Zavřít recenzi

Škoda Felicia 1,3 BMM 50kW

“I dnes je možné koupit levně hezký kus, který ještě další roky dobře poslouží”
  • Rok výroby: 1996 
  • Typ motoru: 1,3 
  • Stav km při koupi: 55 000 km 
  • Stav km nyní: 105 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 5 let
  • Průměrná spotřeba: 6,2 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 8.6
Ve výbavě jsem měl ABS, varianta GLX se semiš. sedačkami, ale jinak už tam nic dalšího, co stojí za zmínku, nebylo.
Bylo to perfektní auto a byť je to generačně a technicky někde jinde, než současná auta i bazarová konkurence, a dávno jezdím v jiném autě, tohle stále považuji za nejlepší volbu pro ty, kdo má na auto 40000Kč.
Prostor uvnitř, vzhledem k vnějším rozměrům, je perfektní na šířku i podélně.
Zavazadelník kombíku je velký, vadí jen vysoký nákladový práh, a když sklopíte, nebo úplně vyjmete zadní sedačky, máte malý stěhovák.
K výrobě felicií se přistupovalo rozdílně podle toho, ve kterém závodu byla montovaná. Felicie vybavené ABS se dělali v Kvasinách, kde se pracovalo hodně ručně a precizně a když z takové přesednete do felcky z jiného závodu, poznáte to po prvním kilometru i jako laik. Zvláště teď u starších vozů.
Takže doporučení - vybírejte ty, co mají ABS, jsou to nejpoctivěji montované kusy.
U motoru 1,3 se dá vydržet i bez posilovače.
Následně k tomuto kombíku jsme si pořídili i krátkou s motorem 1,6. Ta měla klimu, ABS, posilovač, elektrická zrcátka. Spotřeba 6,6, výkon k velikosti a váze tohota auta to byl perfektní, zvlášť po načipování na 65kw a 155Nm. To jsem byl ještě takový, že jsem rád předbíhal a užíval si to za volantem, takže jsem se nejednou bavil tím, že jsem za sebou nechával oktávky a jiné, co měli motory 1,6 se 100 koňmi. 1,6 neměla ráda vytáčení, takže ti modernější, kterým jsem ujel při rozjezdu, mě samozřemě dohnali při vyšší rychlosti, ale do těch 130km/h perfekt no a víc se u nás stejně nesmí, tak co. :-)
Jste-li mladá rodina, která nutně potřebuje auto, které má prostor, do kterého se vejde kočárek a máte s odřenýma ušima možnost půjčit sičástku do 50000Kč, nebojte se toho a jděte do felicie. I dnes to mohu přinejmenším začínajícím doporučit. Felicia vás naučí řídit, protože její podvozek ještě není ten zázrak, co všechno skryje a utlumí a vy se naučíte vnímat, co se děje s autem a co máte pod koly.
Nějaké ty opravy byly a budou, ale u felicie to vždy zvládnete z toho, co máte zrovna v peněžence. I takové díly, jako výfuk, tlumič, kotouče se počítají na stokoruny.
Když máte 40000 kč, můžete si koupit hodně vyžilou xsaru, golfa, focuse se sedačkami propálenými od cigaret, a naflákat tam hromadu peněz do znovuzrození, nebo si za tytéž peníze koupit felicii, která je v perfektním stavu a za ty peníze i s krásným zachovalým interiérem. Stále se dá, hlavně u krátkých felicii, narazit na ty, které mají najeto do 100tis.km, ale asi bych to neřešil. Důležité, jak aktuálně vypadá a jede, než jestli má 80 nebo 160 tis.km.
Doporučuji ročníky 1998 a novější kde 1,3 MPi má už vícebodové vstřikování a bez velké námahy budete jezdit se spotřebou 6-6,3 L, přičemž chod motoru, ačkoliv je nepatrně hlučnější, je velice vyrovnaný a maximum točivého momentu máte dřív, než se ručička otáčkoměru přiblíží ke 3000, což je paráda a další velké plus pro ty, kdo chtějí jezdit ekonomicky.
ABS, krom toho, že je to dobrý pomocník na sněhu, je zárukou, jak už jsem uvedl, kvalitnější výroby celého auta. Posilovač je velké plus, ale v 1,3 se bez toho dá žít a 1,6 ho má myslím vždy. Ostatní výbavy jsou nedůležité prkotiny. Motor 1,6 vám nabídne mnohem lepší zátah, a pokud máte auto pro příležitosní jízdy v plném obsazení, bude to asi lepší volba, ale náhradní díly na motor jsou někdy i jednou tak dražší, než na 1,3. A zatímco s 1,3 se i v zimě vejdete při troše snahy do 7 litrů, tak 1,6 je hladovější. Ačkoliv v létě má průměr jen tak o 3 deci vyšší (6,4-6,7), na krátkých trasách si v zimě vezme i 9 litrů.
Jak je tady na konci recenze otázka, zda byste si koupili další vůz od stejného výrobce, tak určitě ne, ale to nijak nesouvisí s mým kladným pohledem na felicie. Škodovce dávám ne, protože mě prostě pro mě cenově dostupné bazarové fabie ani octavie ničím nelákají. Ale určitě jim nelze upřít perfektní antikorozi. Je fakt, že ani na starých octaviích z prvních let výroby, a že už to je let, jsem si ještě nevšiml něčeho rezavého.

Silné stránky

spotřeba
prostor pro cestující i zavazadla
velmi levné díly

Slabé stránky

když začne rezivět, postupuje to rychle

Závady a opravy na autě

Po koupi jsem vyměnil rozvody, měnil ose těsnění víka motoru a olejové vany.
Během 5 let provozu se pak opravovalo pouze těsnění hřídele, za směšných 200Kč regulátor napětí (to zvládne každý sám) střední díl výfuku a zadní tlumiče.
Co mě trápilo po celou dobu, do byly jakési hluché místa při akceleraci, ale dočetl jsem se, že je to bohužel běžný jev u jednobodového vstřiku BMM, které ještě jede podle klasického rozdělovače.
<
Přejít na standardní verzi stránky »