Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto mám dohromady s mámou, jakožto druhé do rodiny. Předtím jsem řídil Ford Focus kombi 1.8 TDCi 85 kw 2003, jenže ten, ač jezdil parádně, začal již vyžadovat přílišné investice. No, co vám budu povídat. Po přesednutí do benzinové 1.2ky s 43 kw jsem si musel chvíli zvykat, že tady zkrátka výkonovou rezervu nemám žádnou. Nicméně na danou kubaturu a výkon musím říct, že nejezdí špatně. Předjíždím s ním samozřejmě opatrněji, ale není to tak, že bych mohl jen když mám před sebou kilometrovou rovinku. Už jsem si s tím dovolil i manévry, jenž jsem byl překvapen, že zvládnul. Malý šikula :)....Taky se sluší vyzdvihnout spotřebu. Přesto, že autem jezdím převážně já a honím ho jako nadmutou kozu, tzn. velice často plný plyn, vytáčení motoru...si bere v průměru okolo 6l/100 km. Věřím, že opatrnější jezdec se může dostat i níž. Auto je slušně vybavené, nechybí třeba klimatizace. Teď v zimě oceňuji, že oproti dieselovému focusu o poznání lépe zvládá studené starty a taky logicky rychleji topí. Jízdí vlastnosti slušné, ani při ostřejší jízdě se nepřevrátí, i když závoďák to není. Komfort ujde, mohl by dávat menší rázy od kol při přejezdu hlubších nerovností. Řazení i řízení by mohly být přesnější, ale je to malý Renault, tak co chtít, není to tak zlé. Jedinou trochu větší výtku, kterou bych z uživatelského hlediska měl, je malý rejd. Od malého auta, co má ani ne 4 metry bych čekal, že se otočí na pětníku, přičemž se to skoro neliší od otcova hřmotného Passatu kombi. Je to už náš druhý renault a ač mnoho lidí na tuhle značku nadává, jak ten první(mégane 1.9 dci), tak tohle Clio, jsou zatím bezproblémová auta.
Silné stránky
nízká pořizovací cena, přitom stav výborný
zatím spolehlivý
na daný objem a výkon celkem živý a úsporný motor
příznivé ceny náhradních dílů, dobrá výbava
Slabé stránky
dost malý rejd
méně přesné řazení a řízení(zhýčkanost z focusu)