Zavřít recenzi

Ford Mondeo 1.8

“Kladne hodnotenie - cena, vybava, komfort, jazdne vlastnosti, spotreba”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2008 
  • Typ motoru: TDCI 
  • Stav km při koupi: 127 000 km 
  • Stav km nyní: 170 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 6.1 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 8.6
Auto som kupoval v 2011 po precitani si par recenzii aj tu na stranke. Ist do mondea som sa rozhodol po velmi velmi zlych skusenostiach s hondou (viem, s hondou je väcsinou spokojnost), mal som civica sedan 2001 z bazaru a HRV 2000 od znamej - obe jazdenky, obe zle zle, kazilo sa vsetko (lambda, vypinal motor, spojka, padali otacky, HRV skoro neopravitelne). Preto som si povedal, ze radsej zainvestujem do niecoho lepsieho a hlavne mladsieho a chcel som diesel. Rozhodol som sa pre Mondeo - dovoz z Belgicka, vtedy 3 rocne auto s 127.000 km. Chcel som kombicko, nie kvoli rodine, ale kvoli dovolenkam, lyzovackam, priestoru. Musim povedat, ze po 2 rokoch jazdenia aj napriek porucham, som s autom velmi spokojny. Teraz ale k vlastnostiam. 1.8 TDCI, 125 koni, clovek si povie, ze ziadna formula, ale auto krasne taha aj plne nalozene, da sa jazdit svizne a usporne zaroven. Znamy s mondeom MK3 s 2-litrom tvrdi, ze ta 1.8smicka je pocitovo silnejsia, ako jeho 2liter - hlavne kvoli tej 6stke z 6kvaltu. Auto pekne taha - leto zima, 5 ludi, truhla na streche, spotreba 6.0 dialnica, s truhlou a 5 osob cez zimu 6.3L/100km. 1tka a 2jka, kym zopne turbo, maly moment to trva, ale pri 3,4,5 pekne citit akceleraciu, predbiehanie je v podstate bezpecne. Co sa priestoru tyka, 5 ludi uplne v pohode, popisalo sa toho vela, ja osobne som v aute prestahoval cely byt, od postele, sedacky cez prevozu grilov a inych rozmernych veci - kufor je velky, miesta na sedenie viac ako dost, sedacky pohodlne aj na dlhe cesty. Auto sa nenahyba v prudsich zakrutach. Parkovat sa da naucit, ale tak rozdiel oproti hondam to bol. Aj pocit pri soferovani - citit to zelezo a 2 tony. Co sa interieru tyka, ludia sa stazuju na nestastne umiestnenie ovladania okien - pravda, nestastne je, ale ak by vam toto malo prekazat v kupe, tak je problem v kupujucom :) Da sa na to zvyknut. Dalsie staznosti som cital na ovladanie palubneho pocitaca na volante - podla mna intuitivne a za par jazd som si zvykol a naucil sa - ale nemam s cim porovnat - prve auto s ovladanim na volante, ktore vlastnim. Tak isto aj velka dotykova obrazovka a navigacia - bezproblemov som vsetko ponastavoval bez navodu - settings navi, radia, displaya, zvuku, bluetooth - bez problemov a bez navodu - len sa treba pohrat. Interier posobi kvalitne, jedina vec co mi vadi je zosuchanie hlavy riadiacej paky. Vlastnim auto 2 roky, najazdil som 43,000km a hlava paky (neviem, ci to spravne nazyvam) sa zosuchala tak, ze vyzera ako po 300.000 km - zosuchane az po vrstvu pod kozou/gumou. Cas od casu este, po prejdeni nerovnosti, zacne jemne praskanie v stredovom paneli, ktore same skonci - to su jedine pazvuky, aj s vrzgajucim sedadlom, ktore interier vydava. Inak s autom absolutna spokojnost a vrelo odpoprucam kvoli jazdnym vlastnostiam, komfortu, priestoru a sviznemu a setrnemu motoru a cenam jazdeniek.

Silné stránky

komfort
jazdne vlastnosti
priestor
spotreba
cena

Slabé stránky

spojka a zotrvak odchadzaju pri 1.8TDCI pri 130K k

Závady a opravy na autě

Vymena rozvodov hned po kupe pri 127.000 km (November 2011)
Dvojhmotny zotrvacnik a spojka (porucha) pri 133.000 km - autorizovany servis pytal 1.600 Eur, vymenene v neautorizovanom za 1.000 Eur
Vypadnute tlacidlo A/C od klimatizacie (musel som lepit spät)
"Vrzgajuce" sedadlo vodica - hned od kupy - neriesil som, nevrzga "az tak"
Rezonancia z pristrojovej dosky, alebo vzdusneho tunela, alebo priestoru medzi motorom a doskou - nevedeli to opravit v 3 servisoch - ani v autorizovanom - tam to vyriesili na jeden den znovuosadenim peloveho filtra - na dalsi den rezonovalo zase.
Deravy vyfuk - korozia - vyriesene v neautorizovanom s. - zvaracina.
<
Přejít na standardní verzi stránky »