Hodnocení a zkušenosti s autem
Je to auto s velkorysým prostorem pro cestující, nicméně plný levných součástek, kvůli kterých si při jízdě připadáte jako když z oktávie sednete do hodně vylítané felcky.
Začnu pochvalou, a to jsou sedadla a výhled. Osobně vlastním F.focus1 a tento peugeot, ve své době velký konkurent focuse, má mnohem lepší boční vedení. Výhled z auta je také výborný, ačkoliv není vidět přední kapota, což mi osobně vždy vadí, s orientací ve smyslu kde vám začíná a končí auto problém není. Tím ale končí pozitivní dojmy.
Volant má na můj vkus velký průměr, ačkoliv to dobře koresponduje s budíky palubovky, mohl být menší.
Jak jsem již zmínil, po letech už nefungují páčky na zrcátka. Také je problém s páčkou pro blinkry. Když blikáte vpravo a páčka se pak vrací zpět, vzledem k tomu, jak je volná, spadné rovnou do pozice na blikání vlevo a řidiči před vámi a za vámi si musí ťukat na čelo.
U řadící páky mám dojem, že mi jednou skončí v ruce. Má hroznou vůli a když řadíte, máte pocit, že při dalším pohybu se táhla musí rozpadnout. Je to dáno tím, že jsou od výroby plastové. Je to pravidelný problém a mnohým už se to skutečně za jízdy rozpadlo. Pozitivní je, že servisu už jsou náhradní díly kovové. Navzdory tomu všemu není až tak velký problém s tím, že by řidič nemohl najít správnou polohu pro zařazení rychlosti.
Motor 1,4 je pro tento vůz holý základ. Starý 8 ventilový motor netrpí žádnými pravidelnými problémy, ale výkonem pro tak velký vůz je opravdu vhodný jen pro převážně městský provoz a trpělivé řidiče. V žádném spektru otáček není cítit, že by nějak zabral. Prostě se vlažně pomalu rozjíždí. Při zařazení pětky už nečekejte opravdu nic jiného, než úsporu paliva. V papírech je maximálka 167km/h, ale upřímně si nedovedu představit, jak se tam ta ručička dostane, když má problém s pohybem už kolem 130km/h. Jestli máte auto na pravidelné cestování v plném počtu, pak se tomuto motoru vyhněte. Nicméně pokud chcete prostor a pohodlí a budete 90% cest jezdit po městě, je to dobrá volba. Vzhledem k výkonu to na dlouhých cestách není šetřílek, protože vás nutí ho vytáčet, ale v městském provozu si taky nevezme o moc více a vždy se vejdete do 7,5 litrů. Navíc krátké převody umožňují řadit při padesátce pětku (na rovince) motor je cca na 1600ot/min a rozhodně není slyšet, že by se snad trápil. Jen k rozjezdu a do kopce je pak rozumné přeřadit na čtyřku.
Ač peugeout nenese žádný titul skvělého podvozku a tuhost karoserie je špatná, klidný řidič si stěžovat nebude. Stopu to drží, náklon malý, jede se s tím dobře a pohodlně.
Pokud na dovolenou nejezdíte s PETlahvemi a konzervami jídla, s ploutvemi a lehátky, pak vám hatchback bude stačit svým zavazadelníkem i pro 5 cestujících.
Závěrem: Vůz je to na pohled pěkný, nestárnoucí, po 12 letech téměř žádná rez, prostor pro posádku perfektní, ale levné méně kvalitní díly dojem značně kazí a jsou zdrojem nečekaných potíží a servisních nákladů. Naštěstí díly podvozku a motor jsou ty části, které se při slušném zacházení udrží bez poruch dlouho. KAzí se vše ostatní kolem. Doporučit toto auto nemohu.