Zavřít recenzi

Ford Focus

“Rodinný vůz pro všechny, co rádi řídí auto”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2013 
  • Typ motoru: 1,6 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 1 700 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 měs.

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 7.4
Výběrem nového vozu jsem strávil poměrně dlouhou dobu, chtěl jsem auto s dostatečným kufrem pro rodinu, ale také auto, které by mě bavilo řídit. Do nejužšího finále se nakonec dostala OctaviaIII a Focus kombi. Při zkušební jízdě Octavií (2.0 TDI) jsem byl zklamán z hluku, který v autě panoval. Nejvíc to šlo slyšet asi od pneumatik. Bylo v ní ale zase více místa než ve Focusu. Když jsem poprvé nasednul do Focusu, cítil jsem se stísněně, zejména kvůli masivní přístrojové desce. Teď mi to už ale příjde úplně normální a v autě se cítím pohodlně. Nejvíc jsem se bál, že budu levým kolenem narážet do přepínače světel a obecně do boku přístrojové desky, která na první pohled při otevřených trčí do prostoru řidiče, ale ještě se mi to nestalo ani jednou. Sedadla jsou pohodlná a ani při jízdě z Prahy do Ostravy a zpět jsem necítil žádné nepohodlí. Posez ve Focusu mi přijde vyšší než v Octavii a dobře se mi do auta nastupuje. Ikdyž mám přes 180 cm tak si můžu sedadlo nastavit hodně vysoko aniž bych se bouchal do hlavy.

Výběr motoru byl pro mě celkem jednoduchý, 1.6 Ecoboost - 110 kw. Všichni prodejci, které jsem navštívil sice prezentovali tříválcovou alternativu Ecoboostu jako nejlepší volbu, ale dal jsem přednost čtyřem válcům.

Výbavu jsem zvolil Trend, doplnil jsem vyhřívaná sedadla a čelní sklo. Musím říci, že se na to dá velice rychle zvyknout. Rána už jsou mrazivá a místo abych vzal škrabku (z dvířek od nádrže :-)) a začal drhnout sklo tak si sednu do auta, pustím vyhřívaní sedadla a čelního skla a během minutky může setřít stěrače a odjet. Do výbavy jsem přidal i parkovací asistent, který se vzhledem k omezenému výhledu vzad hodí.

I po pár kilometrech, které jsem s 1.6 Ecoboostem ujel, můžu říct, že je to skvělý motor. První úsměv, který se mi objevil při řízení na tváři bylo při, pro mě subjektivně okamžitém, zrychlení na třetí rychlostní stupeň při nájezdu na dálnici z krátkého připojovacího pruhu, a to s naloženým kufrem a třemi lidmi na palubě.

Už je to asi klišé, ale další radost, kterou mi Focus dělá, je každé ostřejší projetí zatáčkou. Je úplně cítit, jak se přední i zadní kola zakousnou do asfaltu a drží zvolenou stopu, ikdyž se jedná o karoserie kombi.

Abych jenom nechválil, tak co mi zatím vadí je málo místa na levou nohu spolujezdce. Je potřeba si sedadlo posunou kousek víc dozadu. Dále mi vadí menší schránka v přístrojové desce u spolujezdce. Z Astry jsem byl zvyklý vozit spousty různéno harampádí, ale když jsem to chtěl všechno přendat do Focuse tak jsem narazil.





Silné stránky

motor 1,6 Ecoboost
odhlučnění kabiny

Slabé stránky

Závady a opravy na autě

zatím nic
<
Přejít na standardní verzi stránky »