Hodnocení a zkušenosti s autem
Při koupi jsem se rozhodoval mezi 530xd a 535d. Nakonec jsem se rozhodl pro 535d hlavně kvůli výkonu. Auto jsem kupoval přímo od majitele, který ho dovezl z DE jako bourané, opravil ho a cca 3 roky používal. Co se týká vzhledu tak tento komentovat nebudu (každý má jiný vkus), jen mě vcelku zarazil interiér - mě osobně se moc nelíbí (předchozí AUDI mělo interiér o hodně hezčí). Auto ,jako takové je velice živé a předjíždění s ním je lahoda, občas při sešlápnutí plynu "až na podlahu", ale nesmyslě podřadí o 2 stupně, a využití zbylých cca 1500 otáček již není toliko efektivní.Před koupí jsem se pídil po spotřebě - mnoho lidí šíří názor, že auto bere cca 7l na 100. Toto je hloupost, spotřeba na delší vzdálenosti činí cca 9l/100km po městě budete olizovat 12l(je pravda, že nedodržuji plně limity na našich silnicích). Na druhou stranu jsem zíral, že spotřeba je skoro stejná, pokud ho na dálnici mydlíte 130, nebo 180 (i při 180 jste schopni jed pod 10l). Projev tohoto motoru se blíží motorům benzínovým - s přibývajícími otáčkami auto stále táhne (ne jako u jiných TD, kde překonáte 4tis. otáček, a motor začně uvadat). V rodině máme ještě auto s motorem 4,2TDI 8 válců (Q7)a musím uznat, že je 535d skoro srovnatelný s Q7 (myšleno motorově - je pravda, že Q7 je o hodně těžší a má pohon 4*4) - chováním je ale jiný. 535d miluje vyšší otáčky, kdežto 4,2 brutálně zabírá od spodu a ve vyšších otáčkách již není tak poddajný. Podvozek je trochu tvrdší (díky vyšším kolům - 19 palců) ,ale mě to vyhovuje, v zatáčkách je auto jak had. Pokud vypnete trakci (2 stupně vypnutí - částečně, nebo úplně) můžete si s autem užít spousty zábavy. Ještě při 160 je na mokru schopné protočit kola.Co se týká zimního provozu tak musíte být trochu obezřetnější - ne že by se auto chovalo jinak kvuli zadnímu pohonu , díky elektronice je jízda dobrá, jen při stoupání musíte počítat s menším výjezdem, než u předokolky. Musím uznat, že tento kousek se BMW opravdu povedl.