučnění a rezonance interiéru
Absence 6st převodovky
Dálniční provoz

Závady a opravy na autě

-
<
Přejít na standardní verzi stránky »