Zavřít recenzi

Citroën C5 2.0 HDI

“Nejnespolehlivější auto jaké jsem měl”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2010 
  • Typ motoru: 2.0 HDI 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 176 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 roky
  • Průměrná spotřeba: 8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

3
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

3
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 5.6
Vzhled auta se mi líbil, je moderní a dynamický. Auto jsem používal k práci i ježdění s rodinou několikrát ročně na lyže, po dovolených atd, takže tomu odpovídá nájezd. Každodenní jízda ukázala, že přední převis je dost nepraktický - hlavně ve městě a při parkování. Zaoblení střechy vzadu také omezuje místo pro hlavu pro vyšší postavy na zadních sedadlech. Na zadních sedadlech je celkově překvapivě málo prostoru vzhledem k tomu že jde o tak velké auto. Vyšší cestující zde budou mít určitě problém. Vpředu je vše v pořádku jen u řidiče jsou některé tlačítka na palubovce umístěna dost nelogicky, ale časem se na to dá zvyknout. Problém byl pevný střed volantu a to hlavně pro manželku, než se naučila poznat jakým směrem jsou natočená přední kola. Další problém byl také se zpátečkovými světly, které velmi málo svítí a k tomu ještě někam nahoru takže jsou spíš symbolické. Nebýt zde parkovací senzory, řidič v noci couvá prakticky naslepo. Motor 2,0 HDI je pro těžký C5 dostačující, pokud s ním nechcete závodit. Překvapila mě vysoká spotřeba nafty, ve městě v zimě klidně i 9l, na dálnici kolem 7l. Takovou spotřebu jsem měl naposled s motorem 2.5 TDI V6 v Audi A6 quattro a to bylo jiné svezení. Jízdní vlastnosti byly dobré, v zatáčkách se C5 choval předvídatelně ale musely se projíždět s citem. Je to spíš auto na pohodlné delší trasy, v zatáčkovitých průsmycích s ním moc zábavy není, spíš se tu trápí. I když C5 má systém odpružení Hydractive, rozdíl byl jen ve vyšších rychlostech po kvalitních dálnicích v Německu nebo Rakousku, na rozbitých českých silnicích mi o tolik komfortní na rozdíl od běžného podvozku nepřipadal. Režim Sport jsem nastavoval jen minimálně protože to mělo cenu jen na opravdu kvalitní silnici. O spolehlivosti auta celkem i tohoto odpružení jsem už ale psal v závadách. Byla to poslední kapka a auto jsem prodal. Pokud potřebujete jezdit ale ne do servisu a nechcete utrácet za opravy, C5 se vyhněte.

Silné stránky

prostornost na předních sedadlech
nadčasový vzhled auta
nízký aerodynamický hluk
tiché a pohodlné svezení po kvalitních silnicích

Slabé stránky

spolehlivost
vysoká spotřeba
nelogické ovládání a umístění tlačítek na palubce
jen symbolicky svítící zpětné světla
málo místa na zadních sedadlech

Závady a opravy na autě

Na první dovolené v Řecku se nám 3x během 14 dnů zcela vybila baterie. Byli jsme ubytovaní na venkově, takže sehnat někoho kdo by byl v souladu se zárukou schopný baterii odpojit a nabít byl docela problém. Po návratu do ČR se to stalo ještě jednou a následoval odtah do servisu. Na záruku vyměnili baterii a přehráli software. Nějaká řídící jednotka prý vyhodnocovala, že i když auto už několik hodin stálo (sice na slunci), motor se přehřívá a zapnula nějaký ventilátor až do vybití autobaterie.

V zimě při studených startech motor neměl výkon nebo se přepínal do nouzového režimu. Bylo to netěsností výfuku, vyřešeno na záruku.

Při servisních prohlídkách 2x našli zvlněné přední brzdové kotouče. Nechápu - nikdy jsem intenzivně nebrzdil z vysoké rychlosti a nevjel s přehřátými kotouči do louže aby se zvlnily. Já ani žena nemáme ve zvyku sjíždět kopce s nohou neustále na brzdě.

A ještě zážitek s Hydractive podvozkem. Cestou z dovolené se povedlo trefit neoznačenou příčnou nerovnost. Od zadní nápravy se ozvala rána. Pro jistotu jsem zajel do servisu. Tam zjistili únik LDS kapaliny a ještě něco vyměnili. Od té doby se mi podvozek zdál o dost tvrdší takže jsem jel znovu do servisu. Prý změnili nějaké hodnoty nastavení, zkontrolovali ale pořád to nebylo ono. Proběhly i nějaké zkušební jízdy, byl jsem v jiném autorizovaném servisu, ale nikdo nevěděl co s tím. Zadarmo to samozřejmě nebylo, ale výsledek žádný.
<
Přejít na standardní verzi stránky »