Zavřít recenzi

Škoda Octavia 1.9 Tdi

“Pro každého kdo má sportovního ducha”
  • Rok výroby: 1996 
  • Typ motoru: diesel 
  • Stav km při koupi: 575 500 km 
  • Stav km nyní: 588 950 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 6 měs.
  • Průměrná spotřeba: 5.5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 8.0
Byl to doslova šok přesednout s Ayga do Octávie.Několik týdnů jsem byl nadšen motorem co dělá od 2000ot,doslova jsem zachrochtal a jel pryč třeba z křižovatky,ten zátah byl opravdu návykovej spolu s tím turboefektem,člověk se na to musí připravit.U takového výkonu chybí samosvor ale co se dá dělat v té době nebylo ani XDS takže musím dávat pozor na plyn v zatáčkách,na suchém asfaltu to ještě jde ale problém nastává za mokra.Nevěřil bych že motor má jen 66kw samozřejmě krouťák je šílenej jak u Tdi bývá zvykem.Ta gradace krouťáku je opravdu nádherná,ten švih kterým to ten motor sází je k neuvěření.Spotřeba je báječná,na to že je Octávia mnohonásobně silnější než Aygo má prakticky stejnou spotřebu něco kolem 5 až 6 litry což se nedá ani popsat.Moje největší spotřeba byla na okruhu Nurburgring severní smyčka-8.2l/100km,se slzou v oku spomínám jak mi všichni kondolovali a nechápali že pod kapotou nemám aspoň desetiválec.Po dálnici když se na to nekouká tak se dosáhne 5 až 6l/100km při opatrné jízdě jsme hned o litr níž.O autě bych s klidem řekl že jde o "sportovní"nástroj mám poměrně široké gumy 195/65r15 a utrhnout auto je dost těžké,chybí kotouče na zadní nápravě nebo keramické brzdy,kotouče má silnější verze 81kw ale tu jsem nechtěl protože bych se v ní zabil,je to pro zkušené řidiče nebo vysloveně pro sebevrahy.Taková porce výkonu se hodí snad jen na Německé dálnice nebo když někdo chce skutečně jen závodit.Ano pokuď bych brousil dálnice rychlostmi přes dvěstě tak to chápu moje 66kw má problémy jed stabilně přes dvěstě.Motor by s tím neměl problém ale převodovka točí ve stodevadesáti čtyři tisíce což je max výkon.Nejvíce jsem jel 210 omezovač,šestka by se fakt hodila bych to sypal dvěpade ale nic se nedá dělat šestka prostě není.Šestku má verze Octávia 1.9Tdi 96kw TC ale to je pro toho kdo jezdí stabilně Gran turismo.Snad nejsilnější auto co jsem dostal byl Lexus LFA,majitel auta nevěřil že mám jen 66kw,musel jsem na benzínce otevřít motor,jedině jsem mu nestíhal na maximálku ale měl jsem lepší podvozek který je tuším odvozen od Audi 200 ale jistej si nejsem.Ještě bych se vrátil k akceleraci,jedničká-40,dvojka-70,trojka-120 a čtyřka-150 tečka.Ze semaforů mě málo kdo sestřelí,Lexus LFA má v rozjezdu přeci jen navrh je to přeci jen desetiválec ale příjde zákruta a papa jsem pryč.Před pár dny jsem se oťukával s Audi RS6,gradoval jsem při rychlostech kolem 80-130 díky krouťáku tak jsem měl na vrch přesto mě ujel ale on měl 410kw,krouťák mi nepomoh.Stejnak se vše u tohoto motoru točí kolem krouťáku,chtěl bych zkusit roznést Audi Q7 V12TDI přeci jenom má přes dvě tunyK prostoru se budu opakovat díky velkému rozvoru Audi 200 je místa nic moc kontruktéři se soustředili na kufr,pravděpodobně aby člověk mohl naložit čtyři náhradní kola na okruh.Ve předu je to ok,přeci jenom se spíše jedná o sportovní kupé nežli liftback,chybí ale skořepiny a čtyřbodové pásy.Pro rodinu je přeci jen Superb vhodnější,do města zase Fábia na okruh zase Octávia,je to prostě o kompromisech.Já jsem s autem moc spokojený a můžu doporučit všem co mají aspoň trochu sportovního ducha.Samozřejmě budu pokračovat s hodnocením.

Silné stránky

Kroutící moment

Slabé stránky

Absence šesté rychlosti

Závady a opravy na autě

Předchozí majitel protože byl taxikář se o auto staral takže jsem měl štěstí.
Měnil jsem jen žárovky a olej,to bylo vše nic víc nic míň ale čekají mě letní gumy protože už mi koukají dráty,když mi koukalo jen plátno tak to bylo ještě dobré.Zimáky mám nové protektorované Vraník 195/65r15.

Doplnění recenze ze dne 29.11.2013

Stav km nyní: 601 000 km

Nedávno jsme se vydali s kamarádem na výlet aby jsme se odreagovali od každodeního stresu.Nejednalo se o nic vekého Litvínov-Nurgburg(okruh nurburgring)cca 600km.Ano měli jsme namířeno na slavný a nebezpečný okruch nurburgring,přímo na severní smyčku 20km nádherné trati.Já jsem jel jak jinak Octávia 1.9Tdi 66kw,kolega měl Fábii RS Tdi 96kw a tím se všechno měnilo.Koupil jí v krásném stavu roku výroby 2003 a s najetýmy kilometry ve výší 125000,to vše za cenu 110000kč.Chtěl jsem se omluvit všem za to jak jsem vychvaloval svojí Octu protože znám málo bezkompromisních sporťaků ale Fábie RS Tdi mezi ně určitě patří.Párkrát jsem zkoušel zaútočit na kolegu,měl jsem upřímě smůlu a nebyl jsem sám.Na německých dálnicích zakusili její kouzlo i skopčáci jejich Medvědi tak i Bavoráci neměli šanci,jasný M5,M3 či E63Amg se jí drželi.Díky neomezené rychlosti to byl opravdu koncert dynamiky a energie které to auto sálalo po celou dobu jízdy.Spotřebou byl na tom nádherně jen o jeden litr více než já s Octou.Konkrétně jsem jel s průměrnou rychlostí 110km/h za pět a půl litru zatím co on s Fábií Rs Tdi 6.8l/100km.Ano průměrná rychlost nebyla příliš velká ale zastávky na odpočívadlech a ukazování nedůvěřivím řidičům hnací ústrojí našich aut něco času stálo.Bylo mi až líto řidičů kteří se nedali do křížku s Tdi.Pár chlapů jsem viděl jak volají svojí maminku.Na okruhu jsme strávili málo času něco kolem padesáti kol.Těch tisíc kilometrů bylo nepopsatelně krásných,můj osobní rekord 10:30:00,kolega pokořil hranici osmi minut.Jenom si představte 310Nm v akci,je to nádhera to mi věřte.Přesto bych měl jednu výtku a to hlavně ke spotřebě,u mého auta atakovala spotřeba deseti litrovou hranici a kolega s Fábií RS Tdi něco kolem jedenácti lirů na sto kilometrů.Na okruhu strávených tisíc kilometrů bylo za námi.Čekala nás cesta domů,v podobné režii jako cesta tam.

Doplnění recenze ze dne 04.03.2014

Stav km nyní: 624 300 km

S autem až na maličkosti nejsou problémy až na jeden.Díky hodně nízko položenému krouťáku jedete ač si to ani neuvědomujete hodně dynamicky.Jel jsem Most-Chomutov dvouproudovka do Globusu bylo dost hodin a blížila se zavíračka,tak jsem pospíchal.Upřímě nevím ani kolik jsem jel.Přijel jsem k Globusu a za minutu přijel policejní Superb.Samo že policisté byli totálně nasraní,proč jsem jim ujížděl.Musel jsem lhát a řekl jsem že auto řídila osoba blízká ale ta je už zrušená a mě hrozí pokuta 10000kč na úřadě.Naměřili mi 181kmh,policie mě nemohla dohna protože Superb sice je rychlejší ale 1.9Tdi 66kw dynamičtější a zároveň pružnější.Všichni to dobře znáte že benzín bez turba do osmiválců je rychlejší ale vy ukážete záda na semaforech a do kilometru nemájí osmiválce šance.Audi A8 V12 už je i pro 1.9Tdi oříšek a zklamu Vás s Octávií 1.9Tdi 66kw nemáte moc šancí.Přemýšlel jsem o čiptuningu ale bojím se,za každou cenu být Top nemusím.

<
Přejít na standardní verzi stránky »